Ministerul Finantelor a publicat proiectul de lege pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal.
1. Se propune exceptarea inscrierii in cazierul fiscal al practicienilor in insolventa a informatiilor privind inactivitatea fiscala declarata de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolventei in forma simplificata, intrarii in faliment sau pronuntarii ori adoptarii unei hotarari de dizolvare a contribuabilului, pentru situatiile prevazute de art. 92 alin. (1) lit. a) - c) si e) - g) din Codul de procedura fiscala, respectiv:
- neindeplinirea, pe parcursul unui semestru calendaristic, a niciunei obligatii declarative prevazuta de lege;
- sustragerea de la efectuarea controalelor de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal central constata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatie de sediu social este expirata.
2. Se propune majorarea de la 5 la 15 zile a termenului de indeplinire a obligatiei organelor care au competenta sa constate faptele care fac obiectul inscrierii in cazierul fiscal si sa aplice sanctiuni, de a comunica actele prin care au fost sanctionate aceste fapte si care au ramas definitive prin neexercitarea cai de atac prevazuta de lege.
3. Se propune ca, in situatia inscrierii inactivitatii fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entitatii fara personalitate juridica in cazierul fiscal al reprezentantilor legali sau al reprezentantilor desemnati, aceasta sa fie scoasa din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data inscrierii.
4. Se propune eliminarea obligatiei persoanelor care solicita eliberarea certificatului de cazier fiscal in format electronic, de a transmite documentele care atesta identitatea si calitatea acestora.
Prin aceasta masura se urmareste imbunatatirea si modernizarea sistemului administratiei fiscale prin usurarea sarcinii de conformare fiscala, prin imbunatatirea serviciilor prestate, inclusiv prin furnizarea unui numar mai mare de servicii prestate in mediul electronic.
De asemenea, masura vine si in sprijinul contribuabililor prin simplificarea procedurii de solicitare a certificatului de cazier fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta, care conduce astfel la un sistem eficient si rapid de emitere si comunicare a certificatului.
5. Se propune ca informatiile inscrise in cazierul fiscal al practicianului in insolventa pana la data intrarii in vigoare a noului act normativ, care privesc inactivitatea fiscala a contribuabilului aflat in procedura de insolventa in forma simplificata, a contribuabilului care a intrat in faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronuntat ori a fost adoptata o hotarare de dizolvare, dar care vizeaza activitatea desfasurata de catre contribuabil anterior desemnarii in procedura a practicianului in insolventa sa fie scoase la cererea acestuia.
Cititi documentul aici!