email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TVA la incasare 2014. Cum facem radierea din sistem?

TVAradierea din sistemul tva la incasare2014radierea prin optiuneplafonulregistrul persoanelor impozabile


Conform reglementarilor actuale, in ce priveste radierea din sistemul TVA la incasare in 2014, persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare va fi RADIATA din Registrul persoanelor impozabile care aplica TVA la incasare daca se afla in una din urmatoarele situatii:

>> prin DEPASIREA PLAFONULUI de 2.250.000 lei

Pentru radierea din Registrul persoanelor impozabile care aplica TVA la incasare persoana impozabila are obligatia sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare" din care rezulta cifra de afaceri realizata.

- termen: pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul.

** aplicarea sistemului inceteaza incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.


In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea, aceasta va fi radiata de catre organele fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare din oficiu.

** aplicarea sistemului inceteaza incepand cu data inscrisa in decizia de radiere.

art. 156^3 alin. (12)

>> PRIN OPTIUNE, daca nu s-a depasit in cursul anului plafonul de 2.250.000 lei, dar renunta la aplicarea sistemului oricand in cursul anului

Pentru radierea din Registrul persoanelor impozabile care aplica TVA la incasare persoana impozabila are obligatia sa depuna la organele fiscale competente formularul 097 "Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare" din care rezulta cifra de afaceri realizata/

- termen: oricand in timpul anului intre data de 1 si 25 ale oricarei luni.

- aplicarea sistemului inceteaza incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.


RADIEREA PRIN OPTIUNE NU POATE AVEA LOC astfel:

Persoanele impozabile care au optat pentru aplicarea sistemului TVA la incasare si care nu depasesc in cursul anului plafonul de 2.250.000 lei nu pot renunta la aplicarea sistemului TVA la incasare in primul an in care au optat pentru aplicarea sistemului cu exceptia situatiei in care depasesc plafonul de 2.250.000 lei.

Persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA in cursul 2014 si care opteaza pentru aplicarea sistemului TVA la incasare nu pot renunta in cursul anului 2014 la aplicarea sistemului TVA la incasare, intrucat sunt obligate sa aplice sistemul respectiv cel putin pana la finele anului 2014, cu exceptia situatiei in care depasesc plafonul de 2.250.000 lei.


IMPORTANT: Persoanele impozabile care la data de 1 ianuarie 2014 aplica sistemul TVA la incasare pot solicita oricand in cursul anului 2014 incetarea aplicarii sistemului, anul 2014 nefiind considerat primul an in care au optat pentru aplicarea sistemului.

In cazul persoanelor impozabiel care ies din sistem, pentru operatiunile al caror fapt generator de taxa a intervenit pana la data de 31 decembrie 2013 inclusiv, precum si pentru facturile emise inainte de data de 31 decembrie 2013 inclusiv, in situatia in care cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii sau de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii este ulterioara datei de 31 decembrie 2013, exigibilitatea taxei intervine la data incasarii totale sau partiale a contravalorii bunurilor livrate/serviciilor prestate.

Cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile si/sau scutite de TVA, precum si a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru crae locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, conform art. 132 si 133, realizate in cursul anului calendaristic.


Sursa: DGFP Brasov




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAradierea din sistemul tva la incasare2014radierea prin optiuneplafonulregistrul persoanelor impozabile


Data aparitiei: 23 Ianuarie 2014

Votati articolul "TVA la incasare 2014. Cum facem radierea din sistem?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X