Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Discount la vanzarile de marfa cu amanuntul

vanzaregestiunediscount la vanzarestoc de marfuri
Intrebare:
O societate vinde cu amanuntul marfuri. Incasarea se face cu bon de la casa de marcat. Vreau sa stiu daca pentru acest tip de gestiune este permis sa se faca discount la vanzare. Casa de marcat are posibilitatea sa faca discount dar as vrea sa stiu cum este corect. Eu stiu ca vanzarea din gestiunea cu amanuntul se face la pretul afisat iar pentru a putea face discount trebuie stornat nirul si intocmit un nir nou cu alt pret.

Totusi in practica nu este timp pentru a intocmi pe loc aceste documente. Ar mai exista posibilitatea ca atunci cand se vinde cu discount sa se transfere pe o alta gestiune en gross marfa vanduta iar din acest tip de gestiune vanzarea se poate face la orice pret care depaseste pretul de achizitie insa problema ar fi ca pentru persoane fizice nu se poate face incasare cu chitanta. Cum se poate face totusi vanzare cu discount dintr-o gestiune en detail?

Raspuns:
Si din gestiunile de marfuri cu amanuntul se poate face discount la vanzare. Evidentierea acestuia depinde de metoda de contabilitate analitica folosita pentru tinerea stocului de marfuri. Spre exemplu, daca metoda este global-valorica, atunci pentru acordarea discontului ar trebui sa existe un inventar pentru produsele la care se acorda acest discount si un proces-verbal de schimbare/reducere de pret, fara a fi necesara stornarea nir-ului initial (de altfel, nici nu s-ar putea, daca intre timp s-a vandut o parte din marfa receptionata la pretul inscris in nir-ul initial). Inventarierea si calculul global al discountului sunt necesare pentru a realiza in contabilitate operatiunile necesare evidentierii gestiunii la pret de vanzare cu amanuntul global-valoric (nota contabila 371 „Marfuri” = 378 „Diferente de pret la marfuri”, 4428 „TVA neexigibila”, in rosu pentru reduceri) si, mai ales, pentru a se asigura descarcarea corecta din gestiune a marfii vandute pe baza procentului mediu de adaos comercial.

Daca metoda analitica de tinere a stocului de marfa este cantitativ-valorica, iar gestiunea se descarca automat, produs cu produs, la momentul vanzarii (programul de gestiune este corelat cu cel al casei de marcat), atunci se poate renunta la inventarierea si intocmirea procesului-verbal de schimbare/reducere de pret anterior aplicarii discounturilor. Intr-o asemenea ipoteza, programul de gestiune ar trebui sa permita ca diferentele de pret rezultate din aplicarea discounturilor sa fie determinate in mod informatic, pe baza de situatii centralizatoare (si care sa depisteze automat produsele vandute la alte preturi decat cele stabilite la intrarea in gestiune si sa calculeze diferentele de pret, pentru a le putea inregistra in contabilitate pe baza de situatie centralizatoare).

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



Prin urmare, abordarea concreta depinde de modul concret in care este organizata evidenta gestionara si contabila a stocurilor si de posibilitatile informatice ale programelor de contabilitate, de gestiune si ale casei de marcat. Opinam ca, pentru gestiunile de marfa cu amanuntul, cel mai indicat este sa se realizeze inventarierea si intocmirea de procese-verbale corespunzatoare cu noile preturi.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vanzaregestiunediscount la vanzarestoc de marfuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2012


Votati articolul "Discount la vanzarile de marfa cu amanuntul":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Credit asociat si contract de dare in plata

Intrebare: Buna ziua! Am urmatoarea situatie: firma se dizolva din propria initiativa, administratorul are credit asociat in val.de 160000 lei in schimbul acestei sume primeste o cladire cu terenul aferent si doua obiecte de inventar. La notar s-a intocmit un contract de dare in plata pt.aceasta valoare. Intrebarea mea este , daca trebuie sa intocmesc si factura si daca trebuie sa colectez Tva pt.obiectele de inventar? Pt.cladire nu trebuie sa colectez TVA ca a fost construita in anul 1976 si formeaza un singur corp funciar cu terenul si au un singur nr.cadastral si valoarea terenului este mai mica decat valoarea constructiei.

Raspuns: Pentru mijloacele de inventar si obiectele atribuite in contul creditarii societatii, trebuie facuta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Decizie IMPORTANTA a UE: contabilii si consultantii fiscali vor fi verificati strict

    • Intermediarii din domeniul planificarii fiscale, adica contabilii, consultantii fiscali, dar si avocatii si bancile, vor trebui sa se supuna unor noi reguli de transparenta, conform unui proiect de directiva europeana. CE (Comisia Europeana) a publicat pe 13 martie 2018 regulile pentru care s-a obtinut acordul statelor membre, ce au rolul de a combate sistemele de planificare fiscala agresiva. ...» citeste mai departe aici

  • Ai venituri nedeclarate? Iata cum te poate identifica Fiscul!

    • In Monitorul oficial nr. 257 din 23 martie a fost publicata reglementarea referitoare la aplicarea unor noi reguli de aplicare a metodelor indirecte de stabilire a veniturilor si a procedurii de aplicare a acestora. Potrivit noului act normativ, se va face verificarea situatiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit, prevazuta la art. 138 din Codul de procedura fiscala. Asadar, organele fiscale vor identifica si evalua riscur...» citeste mai departe aici

  • Inflatia a lovit dur cresterea salariala! Opinia specialistilor

    • Inflatia a anulat, in prima luna a anului, aproximativ 65% din cresterea nominala de venituri salariale fata de aceeasi luna a anului 2017.  Preturile de consum au crescut cu 0,3% in luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ducand astfel rata inflatiei la 4,7% in cea de-a doua luna a lui 2018. Comparativ cu luna februarie 2017, a avut loc o scumpire a marfurilor alimentare cu 3,74%, iar si a celor nealimentare cu 6,27%. Potrivit datelor publicate de Institu...» citeste mai departe aici

  • Care este castigul net din transferul partilor sociale?

    • Prezentam mai jos cazul unui asociat unic care doreste sa vanda partile sociale. Valoarea capitalului social subcris si varsat este de 200 lei, divizat in 20 parti sociale a cate 10 lei/partea sociala. Pretul pe care il va obtine din vanzarea partilor sociale este de 100.000 lei. Vom afla in continuare care este castigul net la care va plati asociatul, persoana fizica, impozitul si care este cota de impozit.   Iata raspunsul specialistului!...» citeste mai departe aici

  • Riscurile de contabilitate la care se expun cel mai des firmele mici

    • Fie ca vorbim despre un birou de apartament in centrul Capitalei sau despre un magazin de cartier deschis recent, contabilitatea unei firme ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile