Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Furnizor prescris. Scoaterea din evidenta contabila. Cum procedam?

scoaterea din evidentafurnizori prescrisiinregistrari contabileanulare datorii

In cazul urmator, avem situatia unei firme cu un furnizor neplatit din anul 2014 din cauza ca nu a putut fi contactat. Valoarea facturii neachitate este de 100 lei. Activitatea acestei firme este suspendata din luna decembrie 2015. Stabilim daca exista un termen de prescriptie pentru aceasta datorie, care sunt inregistrarile care trebuie efectuate pentru scoaterea din evidenta, precum si daca societatea poate face acest lucru din oficiu pe baza optiunii factorilor de decizie din firma.

Din punct de vedere juridic, termenul general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.
Asadar, in cazul dvs. datoriile neachitate reprezinta datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru plata acestora.

La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:

328. La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului, documentele (nr. si data), valoarea /debitului /neplatit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

Astfel, in baza deciziei privind scoaterea din evidenta a furnizorui prescris, veti inregistra in contabilitate: 401 = 7588

Venitul inregistrat astfel este un venit impozabil la calulul impozitului pe profit, intrucat nu se incadreaza in exceptiile prevazute de art. 23 din Codul fiscal.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.

De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie. Anularea datoriei, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoaterea din evidentafurnizori prescrisiinregistrari contabileanulare datorii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Furnizor prescris. Scoaterea din evidenta contabila. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Dovada distributiei de reviste

Intrebare: Buna ziua !

Institutia noastra publica a incheiat un Acord de parteneriat cu o Fundatie culturala care se ocupa de editarea unei reviste de cultura, precum si un Contract de prestari servicii de tipografie
cu o societate care tipareste acea revista, şi un Contract de prestari servicii pentru distribuire cu o alta firma.
Revistele urmau sa se distribuie la profesorii din scoli si licee.
Slariatul institutiei noastre care a fost numit responsabil pentru aceasta actiune si care se ocupa de tot, a predat revistele la directorii de scoli si licee, pentru profesorii de limba romana,
in baza unui Proces verbal de predare primire.

Colega de la Achizitii mi-a spus ca nu trebuie platit distribuitorul
decat dupa ce se face dovada distribuirii revistelor,
iar pentru acest lucru colegul responsabil
ar fi trebuit sa prezinte institutiei noastre un PV
care sa indice nominal persoanele beneficiare
precum si semnatura acestora.

Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat
si sa imi spuneti:
- cum se poate face dovada distribuirii revistei ?
- odata ce s-a predat, de ex., toate numerele de 40 de reviste
la scoli, iar beneficiarii erau in mod clar profesorii de limba romana,
trebuia sa se faca neaparat tabelul nominal cu semnaturi
ale beneficiarilor ? Sau este suficient ca s-a precizat ca
directorii de scoli sa predea revistele la aceasta categorie de profesori ?



Raspuns: La distribuirea revistei se face un proces verbal cu un tabel nominal in care semneaya de primire...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X