email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 19/2015 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA

Ordinul 19/2015modificareavectorului fiscalTVAproceduraoficiu

Regasiti mai jos Ordinul Nr. 19 din 7 ianuarie 2015 (Ordinul 19/2015) privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENtIA NAtIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 19 din 12 ianuarie 2015

Avand in vedere dispozitiile art. 50 si 52 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 si 153^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 7, art. 78 alin. (3) si art. 228 alin. (2) si (2^1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 658 din 25 octombrie 2013, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 4

Inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA."

2. La articolul 5 litera c), teza a II - a se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Prin exceptie, in cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se dispune anularea inregistrarii persoanei in scopuri de TVA daca:

1. administratorii si/sau persoana impozabila insasi, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni, au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

2. asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic si/sau administratorii si/sau persoana impozabila insasi, in cazul altor societati decat cele mentionate la pct. 1, au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;".

3. La articolul 5, dupa litera e) se introduce o noua litera, litera f), cu urmatorul cuprins:

"f) de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supusa inmatricularii la registrul comertului, nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, potrivit criteriilor in temeiul art. 153 alin. (7^1) din Codul fiscal."


4. Anexa nr. 1 se modifica astfel:

a) La capitolul I, la punctul 6, litera b) se abroga.

b) La capitolul I, la punctul 6 litera e), teza a II-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Prin exceptie, in cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se dispune anularea inregistrarii persoanei in scopuri de TVA daca:

1. administratorii si/sau persoana impozabila insasi, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni, au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

2. asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic si/sau administratorii si/sau persoana impozabila insasi, in cazul altor societati decat cele mentionate la pct. 1, au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;".

c) La capitolul I, la punctul 6, dupa litera g) se introduce o noua litera, litera g^1), cu urmatorul cuprins:

"g^1) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. h) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supusa inmatricularii la registrul comertului, nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, potrivit criteriilor si in termenele stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;".

d) La capitolul I, punctele 7 si 8 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"7. Dupa in registrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, in situatiile prevazute la pct. 6 lit. a), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal.


8. Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile prevazute la pct. 6 lit. c)


- g^1) si i), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor legale in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabil
e care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA."

e) La capitolul II "inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a persoanelor impozabile" se abroga sectiunea a 2 - a "inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, din oficiu, a persoanelor impozabile, potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul fiscal".

f) La capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunea a 3-a "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au fapte inscrise in cazierul fiscal", la punctul 1, teza a II-a se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Prin exceptie, in cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se dispune anularea inregistrarii persoanei in scopuri de TVA daca:

1. administratorii si/sau persoana impozabila insasi, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni, au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic si/sau administratorii si/sau persoana impozabila
insasi, in cazul altor societati decat cele mentionate la pct. 1, au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;".

g) La capitolul III, dupa sectiunea a 5-a se introduce o noua sectiune, sectiunea a 5^1-a, cu urmatorul cuprins:

"SECTIUNEA a 5^1-a

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca persoana impozabila, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supusa inmatricularii la registrul comertului, nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, potrivit criteriilor si in termenele stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art. 153 alin. (9) lit. h) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata daca persoana impozabila, societate cu sediul activitatii economice in Romania, infiintata in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, supusa inmatricularii la registrul comertului, nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica potrivit criteriilor stabilite in temeiul art. 153 alin. (7^1) din Codul fiscal.

2. Procedura se aplica persoanelor impozabile in urmatoarele situatii:

a) persoane impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, dupa inregistrarea acestora de catre organul fiscal competent;

b) persoane impozabile au inscris in registrul comertului mentiuni privind modificarea sediului social;
c) persoane impozabile care au inscris in registrul comertului mentiuni privind schimbarea asociatilor si/sau administratorilor.

3. Conditia de la pct. 2 lit. c) se refera la:

a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) asociatii societatii, indiferent de ponderea pe care o detin in capitalul social al acesteia, si la administratori, in cazul altor societati decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

4. Pentru identificarea persoanelor impozabile prevazute la pct. 2, organul fiscal competent procedeaza dupa cum urmeaza:

a) pentru conditia de la pct. 2 lit. a) - identifica persoanele impozabile care au fost inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal;

b) pentru conditiile de la pct. 2 lit. b) si c):
1) se identifica lunar in baza de date registrul contribuabililor persoanele impozabile care au inscris in registrul comertului mentiuni de natura celor prevazute la pct. 2 lit. b) si c).

2) persoanele impozabile identificate sunt notificate, potrivit art. 52 din Codul de procedura fiscala, in vederea depunerii declaratiei pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii persoanei impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA (formular 088), potrivit modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

5. Dupa identificarea persoanelor impozabile potrivit pct. 4, organul fiscal competent aplica procedura in vigoare referitoare la evaluarea intentiei si capacitatii persoanei impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA.

6. In urma efectuarii analizei potrivit pct. 5, organul fiscal competent identifica persoanele impozabile care indeplinesc conditiile de scoatere din evidenta, si anume:

a) persoana impozabila nu desfasoara activitati economice la sediul social/domiciliul fiscal, la sediile secundare sau in afara acestora;
b) administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile, astfel cum sunt definiti la pct. 3, sau persoana impozabila insasi au/are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) administratorii si/sau asociatii persoane impozabile, astfel cum sunt definiti la pct. 3, care nu sunt inregistrati fiscal in Romania, prezinta o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) persoana impozabila nu indeplineste criteriile de evaluare a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA, astfel cum rezulta din referatul intocmit de compartimentul cu atributii in evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice si care cuprinde atat propunerea de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, cat si motivele de fapt si de drept care stau la baza acestei propuneri.

7. Compartimentul de specialitate intocmeste urmatoarele documente:

a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru contribuabilii selectati potrivit pct. 6 lit. a) - c), anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA;

b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare pentru fiecare contribuabil selectat.

Deciziile se intocmesc fie pe baza referatelor intocmite potrivit lit. a), fie pe baza referatelor intocmite de compartimentul cu atributii in evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice potrivit pct. 6 lit. d), dupa caz.

8. Documentele prevazute la pct. 7 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale, in situatia in care in structura unitatii fiscale este aprobat postul de conducator adjunct. Referatul si decizia se inainteaza spre aprobare conducatorului unitatii fiscale.

9. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Cu aceeasi data se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
10. Dispozitiile pct. 5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator."

5. Anexa nr. 3 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1.
6. Anexa nr. 4 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2.

7. La anexa nr. 6 punctul 2.7, liniuta a doua se abroga.

ART. II
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. III

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica incepand cu data de 1 februarie 2015.

ART. IV

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Presedintele
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu

Bucuresti, 7 ianuarie 2015.
Nr. 19.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordinul 19/2015modificareavectorului fiscalTVAproceduraoficiu


Data aparitiei: 23 Ianuarie 2015

Votati articolul "Ordinul 19/2015 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscal cu privire la TVA":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X