In cuprinsul analizei de mai jos, facem referire la situatia in care administratorul firmei, cetatean danez, numit prin Act constitutiv cu mandat de administrare, certificat inregistrare la ORI, a inceput activitatea in Romania din 01.01.2014.
Procedura pentru obtinerea formularului A1, care atesta ca isi va plati contributiile de asigurari sociale in Danemarca, a inceput inca de la sfarsitul anului 2013, dar din cauza unor neintelegeri si erori la ambele autoritati, Danemarca si Romania, actul a intarziat sa fie aprobat si in Romania.
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
De asemenea, se precizeaza ca de la inceputul activitatii si pana in august 2014 nu s-a retinut nicio contributie pentru indemnizatia de administrator a cetateanului danez, doar impozit pe venitul din salarii.
In septembrie 2014 are loc un control fiscal de la ANAF in urma caruia se decide in Raportul de inspectie fiscala si Decizia de impunere sa se plateasca toate contributiile de asigurari sociale de la inceputul activitatii plus accesorii, neavand formularul A1 pentru justificarea platilor in Danemarca.
Incepand cu septembrie 2014 si pana in prezent s-au platit toate contributiile sociale si impozitul pe venitul din salarii lunar. In martie 2015, se primeste formularul A1 care atesta ca este asigurat social in Danemarca.
Daca pentru perioada septembrie 2014 si pana in prezent se vor face rectificative la 112, vom stabili ce se intampla cu perioada controlata. Biroul pentru evitarea dublei impuneri a precizat ca formularul european A1 trebuie recunoscut.
Puteti solicita reverificarea perioadei controlate motivand faptul ca acum detineti formularul A1 care acopera si perioada controlata, deci o informatie noua care poate duce la un rezultat diferit.
In Monitorul Oficial de vineri (17 aprilie) a fost publicata procedura prin care se realizeaza reverificarea unei perioade deja controlate de autoritatile fiscale. Practic, se introduce si formularul "Decizie de reverificare" care reglementeaza dreptul ANAF de a efectua o inspectie asupra unor impozite si taxe datorate de catre un contribuabil, cand aceasta inspectie intervine ulterior unui control deja efectuat.
Potrivit art. 105^1 din Codul de procedura fiscala, autoritatile fiscale pot decide reverificarea unei perioade ca urmare a aparitiei unor date suplimentare necunoscute inspectorilor fiscali la data efectuarii verificarii, ce ar fi influentat rezultatele acesteia.
Prin date suplimentare intelegem informatii, documente sau alte inscrisuri obtinute ca urmare a altor controale sau comunicate catre ANAF de catre alte organe ale statului.
Nu vad de ce aceasta reglementare nu poate functiona si in celalalt sens , adica in interesul contribuabilului.
Daca nu se poate prin aceasta procedura , solicitati printr-un memoriu aprobarea pentru rectificarea declaratiilor rectificative depuse in perioada controlata motivand obtinerea formularului A1 care acopera aceasta perioada.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil