email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

APAPR: Angajatorii trebuie sa isi informeze noii salariati sub 45 de ani cu privire la Pilonul II de pensii private

APAPR: Angajatorii trebuie sa isi informeze noii salariati sub 45 de ani cu privire la Pilonul II de pensii private
pilonul IIpensie privataOrdinul 585/2021

Incepand cu data de 19 iulie 2021, toti angajatorii din Romania sunt obligati sa isi informeze noii salariati cu varsta pana in 45 de ani in legatura cu aderarea la un fond de pensii private obligatorii (Pilonul II), informeaza APAPR (Asociatia pentru pensiile administrate privat din Romania).

Modificarea legislativa vizeaza in principal constientizarea salariatilor aflati la primul loc de munca, respectiv cei care au obligatia legala de a-si alege fondul de pensii de Pilon II in primele 4 luni de la intrarea in piata muncii. Tinerii care nu isi aleg fondul de pensii la care sa contribuie sunt repartizati aleatoriu de Casa Nationala de Pensii Publice (CNPP) la unul dintre cele 7 fonduri de Pilon II.

"Salariatii care nu se afla la primul loc de munca nu trebuie sa isi aleaga fondul de pensii, ei fiind deja integrati in Pilonul II. In prezent, 7,7 milioane de romani contribuie deja la un fond de pensii private obligatorii. Cei care nu cunosc la ce fond contribuie pot completa acest formular ASF si vor fi contactati in cel mai scurt timp de administratorul fondului de pensii private la care au contul personal.", informeaza APAPR. 

Noua obligatie pentru angajatori este data de Ordinul nr. 585/2021 privind modificarea si completarea modelului-cadru al contractului individual de munca, prevazut in anexa la Ordinul ministrului muncii si al solidaritatii sociale nr. 64/2003 (M. O. 712 din 19 iulie 2021). Astfel, la litera M punctul 4, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c¹), cu urmatorul cuprins:

„c¹) sa informeze angajatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat;”.

Obligatia angajatorilor vizeaza informarea tuturor salariatilor prevazuti la Art. 30 din Legea 411/2004 care guverneaza Pilonul II de pensii private: atat pe cei sub 35 de ani (aderare obligatorie la Pilonul II), cat si pe cei intre 35-45 de ani (aderare optionala). Desi sunt obligati sa faca aceasta informare tuturor noilor salariati cu varsta sub 45 de ani, angajatorii nu cunosc nici istoricul de munca, nici starea de apartenenta (sau nu) la Pilonul II a noilor salariati.

Pentru a veni in sprijinul angajatorilor si a usura aceasta noua sarcina administrativa, APAPR a pregatit un model de scrisoare pe care angajatorii o pot descarca si printa sau trimite tuturor salariatilor: scrisoarea poate fi descarcata de AICI. Aceasta indeplineste obligatia din noul Ordin 585 / 2021, tine cont de toate situatiile posibile si in acelasi timp indruma salariatii catre site-ul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) pentru o informare deplina si corecta privind Pilonul II.

APAPR saluta aceasta modificare legislativa promovata de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale (MMPS), despre care considera ca este extrem de utila si ca va spori semnificativ gradul de informare.

Am avut un dialog institutional foarte eficient cu conducerea Ministerului Muncii, in urma caruia a rezultat acest Ordin 585 / 2021. Implicarea angajatorilor in procesul de informare a salariatilor cu privire la Pilonul II va creste gradul de cunoastere si interes, cu beneficii certe pentru toti salariatii din Romania. Acest demers reusit al APAPR vine in continuarea eforturilor noastre din ultimii 4 ani, in care am desfasurat numeroase campanii nationale de informare referitoare la drepturile si beneficiile romanilor din Pilonul II de pensii private obligatorii”, a declarat Radu Craciun, Presedintele APAPR.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pilonul IIpensie privataOrdinul 585/2021


Data aparitiei: 30 Iulie 2021

Votati articolul "APAPR: Angajatorii trebuie sa isi informeze noii salariati sub 45 de ani cu privire la Pilonul II de pensii private":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

X