email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 100 a fost actualizata. Descarcati ultima versiune

Declaratia 100 a fost actualizata. Descarcati ultima versiune
Declaratia 100modificari D100Declaratia 100 in 2023

Prin Ordinul 1857/2023 au fost aprobate noi instructiuni de completare a D100, in contextul modificarii taxelor din sectorul jocurilor de noroc. Ultima actualizare a PDF-ului inteligent necesar pentru generarea formularului a fost facuta in data de 09.11.2023. 

Va reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.82/2023 au fost aduse modificari si completari Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc.

Modificarile/completarile au vizat, printre altele, termenul de declarare si plata pentru taxele aferente autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc.
Astfel, in cazul taxei anuale aferente autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc caracteristice activitatii cazinourilor si a jocurilor de noroc tip slot-machine, declararea si plata acestor obligatii se realizeaza lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii in curs pentru luna urmatoare.

Pentru prima luna, taxele sus-mentionate se platesc pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata.

Totodata, taxa de autorizare in cazul festivalurilor de poker se plateste anual, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata.

Astfel, in nomenclator, taxele aferente autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc au fost grupate in functie de perioada de declarare si plata (lunar/anual), respectiv la pozitia 67 taxele de autorizare pentru care obligatia de declarare este lunara si la pozitia 93 taxele pentru care obligatia de declarare este anuala/integrala.

Denumire completa: Ordinul ANAF nr. 1857/2023 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1021 din 09 noiembrie 2023..

Ce aduce nou Ordinul ANAF nr. 1857/2023

Anexa nr. 3 „Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat” se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

a) Pozitia 65 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Denumirea creantei fiscale: Taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc, regularizata periodic, in functie de realizari
Temei legal: art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (iii) si lit. c) teza a doua din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare”

b) Pozitia 67 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Denumirea creantei fiscale: Taxa aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru care obligatia declararii si platii este lunara
Temei legal: art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (i), (iv) si (v) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilornde noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare”

c) Pozitia 72 „Impozit specific unor activitati” se abroga.

d) Dupa pozitia 92 se introduce o noua pozitie, pozitia 93, cu urmatorul cuprins:

Denumirea creantei fiscale: Taxa aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru care obligatia declararii si platii este anuala/integrala

Temei legal: art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (ii) si (vi), art. 14 alin. (2) lit. c) teza intai, precum si art. 14 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare”

Formularul 100 - modificari privind instructiunile de completare

Potrivit Ordinul 1857/2023, anexa nr.4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat» cod 14.13.01.99/bs”, se modifica dupa cum urmeaza:

"2.1. Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei" se modifica dupa cum urmeaza:

a) La subpunctul 1.1 "Lunar, pentru obligatiile de plata reprezentand:", litera f) se modifica si va avea urmatorul continut:
"f) taxa aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru care obligatia declararii si platii este lunara, taxa anuala de autorizare a jocurilor de noroc, regularizata periodic, in functie de realizari, taxa de acces pentru jocurile de noroc, taxa pentru videoloterie, taxa de promovare a activitatilor de jocuri de noroc;"
b) La subpunctul 1.3. "Alte termene:", litera e) se modifica si va avea urmatorul continut:
"e) pana la termenul de plata prevazut de lege, pentru urmatoarele obligatii de plata: impozit pe veniturile din dobanzi, in cazul imprumuturilor acordate pe baza contractelor civile; impozit pe veniturile din lichidarea unei persoane juridice; impozit pe veniturile microintreprinderilor in cazul persoanelor juridice care se dizolva cu lichidare sau fara lichidare; taxa pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc; taxa aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru care obligatia declararii si platii este anuala/integrala, taxa de viciu, varsaminte din profitul net al regiilor autonome, dividende de virat la bugetul de stat de catre autoritatile publice centrale, redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului si a apelor minerale naturale carbogazoase sau necarbogazoase, datorata potrivit Legii minelor nr.85/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si redeventa obtinuta prin concesionare din activitati de exploatare a resurselor la suprafata ale statului, reprezentand terenuri cu destinatie agricola, datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, taxa datorata Comitetului Olimpic si Sportiv Roman si taxa datorata Comitetului National Paralimpic;"
c) La subpunctul 1.4. "Semestrial, pentru obligatiile de plata reprezentand:", litera a) se abroga.

2.2. Capitolul II "Completarea declaratiei", punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»" se modifica dupa cum urmeaza:

a) Subpunctul 3.1.7. se abroga;
b) La subpunctul 3.2., primul paragraf se modifica si va avea urmatorul continut:
”Tabelul de la pct. II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" din anexa nr.1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25 - 27, 29 - 51, 57 - 63, 65 - 71, 74 - 77, 81 - 89 si 91 - 93 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin.”
c) La subpunctul 3.2.3., alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul continut:
”(2) Obligatiile prevazute la pozitiile 66 - 68, 70 - 71, 86 si 93 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin, se declara de catre operatorii economici organizatori de jocuri de noroc, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, si potrivit Normelor metodologice de punere in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.111/2016, cu modificarile ulterioare. Pozitia 86 se completeaza, dupa caz, si de catre prestatorii serviciilor de publicitate, potrivit contractului.
Pentru obligatiile prevazute la pozitiile 66 - 68, 70 - 71, 86 si 93 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin, completarea declaratiei se face astfel:
Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma reprezentand taxa pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc, taxa aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru care obligatia declararii si platii este lunara, taxa aferenta autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc pentru care obligatia declararii si platii este anuala/integrala, taxa de acces pentru jocurile de noroc, taxa de viciu, taxa pentru videoloterie si taxa de promovare a activitatilor de jocuri de noroc, datorate in perioada de raportare.
Randul 3 "Suma de plata" - se preia suma inscrisa la randul 1 "Suma datorata".

(3) Un procent de 98,8% din taxele percepute pentru obtinerea licentei de organizare a jocurilor de noroc si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, precum si din celelalte taxe prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se declara la pozitiile 65, 66 - 68, 70 - 71, 77, 86 si 93 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.3 la ordin.”

Consulta mai jos ultima versiune publicata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Declaratia 100 in 2023 – ultima versiune

Declaratia 100 PDF actualizat in data de 9 noiembrie 2023

ANEXA validari actualizata in data de 9 noiembrie 2023

Soft J actualizat in data de 9 noiembrie 2023

 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Declaratia 100modificari D100Declaratia 100 in 2023


Data aparitiei: 25 Noiembrie 2014
Ultima actualizare: 13 Noiembrie 2023

Votati articolul "Declaratia 100 a fost actualizata. Descarcati ultima versiune":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 149 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X