Urmare a activitatilor constante desfasurate de Conducerea Corpului pe linia clarificarii statutului de expert contabil si prestarea serviciilor in piata potrivit standardelor si reglementarilor CECCAR, s-a reusit modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, fiind emis Ordinul 2822/20.12.2011 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 920/23.12.2011 acordandu-se astfel posibilitatea ca membrii C.E.C.C.A.R. care desfasoara activitate prin intermediul cabinetelor individuale sa presteze servicii de intocmire a Revisal.
Mentionam faptul ca, membrii Corpului, persoane fizice, nu trebuie sa se inregistreze ca si PFA, putand sa isi desfasoare activitatile doar in baza inregistrarii fiscale la organele competente.
Redam mai jos continutul Ordinului Nr. 2822 din 20 decembrie 2011 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic.
Avand in vedere:
- Nota nr. 771 din 30 noiembrie 2011 a inspectorului general de stat al Inspectiei Muncii;
- prevederile art. 2 alin. (11) si art. 5 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile ulterioare, in temeiul art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
ART. I
Anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 19 august 2011, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La capitolul III, punctul 11 va avea urmatorul cuprins:
"11. Informarea la care s-a facut referire la pct. 10 va consta intr-o adresa intocmita de angajator, care va cuprinde: denumirea prestatorului de servicii, certificatul de inregistrare al prestatorului, eliberat de registrul comertului, sau dovada inregistrarii fiscale la organele competente, precum si data de la care s-a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului."
2. La capitolul IV, la punctul 18, partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
"18. Termenele de completare, respectiv inregistrare in registru a elementelor prevazute in hotarare si transmiterea registrului sunt stabilite dupa cum urmeaza:".
3. La capitolul IV punctul 18 litera b), teza a doua va avea urmatorul cuprins:
"Prin salariu se intelege salariul de baza lunar brut prevazut in contractul individual de munca, iar prin sporuri se intelege sporurile astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca in suma fixa sau procent;".
ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.