Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Informare ANAF privind regimul special pentru agricultori si cei care realizeaza livrari intracomunitare de bunuri agricole

regim special agricultoribunuri agricoleanafregim tva special

ANAF informeaza contribuabilii care realizeaza venituri din agricultura si aplica regimul special pentru agricultori ca, in MO nr. 342/10 mai 2017, a fost publicat OPANAF nr. 1381/2017, prin care se completeaza formularul (091) utilizat pentru inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal, cu rubrici destinate persoanelor care aplica regimul special pentru agricultori si care efectueaza livrari intracomunitare de bunuri agricole.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2017 a fost introdus in Codul fiscal un regim TVA special pentru agricultori persoane fizice, intreprinderi individuale sau intreprinderi familiale care efectueaza activitati/servicii agricole.

in baza acestor prevederi, nu deduc TVA pentru achizitii si nu colecteaza TVA pentru vanzari, indiferent de plafonul realizat, in schimb, primesc o compensatie in cota forfetara pentru acoperirea taxei aferente achizitiilor. Compensatia se acorda gradual in cota forfetara, pe baza unui procent de compensare de 1% in anul 2017, 4% in 2018 si 8% in anul 2019.

Potrivit art. 315^1 alin.(12) lit. a) din Codul fiscal, in situatia in care agricultorul care aplica regimul special, realizeaza livrari intracomunitare cu produse agricole, prestari de servicii intracomunitare, achizitii intracomunitare de bunuri peste plafonul de 10.000 euro, achizitii de servicii intracomunitare, acesta are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.

Avand in vedere cele de mai sus, formularul (091) utilizat pentru inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal, a fost completat cu rubrici destinate persoanelor care aplica regimul special pentru agricultori si care efectueaza livrari intracomunitare de bunuri agricole.

Agricultorii care aplica regimul special sunt inscrisi intr-un registru special, iar beneficiarii acestora vor avea obligatia de a mentiona achizitiile efectuate de la agricultori intr-o evidenta distincta si isi pot exercita dreptul de deducere/restituire a compensației in cota forfetara achitata agricultorului, numai in masura in care agricultorul este inscris la data livrarii/prestarii in Registrul agricultorilor care aplica regimul special.

Baza legala:
- OPANAF nr. 1381/2017 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (MO nr. 342 din 10 mai 2017)
- Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice a Judetului Bistrita-Nasaud

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regim special agricultoribunuri agricoleanafregim tva special

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Iunie 2017


Votati articolul "Informare ANAF privind regimul special pentru agricultori si cei care realizeaza livrari intracomunitare de bunuri agricole":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registru de incasari si plati obligatoriu pentru norma de venit?

Intrebare: Buna ziua! Am un pfa infiintat in luna mai 2014 cu caen 1061 si am depus la finante declaratia 220 in termen de 15 zile de la infiintare,dar nu mi au spus ca trebuie sa depun si registrul de incasari si plati si registrul inventar pentru parafat.Daca merg acum sa le depun primesc amenda?Am inteles ca nu sunt obligatorii daca am optat pentru impozitare la norma de venit.Daca sunt obligatorii cum le completez? Utilajele si cladirea(sediu) sunt luate in comodat cu titlu gratuit.sunt legalizate la notar.nu se emite nici o factura(cheltuiala) pe pfa.As mai avea o intrebare ce declaratii trebuie depuse la anaf pentru anul in curs?sunt si angajata cu norma intreaga.Doamna de acolo mi a spus ca trebuie doar o adeverinta precum ca lucrez cu norma intreaga si atat(ca nu trebuie sa mai depun nici declaratia 220 nici 200) si ca o sa primesc prin posta(data trecuta mi a dat pe loc) decizia de impunere 260.Este ok cum zice ea? Multumesc mult pentru timpul acordat!

Raspuns: Depuneti ce v-a spus functionarul, dar tot acesta va emite si amenda pentru nedepunere.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iunie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • Split TVA prin optiune. In ce cazuri poti beneficia de facilitati fiscale?

    • Dezbatem in randurile urmatoare cazul unei societati care doreste sa aplice mecanismul de plata defalcata a TVA prin optiune. Vom afla ce se intampla in cazul in care se depune cererea in decursul lunii mai 2018. Intrebarile sunt urmatoarele: - se va beneficia incepand cu trimestrul II de reducerea de 5% din impozit? - cum se calculeaza perioada in care aplica sistemul, avand in vedere ca societatea aplica sistemul de plata anticipata a impozitului ...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Venitul obtinut din anularea provizionului se scade sau nu?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In partea a doua a seminarului, participantii au avut optiunea de a adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR. Iata mai jos una dintre intrebarile...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile