email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem inregistrarile contabile pentru contractul de luare in chirie a unui spatiu de birouri?

inregistrari contabilefurnizorifacturicheltuielichiriiluare in chirie

n studiul de caz urmator, facem referire la un contract de luare in chirie a unui spatiu de birouri care se incheie pe o perioada de 7 ani cu posibilitatea de a renunta la contract dupa 3 ani. Prin contract se acorda o perioada de gratie de 4 luni pentru care nu trebuie sa se plateasca chirie. Factura de chirie vine trimestrial.

Stabilim cum se vor face inregistrarile contabile lunare avand in vedere perioada de gratie de 4 luni. Vom vedea daca se poate imparti valoarea totala a contractului la toata perioada contractuala sau doar la 7 ani,  4 luni fiind perioada pe care se vor primi facturile.

 Prin natura sa, contractul de inchiriere are un caracter oneros, ceea ce presupune existenta unei contraprestatii pentru inchirierea spatiului pe toata durata contractului.

 In cazul contractelor de inchiriere documentele justificative pentru inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor, sunt contractul si facturile primite.

Pentru a fi recunoscute la calculul impozitului pe profit, cheltuielile trebuie sa fie aferente reealizarii veniturilor.

Daca se cunoaste valoarea totala a contractului aceasta valoare poate fi alocata intregii perioade de inchiriere respective perioada de 7 ani.

 Inregistrarea initiala a contractului  la valoarea totala ce va fi facturata

 Debit cont 8036 - Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate
 
        - se determina suma ce reprezinta cheltuiala aferenta fiecarei luni prin impartirea sumei totale la numarul de 7 x 12 = 84 luni si se inregistreaza lunar


              612                              =                                  408        - suma lunara
Cheltuieli cu redeventele,                    Furnizori facturi de intocmit
locatiile de gestiune si chiriile


    la primirea facturilor

           408                              =                    401       - suma facturata
Furnizori facturi de intocmit                  Furnizori

 Sumele din creditul si debitul contului 408 din cele doua inregistrari de mai sus nu sunt egale

    plata facturii

401                              =                                  5121      - suma facturata
Furnizori                                             Conturi la banci in lei
 
Concomitent
Credit cont 8036 - Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate cu suma platita
 Soldul contului 408 se va stinge la finele perioadei de 7 ani.
 

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrari contabilefurnizorifacturicheltuielichiriiluare in chirie


Data aparitiei: 08 Iulie 2014

Votati articolul "Cum facem inregistrarile contabile pentru contractul de luare in chirie a unui spatiu de birouri?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X