Prin OG 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, s-a majorat cuantumul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata (TVA) pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor pe anul 2014.
Astfel, 600.000 mii lei se vor aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor / subdiviziunilor administrativ/teritoriale (primarii),
inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 30 septembrie 2014, precum si
pentru achitarea sumelor aprobate prin hotarare a consiliului local, dar nedecontate, pentru acoperirea partiala a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de productie, transport, distri
butie si furnizare a energiei termice pentru populatie in sistem centralizat, cu respectarea legislatiei privind ajutoare de stat, rezultate din relatii cu:
- furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cei care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;
- bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
Suma repartizata se utilizeaza exclusiv pentru stingerea obligatiilor fiscale restante, precum si a
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
celor care fac obiectul esalonarilor/amanarilor la plata, potrivit legii, cuprinse in certificatul de atestare fiscala, la data de 30 septembrie 2014, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale:
1. furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai primariilor si institutiilor publice / spitalelor publice
finantate din bugete locale;
2. furnizorilor care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei
termice in sistem centralizat;
3. furnizorilor de bunuri, servicii 3i lucrari care au de incasat sume restante de la furnizorii care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem
centralizat;
4. primariilor si ale institutiilor publice / spitalelor publice finantate din bugete locale;
In scopul alocarii sumelor mentionate, primariile pot depune, pana la data de 20 noiembrie 2014, ladirectiile generale regionale ale finantelor publice (DGRFP) /administratiile judetene ale finantelor publice (AJFP) cereri scrise (care vor cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata restante) insotite de:
a) situatia obligatiilor de plata catre furnizorii mentionati la pct. 1 sau 2;
a^1) hotararea consiliului local prin care se aproba acoperirea partiala a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de productie, transport, distributie si furnizare a energiei
termice pentru populatie in sistem centralizat, impreuna cu documentul din care rezulta suma
nedecontata;
b) certificatele de atestare fiscala ale beneficiarilor sumelor, mentionati la pct. 1-4, dupa caz, emise de organele fiscale. Certificatele de atestare fiscala cuprind obligatiile fiscale principale si accesorii, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, stabilite prin declaratii si/sau decizii emise de organele fiscale competente, comunicate, exigibile, existente in sold la 30 septembrie 2014 3i neachitate pana la data eliberarii;
c) acorduri incheiate intre primarii si beneficiarii sumelor, prin care acestia confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit art. 65 alin. (1) lit. b din OG nr. 9/2014;
d) cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor in conditiile art. 65 alin. (1) lit. b din OG nr. 9/2014.
Directiile generale regionale / administratiile judetene ale finantelor publice inregistreaza si verifica cererile si documentele depuse de primarii. Cererile si documentele anexate, care nu respecta prevederile legale se restituie acestora, care pot depune o noua cerere in cadrul termenului legal. Raspunderea pentru respectarea realitatii si exactitatii sumelor care fac obiectul cererilor depuse, precum si a sumelor inscrise in situatia obligatiilor de plata restante revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
Dupa primirea comunicarii de la Ministerul Finantelor Publice, directiile generale regionale /administratiile judetene ale finantelor publice repartizeaza sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2014 pe unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale, cu incadrarea in sumele comunicate si cu respectarea solicitarilor din cereri.
In scopul alimentarii bugetelor locale cu sumele respective, primariile vor prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care isi au conturile deschise, documente privind destinatia /utilizarea sumelor si, pentru ordinele de plata confirmate de organele fiscale, se vireaza suma corespunzatoare.
Sursa: Finante Publice Brasov