ANAF a emis un comunicat referitor la declaratiile unor reprezentanti ANAF in mass-media, conform carora in urma reorganizarii ANAF relatia dintre Fisc si contribuabili va fi afectata, acestia fiind nevoiti sa se deplaseze la Directiile generale regionale in vederea indeplinirii obligatiilor sau a rezolvarii problemelor aparute, facand urmatoarele precizari:
in urma reorganizarii ANAF, in contextul regionalizarii, administratiile fiscale judetene nu se desfiinteaza si nici nu renunta la functiile suport pentru contribuabili, activitatea acestora, in relatia cu contribuabilii, ramanand neschimbata.
Atributiile directiilor generale regionale vor fi de coordonare a administratiilor fiscale judetene, preluand doar functiile suport necesare desfasurarii activitatii administratiilor fiscale judetene. Acestea din urma isi vor desfasura activitatea in aceleasi locatii, relatia cu contribuabilii ramanand neschimbata.
Reamintim ca restructurarea ANAF reprezinta o preconditie pentru implementarea "Proiectului de modernizare a administratiei fiscale", proiect pentru care s-a semnat un acord de imprumut cu Banca Mondiala in valoare de 70 de milioane de euro in data de 8 mai 2013.
In acest context, in cadrul reorganizarii, s-a avut in vedere, implementarea unei noi strategii de resurse umane si simplificarea procesului decizional.
Acest deziderat se va realiza, pe de o parte, prin realocarea personalului spre domeniile deficitare (
Cartea Verde a Contabilitatii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
De asemenea, prin reducerea cu pana la 30% a functiilor de conducere se va accelera procesul decizional si se vor realiza economii in vederea incadrarii in fondurile bugetare alocate pentru cheltuielile de personal.
Sursa: ANAF