Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ce obligatii au angajatorii cu cel putin 50 de salariati?

obligatii angajatoripersoane cu handicapvaloarea achizitiilorformularul 100

Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

In cazul in care aceste entitati nu angajeaza persoane cu handicap pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

A. sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

Lunar, aceasta suma se va declara la randul 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si se va plati in contul unic.

B. sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat.

Propria activitate a persoanei cu handicap angajate in cadrul unitatii protejate autorizate reprezinta ansamblul activitatilor realizate integral sau partial de persoana cu handicap, in scopul obtinerii produsului comercializabil sau in scopul prestarii serviciului.

Achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat, al carui model este prevazut in Anexa 1 la HG 268/2007.

Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de contractul comercial, factura si dovada platii.

Declararea in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat - formular 100:

1. valoarea achizitiilor = suma datorata la bugetul de stat => nu exista obligatia de declarare a pozitiei 24 din formularul 100;

2. valoarea achizitiilor < echivalentul sumei datorate la bugetul de stat => la pozitia 24 din formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate si valoarea produselor/serviciilor achizitionate;


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii


3. valoarea achizitiilor > echivalentul sumei datorate la bugetul de stat => pozitia 24 din formularul 100 nu se declara in luna de raportare. Diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.

Contravaloarea produselor sau serviciilor achizitionate de la unitati protejate autorizate in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat reprezinta valoarea acestora fara TVA.
Baza legala: articol 78 alineatele (2) si (3) din Legea 448/2006, articol 43 din HG 268/2007, Ordinul ANAF 587/2016 – anexa 4, punct. II, 3.1.5 alineat (3)

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obligatii angajatoripersoane cu handicapvaloarea achizitiilorformularul 100

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Mai 2017


Votati articolul "Ce obligatii au angajatorii cu cel putin 50 de salariati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Caz unic Servicii Medicale la Domiciliu

Intrebare: Buna ziua, am si eu ceva mai multe neclaritati in ceea ce priveste achizitionarea unei case de marcat daca este obligatorie, tinand cont de intrebarile adresate in continuare .
O societate care presteaza servicii medicale la domiciliu de tip * Ingrijiri medicale la domiciliu, trebuei sa detina casa de marcat ?
Va dau doua variante daca exista in acelasi timp doua solicitari la pacienti acasa cum distribui casa de marcat pe teren ? iar al doilea exemplu: daca exista o solicitare pe teren si una la sediul (punct de lucru) asta inseamna ca trebuie sa am doua case de marcat ?
Dar daca iau banii in transe sau fac pachete speciale a tratamentelor cum incasez in casa ?

Cu Stima



Raspuns: Furnizarea de servicii medicale prin cabinet sau clinica medicala necesita pentru incasarea numerar...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X