email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli de marketing. Cum le inregistram corect in contabilitate

cheltuielimarketinginregistrari contabileOMFP 3055/2009Codul fiscal
Analizam cazul unei societati care organizeaza o campanie de marketing la care participa principalii clienti, constand intr-o deplasare la un targ organizat in strainatate. Urmeaza sa vedem daca toate cheltuielile aferente acestei actiuni se inregistreaza in contul 623 "Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate" sau defalcat pe conturile de cheltuieli in functie de natura lor: bilete de avion, masa, cazare , bilet de intrare la targ, consumabile promotionale (pixuri personalizate, agende, tricouri) etc.


Raspuns:

Din Capitolul  VII: "Functiunea conturilor", specificat in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009 , pentru anumite conturi retinem urmatoarele explicatii:
 
- Contul 604 "Cheltuieli privind materialele nestocate"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor privind materialele nestocate.
In debitul contului 604 "Cheltuieli privind materiale nestocate" se inregistreaza:
- valoarea materialelor nestocate aprovizionate de la furnizori
 
- Contul 623 "Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate.
In debitul contului 623 "Cheltuieli de protocol, reclama si publicitate" se inregistreaza:
- sumele datorate sau achitate care privesc actiunile de protocol, reclama si publicitate
 
- Contul 624 "Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor privind transportul de bunuri si personal, executate de terti.
In debitul contului 624 "Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal" se inregistreaza:
- sumele datorate sau achitate pentru transportul de bunuri, precum si pentru transportul colectiv de personal
 
- Contul 625 "Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta cheltuielilor cu deplasarile, detasarile si transferarile personalului.
In debitul contului 625 "Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari" se inregistreaza:
- sumele datorate sau achitate reprezentand cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari (inclusiv transportul)...
 
- Contul 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta altor cheltuieli cu serviciile executate de terti.
In debitul contului 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" se inregistreaza:
- sumele datorate sau achitate pentru alte servicii executate de terti...
 
Din cele citate mai sus, intelege ca aceste grupe mari de cheltuieli se utilizeaza pentru destinatiile specificate in explicatii:
contul 604 - pentru materialele utilizate de unitate pentru nevoi proprii, contul 623 - pentru protocol, reclama si publicitate (in care nu sunt evidentiate cheltuielile de marketing); contul 624 - pentru transportul personalului propriu; 625 - pentru deplasarile personalului propriu.
 
Facind analiza cheltuielilor pe baza celor specificate, in cazul relatat de dvs, avind in vedere ca cei care se deplaseaza si care, implicit, efectueaza anumite cheltuieli odata cu deplasarea, nu sunt salariatii proprii, s-ar impune utilizarea contului 628/analitic distinct cheltuieli de marketing.
 
Daca ati inregistra sumele in contul 623, acesta presupune doua analitice: un analitic pentru protocol, in vederea calcularii deductibilitatii de 2% din profit si al doilea analitic pentru reclama si publicitate - deductibil pe baza de contract.
Ori, in cazul cheltuielilor de marketing, fiind specificate in mod distinct ca fiind deductibile (la art. 21 alin. (2) litera i) cod fiscal ), consider ca se impune a fi inregistrate in contul 628/analitic distinct cheltuieli de marketing.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuielimarketinginregistrari contabileOMFP 3055/2009Codul fiscal


Data aparitiei: 16 Iulie 2012

Votati articolul "Cheltuieli de marketing. Cum le inregistram corect in contabilitate":
Rating:

Nota: 4.45 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X