Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016

formularul 088declaratia 0881 august 2016societatile comercialelivrari de bunuri

Prin Ordinul A.N.A.F. nr.2048/2016 s-a aprobat noul model al fomularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" care se va depune la organele fiscale incepand cu data de 1 august 2016.

-S-a eliminat obligativitatea depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.

- Au fost reduse numarul de documente care se anexeaza la formularul 088.

- A fost diminuat numarul de intrebari din formular de la 20 la 12.

Prin noul model de formular 088, aprobat prin Ordinul ANAF nr.2048/2016 se vor raporta:

Informatii privind locul de desfasurare al activitatii economice:

a).la sediul social/profesional,

b).la sedii secundare (puncte de lucru),

Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia.

c).in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).

Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii


Informatii privind detinerile asociatilor si/sau administratorilor, respectiv:

A).daca au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile-societati infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:

A.1).la care a fost declansata procedura insolventei,

A.2).in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

B).au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale , respectiv membri ai unor intreprinderi familiale la care a fost declansata procedura insolventei sau in inactivitate temporara, inscrisa la registrul comertului.

3.Tipul de viza detinuta pentru cetateni non-UE care detin calitatea de administrator.

Se va anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.

4.Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele societatii comerciale.

5.Specificarea modului de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.Se va anexa copia contractului incheiat cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii.

6.Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.

7.Numarul contractelor individuale de munca incheiate.Se anexeaza, dupa caz, copia contractului de prestari servicii. In cazul in care societatea nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.

8.Informatii privind natura si cuantumul veniturilor brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.Se declara in ce transa de venituri se incadreaza persoana respectiva.

9.Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.

10.Precizarea activelor detinute de societatea comerciala in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.

11.Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:

a).operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari

b).achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.

12. Date privind creditarile efectuate de catre asociatii si/sau administratorii societatii la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Iulie 2016


Votati articolul "Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Numerar in casierie

Intrebare: Buna ziua!

Din casieria unitatii s-a dat o suma sefului de magazin ca fiind numerar disponibil la inceputul programului de lucru in casieria magazinului.
Va rog sa-mi spuneti ce document sa fac sa justific aceasta suma si ce nota contabila. Acum in casieria unitatii sunt lipsa acesti bani.

Multumesc!

Maria

Raspuns: Buna ziua. Intocmiti o dispozitie de plata cu suma respectiva pe numele sefului. Aveti 2 variante:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Iulie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Operatiuni in numerar pe teritoriul Romaniei

    • Potrivit Legii nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele care desfasoara acte si fapte de comert au obligatia sa realizeze operatiunile de incasari si plati in lei sau in valuta numai prin instrumente de plata fara numerar. In mod specific, aceste persoane sunt: persoanele...» citeste mai departe aici

  • PFA-urile platesc impozit specific in 2017?

    • Tema sesiunii ANAF de asistenta online de saptamana aceasta a fost IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit,...» citeste mai departe aici

  • Anunt ANAF! Avantajele derularii unei esalonari la plata

    • Va informam puteti beneficia de facilitatile la plata obligatiilor fiscale restante in conformitate cu prevederile art.184-208 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015. Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organele fiscale subordonate ANAF se regasesc in O.P.A.N.A.F. nr. 90/2016. Esalonarile la plata a obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri depuse la...» citeste mai departe aici

  • Premierul Grindeanu a semnat decizia de demitere a sefului Antifrauda

    • Premierul Sorin Grindeanu a semnat miercurea aceasta eliberarea din functia de sef al Directiei Generale Antifrauda Fiscala a lui Petre-Dragos Voinescu si numirea lui Marin-Marius Florea, decizia fiind publicata in Monitorul Oficial. Totodata, de la Ministerul Tineretului si Sportului, va ocupa functia de secretar general ANAF,  Ion Cristinel Rujan:  "Decizie privind aplicarea mobilitatii lui Ion Cristinel Rujan din functia publica de secretar general adjunc...» citeste mai departe aici

  • Cine are obligatia detinerii unei case de marcat fiscale?

    • Cu siguranta v-ati intrebat cel putin o data daca activitatea prestata de catre firma  dumneavostra necesita utilizarea unei case de marcat, ce obligatii au firmele care detin o casa de marcat sau cum se anuleaza un bon fiscal care a fost emis gresit.  Vom incerca in cele ce urmeaza sa va raspundem cat mai clar la aceste intrebari, nu inainte de a va aduce la cunostinta ca informatiile complete precum si consultanta in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat pu...» citeste mai departe aici

  • Vanzare imobile din patrimoniul personal. Obligatii de indeplinit in 2017 pentru a nu fi amendati!

    • Aveti obligatia de a declara la Fisc tranzactiile derulate si castigurile incasate. Pentru a nu incalca prevederile in vigoare, atunci cand depasiti plafonul de TVA, la vanzarea unor imobile, aveti de respectat o procedura distincta, pe care v-o prezentam mai jos pornind de la urmatorul studiu de caz: "O persoana fizica vinde locuinta personala, imobil vechi, inregistrand un venit de 300.000 lei. Conform Codului fiscal, pentru aceasta operatiune nu se considera ca persoana fizi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X