email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi primite in format PDF: in ce conditii pot fi inregistrate in contabilitate?

Facturi primite in format PDF: in ce conditii pot fi inregistrate in contabilitate?
deducere tvacheltuieli deductibileinregistrare factura pdf

Astazi ne vom concentra asupra unui aspect important in domeniul fiscal-contabil: gestionarea documentelor primite de la furnizori, cum ar fi facturi, facturi simplificate si bonuri fiscale. Exista o serie de intrebari cu privire la modul in care aceste documente pot fi inregistrate si utilizate in scopul deducerii TVA si determinarii cheltuielilor deductibile.

Un aspect important de luat in considerare este prezenta documentelor in original. Multi furnizori transmit facturile prin e-mail, in format PDF. Intrebarea care se pune este daca aceste documente digitale corespund cerintelor pentru deducerea TVA si inregistrarea cheltuielilor deductibile.

Pornim de la urmatorul studiu de caz: "Pentru documentele primite de la furnizori: facturi, facturi simplificate, bonuri fiscale etc. avem nevoie de documentele in original astfel incat sa se poata exercita deducerea TVA si sa consideram cheltuielile deductibile? Facturile primite pe email in format PDF, corespund din punctul acesta de vedere conditiilor in care sa deducem TVA si sa consideram cheltuiala deductibila? Unii furnizori folosesc inca facturile fizic si emit facturile prin scrierea lor de mana. E in regula sa inregistram o astfel de factura, daca o primim fotografiata sau scanata, pe e-mail?"

In continuare veti afla ce reguli trebuie urmate pentru a asigura conformitatea.

Comandati acum exemplarul dvs. din Formularele obligatorii pentru Departamentul de Contabilitate conforme cu Ordinul nr. 1.447 din 2 mai 2023! Va pune la dispozitie:
- modele editabile de formulare ale documentelor justificative, conforme legislatiei de ultima ora  
- indicatii privind circuitul intern al acestora: cine semneaza si unde se preda, se depune si unde se arhiveaza
- conditii legale de realizare, transmitere sau arhivare.

Documente originale - deducere TVA. Raspunsul specialistului

Punctul 27 din cadrul Anexei 1 la OMFP nr.2634/2015 privind documentele financiar contabile, dispune ca:
Pentru a putea fi inregistrate in contabilitate, operatiunile economico-financiare trebuie sa fie justificate cu documente originale, intocmite sau reconstituite potrivit prezentelor norme.

Din aceste dispozitii rezulta ca o cerinta a oricarui document care serveste pentru inregistrarea in contabilitate este caracterul sau original.

Caracterul original poate fi asigurat, in acceptiunea OMFP nr.2634/2015, fie prin semnarea unui document tiparit fie prin utilizarea unor modalitati de identificare a persoanelor care au initiat, dispus si aprobat efectuarea operatiunilor respective in cazul unui document generat cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare a datelor, asa cum este prevazut la pct. 11 din Anexa 1 la OMFP:

In conditiile in care documentele financiar-contabile (documentele justificative si documentele contabile) sunt intocmite si preluate in contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, semnatura nu constituie element obligatoriu. In astfel de situatii trebuie sa se stabileasca prin proceduri proprii modalitati de identificare a persoanelor care au initiat, dispus si aprobat, dupa caz, efectuarea operatiunilor respective.

La pct. 12 se precizeaza ca:

Documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hartie sau in format electronic, cu conditia intocmirii acestora potrivit prezentelor norme. Prin document in format electronic se intelege documentul care contine informatiile prevazute de prezentele norme si care a fost emis si primit in format electronic.

Prin urmare, ca regula generala:
- Documentele justificative in baza carora se inregistreaza operatiunile in evidenta contabila trebuie detinute de societate in forma lor originala si nu in copie;
- Pentru documentele intocmite cu sisteme informatice de prelucrare automata a datelor, semnatura nu constituie un element obligatoriu

In ceea ce priveste factura, Codul fiscal la art.319 alin.29 prevede ca:
(29) Semnarea si stampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina factura.

In concluzie, avand in vedere aceste prevderi legale, apreciez ca:

- Documentele emise pe suport hartie, scrise de mana sau editate cu ajutorul unor sisteme informatice, trebuie sa contina semnatura in original a persoanelor care le-au intocmit. Documentele scanate si trimise prin e-mail nu intrunesc conditia de originalitate ceruta de OMFP nr.2634/2015;
- Documentele emise in format electronic trebuie sa fie semnate cu semnatura electronica a persoanelor care le-au emis;
- Prin exceptie, factura poate sa circule fara semnatura si stampila conform art.319 alin. 29 din Codul fiscal.

Astfel facturile primite in format pdf, pot fi inregistrate in contabilitate, cu conditia ca furnizorul sa fi mentionat acest lucru pe factura.

 

Raspuns oferit in luna noiembrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
deducere tvacheltuieli deductibileinregistrare factura pdf


Data aparitiei: 01 Noiembrie 2023
Ultima actualizare: 02 Noiembrie 2023

Votati articolul "Facturi primite in format PDF: in ce conditii pot fi inregistrate in contabilitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X