Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare

Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare
declaratia 010anafcontributia asiguratorie pentru munca

Ca urmare a modificarilor aduse in 2017 Codului fiscal, societatile care trec de la plata impozitului pe profit la impozitul pe venitul microintreprinderii trebuie sa depuna declaratia 010. Formularul nou a fost aprobat prin Ordinul 3725 / 2017, care inlocuieste vechiul ordin 3698 / 2015.


Ce este declaratia 010?

Formularul 010 reprezinta declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (OPANAF 3725/2017).

Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.Motivul colectarii informatiei il reprezinta obtinerea de informatii care sunt utilizate in procesul de administrare a contribuabililor persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.

Cine depune declaratia 010?

Urmatoarele categorii de contribuabili au obligatia sa depuna declaratia 010:

- persoanele juridice romane;
- asocierile si alte entitati fara personalitate juridica;
- detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, persoane juridice romane;
- reprezentantii legali, desemnati potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, aprobata prin Legea nr. 184/2015, ai detinatorilor autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice romane.

Cum se completeaza declaratia 010?


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii


In ceea ce priveste completarea declaratiei 010, trebuie sa stiti ca acest formular se va depune, in continuare, doar in format fizic, adica la registratura organului fiscal competent sau la posta prin scrisoare recomandata. De retinut faptul ca, pentru modificarea on line a vectorului fiscal, se utilizeaza de la 1 ianuarie 2018 declaratia 700.

Declaratia 010 se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, cat mai clar si corect, toate datele cerute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

Declaratia 010 termen de depunere pentru anul 2018

ANAF a anuntat pe site-ul oficial al institutiei ca termenul de depunere a declaratiei 010 este 31 martie 2018.

Platitorii de impozit pe profit in anul 2017, care la 31.12.2017 indeplinesc conditiile pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2018, depun declaratia 010 pentru modificarea vectorului fiscal pana la data de 31 martie 2018.”, conform ANAF.


Declaratia 010 ultima versiune - model pentru 2018

Legat de modificarile care s-au facut asupra declaratiei 010, luati in considerare ca a fost eliminata rubrica de Contributii de asigurari sociale de sanatate datorate de angajator, ramanand astfel doar contributiile de asigurari sociale datorate de angajat.

Totodata, au mai fost scoase urmatoarele:

- Contributia pentru concedii si indemnizatii (datorata, pana la 31.12.2017, de catre angajator);
- Contributia de asigurari pentru somaj (datorata, pana la 31.12.2017, atat de catre angajator cat si de catre angajat);
- Contributia pentru concedii si indemnizatii (datorata pana la 31.12.2017 de catre angajator);
- Contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale (datorata, pana la 31.12.2017, de catre angajator);
- Contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale (datorata, pana la 31.12.2017, de catre angajator).

Dar a fost introdusa noua contributie datorata de angajatori de la 1 Ianuarie 2018: contributia asiguratorie pentru munca.

Descarcati de aici ultima versiune a declaratiei 010 pentru anul 2018. >>

Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 010anafcontributia asiguratorie pentru munca

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Februarie 2018


Votati articolul "Declaratia 010 pentru 2018: termen de depunere si instructiuni de completare":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli cu mancarea angajatilor care construiesc un sediu de firma

Intrebare: Osocietate construieste un sediu de firma cu salaratii firmei; ptr aceasta, zilnic le ofera o masa cu materie prima cumparata si pregatita.Cum pot fi inregistrate cheltuielile cu materia prima ,cumparata cu factura pe societate ,si daca acestea afecteaza sau se includ si se impoziteaza ,in salariu,sau separat; aceste cheltuieli se distribuie,in mod egal pe nr de salariati, in cadrul unei luni?

Raspuns: Inregistrarea produselor achizitionate spre a fi oferite angajatilor care participa la construirea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
declaratia o10 nu este necesara in cazul angajarilor. osimpla comunicare on-line catre finante, creeaza obligatia ce decurge din operatiunile salariale.
Data adaugarii: 07-Feb-2018
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X