In analiza de mai jos se ia in calcul situatia in care se face transfer de marfa de la o unitate la alta, iar gestiunea se tine valoric. Transferul se face pe baza avizului de expediere completat in 3 exemplare:
1 exemplar ramane la gestiune care transfera marfa ( se descarca pe baza avizului)
1 exemplat la gestiune care primeste marfa ( se incarca in gestiune )
1 exemplar la contabilitate (pentru inregistrarea in contabilitatea. )
Vom stabili astfel daca intocmim Nota de receptie sau daca incarcareain gestiune se poate face pe baza avizului de insotire a marfii.
Nota: pretul de vanzare nu se modifica.
Mentionam ca potrivit punctului 1.a) din Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar contabile Nota de receptie si constatare de diferente serveste ca:
- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
-document justificativ pentru incarcare in gestiune;
-document justificativ de inregistrare in contabilitate.
De asemenea, la punctul 1. b) Ordinul 3512/2008 mentioneaza ca Nota de receptie si constatare de diferente se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite.
Prin urmare, chiar daca intocmiti avizul de insotire a marfii in trei exemplare,va incadrati in prevederile punctului 1.b) mentionat mai sus,prin care bunurile materiale cuprinse in avizul de insotire a marfii fac parte din gestiuni distincte,de aceea este necesar sa intocmiti Nota de receptie si constatare de diferente pentru receptia bunurilor aprovizionate,respectiv pentru incarcare in gestiune.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro