email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost publicat Ordinul ANAF privind organizarea si functionarea Registrului operatorilor intracomunitari

ROIregistrul operatorilor intracomunitarianafformular 095


Vineri a fost publicat in Monitorul Oficial (nr. 0587 din  17.08.2012) Ordinul ANAF  nr. 1180 din 08 August 2012  pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.101/2010 privind aprobarea Procedurii de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. Actul normativ modifica procedura existenta pe care o va urma un operator economic ce doreste sa efectueze operatiuni economice intracomunitare si trebuie sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) pentru a detine un cod valid de TVA in legatura cu aceste tranzactii.

 Obligatia inregistrarii in ROI este prevazuta de art. 158^2 din Codul fiscal si se aplica persoanelor interesate inainte de efectuarea tranzactiilor intracomunitare.  Procedura detaliaza inregistrarea in ROI pentru societatile comerciale, in sensul modificarii documentatiei pe care acestea o vor depune cu ocazia inregistrarii, explica Adrian Benta de la firma de consultanta Bentaconsult.

Actualul text normativ contine doua sectiuni:
 a) Actualizarea documentelor de depus in cazul solicitarii inregistrarii in ROI;
 b) Actualizarea procedurii radierii din oficiu a persoanelor inregistrate in ROI.
 De asemenea si pentru persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA este actualizata procedura in sensul ca se abroga obligatia prezentarii certificatului de cazier judiciar.

 Inregistrarea se realizeaza prin depunerea formularului 095 “Cerere de inregistrare/radiere in/din registrul operatorilor intracomunitari”.

    Ce documente depune o societate comerciala pentru inregistrarea in Registrul Opratorilor Intracomunitari?

Se depune:
 A) Cerere de inscriere in ROI, formular 095;
 B) Certificate de cazier judiciar pentru administratori, in cazul societatilor pe actiuni si a celor in comandita pe actiuni (numai pentru administratori);
 C) Cazierele judiciare pentru administratori si pentru asociatii ce detin mai mult de 5% din capitalul social pentru celelalte forme de organizare avute de societate (SRL, SNC, SCS etc);
 D) Daca in caziere sunt inregistrate infractiuni se necesita justificarea faptului ca nu sunt infractiuni economice;
 E) Certificat constator de la Registrul Comertului pentru identificarea modului de detinere a capitalului social.

    Cand se radiaza din oficiu, inscrierea in ROI ?

Autoritatile fiscale au acest drept in urmatoarele situatii:
 a) daca codul de inregistrare in scopuri de TVA este anulat de autoritatile fiscale (fie este declarat inactiv, fie nu depune deconturile de TVA, fie nu desfasoara activitate economica, regasita in decontul de TVA) [art. 153 alin. (9) din Codul fiscal]
 b)daca in anul ulterior inregistrarii in ROI, operatorul economic nu efectueaza tranzactii intracomunitare;
 c) ca urmare a solicitarii anularii inregistrarii in scopuri de TVA;
 d) daca administratorii sau asociatii ce detin mai mult de 5% din capitalul social al societatii au comis fapte de natura infractiunilor economice si a inceput urmarirea penala impotriva acestora.

Sursa: Curierul National



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ROIregistrul operatorilor intracomunitarianafformular 095


Data aparitiei: 20 August 2012

Votati articolul "A fost publicat Ordinul ANAF privind organizarea si functionarea Registrului operatorilor intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X