Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Discount la vanzarile de marfa cu amanuntul

vanzaregestiunediscount la vanzarestoc de marfuri
Intrebare:
O societate vinde cu amanuntul marfuri. Incasarea se face cu bon de la casa de marcat. Vreau sa stiu daca pentru acest tip de gestiune este permis sa se faca discount la vanzare. Casa de marcat are posibilitatea sa faca discount dar as vrea sa stiu cum este corect. Eu stiu ca vanzarea din gestiunea cu amanuntul se face la pretul afisat iar pentru a putea face discount trebuie stornat nirul si intocmit un nir nou cu alt pret.


Totusi in practica nu este timp pentru a intocmi pe loc aceste documente. Ar mai exista posibilitatea ca atunci cand se vinde cu discount sa se transfere pe o alta gestiune en gross marfa vanduta iar din acest tip de gestiune vanzarea se poate face la orice pret care depaseste pretul de achizitie insa problema ar fi ca pentru persoane fizice nu se poate face incasare cu chitanta. Cum se poate face totusi vanzare cu discount dintr-o gestiune en detail?

Raspuns:
Si din gestiunile de marfuri cu amanuntul se poate face discount la vanzare. Evidentierea acestuia depinde de metoda de contabilitate analitica folosita pentru tinerea stocului de marfuri. Spre exemplu, daca metoda este global-valorica, atunci pentru acordarea discontului ar trebui sa existe un inventar pentru produsele la care se acorda acest discount si un proces-verbal de schimbare/reducere de pret, fara a fi necesara stornarea nir-ului initial (de altfel, nici nu s-ar putea, daca intre timp s-a vandut o parte din marfa receptionata la pretul inscris in nir-ul initial). Inventarierea si calculul global al discountului sunt necesare pentru a realiza in contabilitate operatiunile necesare evidentierii gestiunii la pret de vanzare cu amanuntul global-valoric (nota contabila 371 „Marfuri” = 378 „Diferente de pret la marfuri”, 4428 „TVA neexigibila”, in rosu pentru reduceri) si, mai ales, pentru a se asigura descarcarea corecta din gestiune a marfii vandute pe baza procentului mediu de adaos comercial.

Daca metoda analitica de tinere a stocului de marfa este cantitativ-valorica, iar gestiunea se descarca automat, produs cu produs, la momentul vanzarii (programul de gestiune este corelat cu cel al casei de marcat), atunci se poate renunta la inventarierea si intocmirea procesului-verbal de schimbare/reducere de pret anterior aplicarii discounturilor. Intr-o asemenea ipoteza, programul de gestiune ar trebui sa permita ca diferentele de pret rezultate din aplicarea discounturilor sa fie determinate in mod informatic, pe baza de situatii centralizatoare (si care sa depisteze automat produsele vandute la alte preturi decat cele stabilite la intrarea in gestiune si sa calculeze diferentele de pret, pentru a le putea inregistra in contabilitate pe baza de situatie centralizatoare).

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii



Prin urmare, abordarea concreta depinde de modul concret in care este organizata evidenta gestionara si contabila a stocurilor si de posibilitatile informatice ale programelor de contabilitate, de gestiune si ale casei de marcat. Opinam ca, pentru gestiunile de marfa cu amanuntul, cel mai indicat este sa se realizeze inventarierea si intocmirea de procese-verbale corespunzatoare cu noile preturi.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2012


Votati articolul "Discount la vanzarile de marfa cu amanuntul":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calcul impozit profit dupa impozit microintreprinderi

Intrebare: O societate,incepand cu 01.07.2014,indeplineste conditiile de trecere de la impozit micro,la impozit pe profit.Cum se calculeaza impozitul pe profit la trimestrul trei 2014

Raspuns: Pentru anul respectiv societatea va plati impozit pe venitul microintreprinderilor pana in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X