Dezbatem astazi conditiile care trebuie indeplinite astfel incat sa nu se mai aplice pe facturi stampila firmei si semnatura celui care a intocmit factura.
Raspuns:
Continutul minimal al facturii este cel prevazut la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, iar alocarea numerelor trebuie facuta prin decizie scrisa, aprobata de conducerea societatii cu respectarea prevederilor din OMFP 2226/2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata.
Astfel, persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii societatii respective, trebuie sa desemneze, prin decizie interna scrisa, persoana sau, dupa caz, persoanele cu atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de persoana impozabila..
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
De asemenea, persoanele prevazute la art.1 din Legea contabilitatii 82/1991, republicata trebuie sa emita proceduri (scrise) proprii de stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura. Formulare anulate se vor consemna in fisa documentelor cu regim special.
La art. 155 alin. (6) din Codul fiscal se precizeaza ca semnarea si stampilarea facturilor nu este obligatorie.
In concluzie, recomandam intocmirea unor proceduri interne proprii, pentru gestionarea facturilor / numerotare/ evidenta/ formulare anulate, eventual o referire la faptul ca facturile nu vor fi semnate si stampilate dacat la cererea clientilor.