email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscal. Proiect ANAF

analiza de riscrisc fiscalopanaf 605/2017oug 3/2017anulare inregistrare tva

In contextul punerii in aplicare a prevederilor Legii nr. 177/2017 prin care a fost aprobata, cu modificari si completari, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in domeniul TVA se impune modificarea procedurilor fiscale in ceea ce priveste inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

in prezent, procedura privind inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA este reglementata prin OPANAF nr. 605/2017 prin intermediul caruia au fost stabilite inclusiv criteriile pe baza carora este evaluata intentia si capacitatea persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

Prin noile prevederi legislative prevazute in cadrul pct. 38 din OUG nr. 3/2017, au fost aduse o serie de modificari art. 316 din Codul fiscal, dupa cum urmeaza:

"La articolul 316, alineatele (8), (9), litera h) a alineatului (11), partea introductiva si litera e) ale alineatului (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(8) Organele fiscale competente vor inregistra in scopuri de TVA, conform prezentului articol, toate persoanele care, in conformitate cu prevederile prezentului titlu, sunt obligate sa solicite inregistrarea, conform alin. (1), (2), (4) si (6).

(9) Prin exceptie de la prevederile alin. (8), organele fiscale competente nu inregistreaza in scopuri de TVA persoana impozabila, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care prezinta risc fiscal ridicat. Prin ordin al presedintelui A.N.A.F se stabilesc criteriile pentru evaluarea riscului fiscal.

h) daca persoana impozabila, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supusa inmatricularii la registrul comertului, prezinta risc fiscal ridicat. Prin ordin al presedintelui A.N.A.F se stabilesc criteriile pentru evaluarea riscului fiscal.

(12) Procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este stabilita prin norme procedurale in vigoare. Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (11) lit. a)-e) si h), organele fiscale inregistreaza persoanele impozabile la solicitarea acestora, astfel:

e) in situatia prevazuta la alin. (11) lit. h), daca inceteaza situatia care a condus la anulare, respectiv societatea nu mai prezinta risc fiscal ridicat, conform criteriilor stabilite la alin. (11) lit. h), de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA."

Urmare celor prezentate mai sus precum ºi faptul ca prin strategia sa ANAF urmareste eficientizarea activitatii de administrare fiscala, atât in relatia cu contribuabilii, cât si in activitatea interna, tratamentul unitar al contribuabililor si transparenta, pentru asigurarea continuitatii procedurii administrative privind inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA este necesar ca aceasta sa vizeze persoanele impozabile care din punct de vedere fiscal se incadreaza intr-un anumit nivel de risc. in consecinta, organul fiscal nu va inregistra in scopuri de TVA, respectiv va anula inregistrarea in scopuri de TVA in cazul in care persoanele impozabile prezinta risc fiscal ridicat.


Procedura de evaluare a riscului fiscal are caracter preventiv in scopul identificarii persoanelor impozabile care urmaresc utilizarea abuziva sau frauduloasa a inregistrarii in scopuri de TVA si reprezinta o componenta a analizei de risc care este desfasurata la nivelul organului fiscal.

Analiza de risc pune accent pe comportamentul fiscal al persoanelor impozabile si are la baza o serie de criterii de risc care privesc, fara a se limita la gradul de conformare la declarare si plata a persoanei impozabile, existenta sediului social sau a sediilor secundare unde se desfasoara activitatea economica pentru care a obtinut autorizatia de functionare, existenta personalului angajat, insolventa/falimentul, inactivitatea fiscala, neconcordantele inregistrate intre livrarile si achizitiile de bunuri declarate de persoanele impozabile analizate si partenerii acestora etc.

In contextul celor prezentate anterior, se propune abrogarea OPANAF nr. 605/2017.

Sursa: ANAF


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
analiza de riscrisc fiscalopanaf 605/2017oug 3/2017anulare inregistrare tva


Data aparitiei: 29 Septembrie 2017

Votati articolul "Inregistrarea sau anularea in scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscal. Proiect ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X