Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Furnizor prescris. Scoaterea din evidenta contabila. Cum procedam?

scoaterea din evidentafurnizori prescrisiinregistrari contabileanulare datorii

In cazul urmator, avem situatia unei firme cu un furnizor neplatit din anul 2014 din cauza ca nu a putut fi contactat. Valoarea facturii neachitate este de 100 lei. Activitatea acestei firme este suspendata din luna decembrie 2015. Stabilim daca exista un termen de prescriptie pentru aceasta datorie, care sunt inregistrarile care trebuie efectuate pentru scoaterea din evidenta, precum si daca societatea poate face acest lucru din oficiu pe baza optiunii factorilor de decizie din firma.

Din punct de vedere juridic, termenul  general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.
Asadar, in cazul dvs. datoriile  neachitate  reprezinta datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru plata acestora.
 
La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:

328. La scaderea din evidenta a creantelor  si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa  demonstreze ca  au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului,  documentele (nr. si data), valoarea /debitului /neplatit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.
 
Astfel, in baza deciziei privind scoaterea  din evidenta a furnizorui  prescris, veti inregistra in contabilitate: 401 = 7588
 
Venitul inregistrat astfel este un venit impozabil la calulul impozitului pe profit, intrucat nu se incadreaza in exceptiile prevazute de art. 23 din Codul fiscal.
 


Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2018. 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii



Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.
 
De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie. Anularea datoriei, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu -  Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoaterea din evidentafurnizori prescrisiinregistrari contabileanulare datorii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Furnizor prescris. Scoaterea din evidenta contabila. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Furnizori si clienti rau platnici

Intrebare: Buna seara,

La o societate am un cient si un furnizor de la care nu mai pot recupera respectiv achita facturIle.
Firma sa desfiintat, iar facturile sunt mai vechi de 3 ani. Cum pot scapa de aceste facturi? In baza unei decizii a administratorului pot face urmatoarele inregistrari:

Pentru furnizor
401=7588 si platesc impozit16%
Pentru client
654=4111
Societatea este cu TVA la incasare- din punct de vedere al tva-ului ce implica?
Multumesc

Raspuns: In cazul in care aveti o hotarare judecatoreasca de desfiintare/lichidare a clientului si a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Diurna neimpozabila pentru deplasarile in tara. Au aparut noi reguli!

    • In Monitorul Oficial nr. 797 de miercuri, 18 septembrie 2018,  a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Aceasta hotarare se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2019, data la care vor intra in vigoare noi reguli pentru personalul din instituțiile publice ce se află în d...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

  • 25 septembrie este termen limita. Iata ce declaratii trebuie sa depuneti pana marti!

    • Marti, 25 septembrie, este termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale, dar si pentru plata anumitor taxe extrem de importante, potrivit calendarului fiscal ANAF realizat pe luna septembrie. Iata mai jos lista cu cele noua declaratii fiscale ce trebuie depuse pana la termenul de 25 septembrie, dar si ce taxe si impozite trebuie a...» citeste mai departe aici

  • Repartizarea trimestriala a dividendelor – avantaje si dezavantaje

    • Incepand cu trimestrul III al anului 2018, conform modificarilor aduse prin Legea nr. 163/2018 societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste  pot opta pentru repartizarea trimestriala de dividende. Conform modificaril...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare in scopuri de TVA. Care sunt consecintele anularii!

    • Vom dezbate in randurile de mai jos ce consecinte poate sa suporte o firma inregistrata in scopuri de TVA care isi suspenda activitatea si si-o reia mai tarziu, cu ajutorul specialistului nostru in contabilitate. Luam drept exemplu cazul unei firme care si-a suspendat activitatea la Registrul comertului in anul 2010. Atunci ANAF anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA din oficiu conform art.153 alin. (9) lit.b) din respectiva perioada. In cursul anului 2018...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!