email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stampila dispare oficial

stampilaeliminaobligatiacase de marcatjurnal electroniceliminarea stampilei

Proiectul publicat recent de Ministerul Finantelor privind eliminarea stampilei urmeaza sa fie aprobat in perioada urmatoare.

Procedurile care implica facturarea si care necesita stampilare se vor derula astfel in noile conditii care elimina stampila.

Nota de fundamentare a proiectului mentioneaza, in aceasta privinta, urmatoarele:

"S-a reglementat eliminarea obligativitatii aplicarii stampilei atat a declaratiilor, cererilor si altor documentele depuse de catre persoane fizice, persoane juridice de drept privat (...). Regula nu se aplica persoanelor juridice de drept public care vor aplica stampila pe documentele emise de catre acestea".

Despre acest subiect am scris si AICI!

Doi specialisti discuta eliminarea stampilei. Detalii mai multe AICI!

Sunt aduse modificari si in ce priveste comunicarea dintre ANAF si autoritatile nationale si europene. Astfel,  se desemneaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala ca autoritate competenta in vederea respectarii obligatiilor asumate prin semnarea si ratificarea unui schimb de informatii fiscale efectiv.

In plus, ANAF comunica la cererea autoritatii solicitante orice informatii prevazute de respectivele instrumente juridice de drept international, pe care le detine, indiferent ca sunt informatiile furnizate, potrivit legii, de contribuabili sau alte persoane, entitati, autoritati, fie ca sunt informatii obtinute de ANAF cu ocazia verificarilor efectuate, citeaza HotNews.ro documentul amintit.

Aici puteti citi despre toate modificarile propuse de noul proiect!

De asemenea, se defineste notiunea de obligatie fiscala restanta si se completeaza prevederile referitoare la selectarea contribuabililor pentru inspectia fiscala in sensul aplicarii acestor reguli și in cazul inspectiilor solicitate de alte institutii ale statului.

In ce priveste compensarea in cazul insolventei persoanelor fizice, sursa amintita explica urmatoarele:

"Potrivit art. 90 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, deschiderea procedurii de insolventa nu afecteaza compensarea obligatiei unui creditor cu cea a debitorului asupra sa, daca conditiile prevazute de lege in materie de compensare legala sunt indeplinite la data deschiderii procedurii. Cu alte cuvinte, compensarea poate interveni daca sunt indeplinite conditiile pentru ca aceasta sa opereze pana la data deschiderii procedurii de insolventa.
in mod similar, textul de lege in discutie confera posibilitatea ca, pe perioada procedurii de insolventa, sa poata fi compensate creantele reciproce nascute dupa data deschiderii procedurii insolventei."

Noile prevederi incluse in proiect reglementeaza eliminarea obligativitatii aplicarii stampilei atat a declaratiilor, cererilor si altor documentele depuse de catre persoane fizice, persoane juridice de drept privat asa cum sunt definite in Codul civil, precum si de catre entitatile fara personalitate juridica la institutii sau autoritati publice cat si a documentelor sau altor inscrisuri emise intre aceste entitati sau persoane. In schimb, regula nu se aplica persoanelor juridice de drept public care vor aplica stampila pe documentele emise de catre acestea, conform regulilor aplicabile in prezent.

De asemenea, se impune obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, incepand cu data de 1 mai 2017.

Totodata, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 iulie 2016

Potrivit sursei amintite, mediul de afaceri doreste si desfiintarea Trezoreriei Statului si transferarea operatiunilor catre CEC Bank sau alta banca de stat, pentru a efectua platile online.

Oamenii de afaceri considera ca ar fi oportun ca inspectiile derulate de ANAF, controalele de TVA sau de fond sa fie anuntate din timp, fiind prevazuta si lista de documente de care inspectorul fiscal are nevoie.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stampilaeliminaobligatiacase de marcatjurnal electroniceliminarea stampilei


Data aparitiei: 14 Iulie 2015

Votati articolul "Stampila dispare oficial":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 33 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

X