Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Furnizor prescris. Scoaterea din evidenta contabila. Cum procedam?

scoaterea din evidentafurnizori prescrisiinregistrari contabileanulare datorii

In cazul urmator, avem situatia unei firme cu un furnizor neplatit din anul 2014 din cauza ca nu a putut fi contactat. Valoarea facturii neachitate este de 100 lei. Activitatea acestei firme este suspendata din luna decembrie 2015. Stabilim daca exista un termen de prescriptie pentru aceasta datorie, care sunt inregistrarile care trebuie efectuate pentru scoaterea din evidenta, precum si daca societatea poate face acest lucru din oficiu pe baza optiunii factorilor de decizie din firma.

Din punct de vedere juridic, termenul general de prescriptie extinctiva este prevazut la art. 2517 din Codul civil si este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.
Asadar, in cazul dvs. datoriile neachitate reprezinta datorii prescrise in cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru plata acestora.

La pct. 328 din OMFP 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca:

328. La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evidenta a furnizorului prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se va stipula denumirea furnizorului, documentele (nr. si data), valoarea /debitului /neplatit, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

Astfel, in baza deciziei privind scoaterea din evidenta a furnizorui prescris, veti inregistra in contabilitate: 401 = 7588

Venitul inregistrat astfel este un venit impozabil la calulul impozitului pe profit, intrucat nu se incadreaza in exceptiile prevazute de art. 23 din Codul fiscal.


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii



Din perspectiva TVA, stingerea datoriei fata de un furnizor de bunuri sau prestator de servicii nu reprezinta operatiune impozabila, din perspectiva TVA, deoarece nu este o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuata cu plata, chiar daca anularea datoriei este realizata de o persoana impozabila, care actioneaza ca atare. Asadar, operatiunea de stingere a datoriilor catre furnizori, nu are caracter economic, prin urmare, pentru astfel de sume nu se colecteaza TVA.

De asemenea, nu se va ajusta taxa dedusa la achizitie. Anularea datoriei, trebuie comunicata in scris furnizorului respectiv.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Mai 2017


Votati articolul "Furnizor prescris. Scoaterea din evidenta contabila. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Venituri din organizare evenimente

Intrebare: Cum se inregistreaza veniturile obtinute la o firma de organizare evenimente din taxa de participare. Persoanele juridice au primit factura, persoanele fizice au primit chitanta. Era o procedura mai simpla sa se vanda bilete? Cum se aproba acest lucru si de catre cine?

Raspuns: Avand in vedere Art. 1.alin. (1) OUG nr. 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contributii si impozite datoreaza un PFA in 2018?

    • Noile modificari aduse de OUG 79/2017 nu mai scutesc PFA-urile de la plata CAS si CASS daca obtin si venituri din salarii, asa cum se preciza initial in proiect.  Astfel, in 2018, PFA-urile, PFI-urile, II-urile, IF-urile si profesiile liberale sunt obligate la plata CAS (contributie la pensie) daca au obtinut anul anterior un venit net mai mare decat 12 salarii brute pe economie (venit net de 22.800 lei in 2017). In ce priveste impozitul pe venitul obtinut din activit...» citeste mai departe aici

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Cod Fiscal 2017 vs. Cod Fiscal 2018. Modificari aduse de OUG 79/2017

    • Regasiti mai jos un tabel comparativ intre Codul fiscal inainte de OUG 79/2017 si modificarile aduse de noua ordonanta.  Va reamintim ca Ordonanta de Urgenta nr. 79/2017  pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal a  fost publicata in Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017. TITLUL I - DISPOZITII GENERALE  TEXT VECHI (2) Contributiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt urma...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • OPANAF 3159/2017: Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a TVA, formulate de persoane impozabile neinregistrate

    • In Monitorul Oficial nr. 892 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3159 din 1 noiembrie 2017 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. - Potrivit prevederilor ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X