email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un nou proiect modifica aspecte privind ANAF, TVA, casele de marcat fiscale. Prevederi noi din 2016

proiect ordonantaTVAANAFcasele de marcatMFP2016

Ministerul de Finante a publicat la finele saptamanii trecute un nou proiect de Ordonanta privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative.

Mai multe ordonante vor suferi modificari incluse in proiectul care poate fi consultat aici.

Iata insa care sunt doar unele prevederi modificate, justificate prin Nota de fundamentare care insoteste documentul publicat recent de MFP:

I. Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

- in prezent exista prevederi prin care Agentia Nationala de Administrare Fiscala este autoritate competenta pentru efectuarea schimbului de informatii cu statele membre UE. Pentru statele cu care Romania s-a angajat printr-un instrument juridic de drept international sa efectueze schimb de  informatii fiscale a aparut necesitatea crearii unui cadru legal similar;

- cadrul legal actual referitor la selectarea contribuabililor pentru inspectia fiscala nu este suficient de clar cu privire la aplicarea acestor dispozitii si in cazul in care inspectia fiscala este solicitata de alte institutii ale statului;

- nu este definita notiunea de "obligatie fiscala restanta", desi aceasta notiune este utilizata frecvent in multe proceduri administrative (licitatii, acordarea de autorizatii, licente etc.), in special in aplicarea legislatiei prin care se acorda unele drepturi contribuabililor si care impun ca respectivul contribuabil sa nu inregistreze obligatii fiscale catre bugetul general consolidat;

- exista o antinomie legislativa (conflict intre legea fiscala si legea insolventei) cu privire la regimul compensarii taxei pe valoarea adaugata solicitata la rambursare individualizata in decontul de taxa depus dupa intrarea in procedura insolventei;

- polita de asigurare de garantie nu este inclusa in categoria tipurilor de garantii;
- nu este reglementata situatia debitorilor care au de incasat sume de la institutii publice si au de achitat obligatii fiscale catre bugetul de stat;

- procedura suspendarii executarii silite prin scrisoare de garantie bancara nu reglementeaza expres si posibilitatea ca aceasta procedusa sa fie valabila si pe perioada solutionarii actiunii in contencios administrativ, dar si posibilitatea ca suspendarea sa opereze ca urmare a depunerii unei polite de

 - in cazul popririi bancare, tertii popriti (bancile) trebuie sa indisponibilizeze si sa vireze de indata sumele din conturile bancare poprite, cu efecte negative in ceea ce priveste situatia disponibilitatilor banesti atunci cand exista popriri multiple, in conditiile in care organul fiscal, care dispune doar
de informatii cu privire la conturile bancare ale unui debitor, nu dispune insa si de informatiile cu privire la disponibilitatile banesti din respectivele conturi;

II. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare reglementeaza regimul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale in Romania, ultimele modificari substantiale ale actului normativ primar, fiind facute prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.


III. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.91/2014 reglementeaza, printre altele, urmatoarele aspecte:

• Procesul de inlocuire treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu role jurnal pe suport de hartie cu cele echipate cu jurnal electronic, etapizat astfel:

- autorizarea de catre Comisie numai a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, incepand cu data de 1 octombrie 2015 ;

- interzicerea comercializarii aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal incepand cu data de 1 ianuarie 2016 ;

- obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili incepand cu data de 1 aprilie 2016 ;
- obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, incepand cu data de 1 iulie 2016 ;

- obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, incepand cu data de 1 noiembrie 2016 ;

• Avizarea tehnica a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic de catre o institutie publica /institutie de drept public, desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea  informationala, procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic urmand a fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului pentru societatea informationala, pana la data de 31 august 2015;

• Emiterea, de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pana la data de 1 februarie 2017, a normelor metodologice privind procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la un sistem informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale.

• Aprobarea prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 31 august 2015, a informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si a metodologiei si procedurii de inregistrare a acestora.

Click aici pentru Nota de fundamentare!

Click aici pentru Proiectul de Ordonanta!
 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Cine efectueaza inventarierea? Care este lista documentelor pentru inventar?


Manualul de Inventariere a fost modificat!

Gasiti noua procedura de inventariere, explicata pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG.

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordonantaTVAANAFcasele de marcatMFP2016


Data aparitiei: 13 Iulie 2015

Votati articolul "Un nou proiect modifica aspecte privind ANAF, TVA, casele de marcat fiscale. Prevederi noi din 2016":
Rating:

Nota: 3.76 din 5 din 23 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X