email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?

impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa

Daca vom avea parte de noi majorari pana la 1 ianuarie 2016, ramane de vazut. Discutam insa in prezent, cu informatii actuale, despre sumele pe care va trebui sa le platim in cazul in care suntem persoana fizica si proprietar, precum si in situatia in care apartamentul detinut e sediu social pentru o firma sau un PFA.

Daca pana la acest moment calculam impozitul prin cota de e 0,1% la valoarea impozabila a cladirii (valoarea unei constructii fiind raportata la un metru patrat, valoare determinata in functie de mai multi parametri: detinerea unor instalatii de incalzire, de apa, canalizare, compozitia peretilor, pornind de la materiale simple de constructii pana la materiale traditionale si rangul localitatii, aminteste HotNews.ro), incepand din 2016 avem parte de alte cote si metode de calcul pentru impozitul pe cladiri.

Iata care sunt noile cote valabile din 2016!

In ce priveste cladirile rezidentiale, din 2016 discutam despre urmatoarele aspecte, asa cum informeaza HotNews.ro:

"a) pentru locuinte, cu destinatia stricta locuinte, de la anul avem o impozitare diferentiata ca procent intre 0,08% si 0,2% din baza impozabila a apartamentului, procente ce vor fi stabilite de primarii, de la localitate la localitate; Aici se permite numai dublarea impozitului . Practic familiile ce nu au acasa sedii de societate sau sedii pentru profesii independente sau sedii de PFA, nu sunt expuse decat la o plata dubla a impozitului pe casa datorat la primarie.
 
b) o crestere valorica a bazei de impozitare a constructiei per metru patrat, de exemplu, pentru o cladire cu cadre din beton armat baza de impozitare este de 1000 lei/mp, o crestere de 6,9% data de 2015, pentru aceiasi situatie mentionata anterior; Aceste valori sunt deja introduse in codul fiscal, pentru a se determina baza impozabila a apartamentului prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila a fiecarui metru patrat, valori ce se diminueaza insa si in functie de vechimea locuintei.

c) impozitarea diferentiata in functie de scopul utilizarii constructiei pentru locuit sau in activitati economice, caz in care cota de impozitare este cuprinsa intre 0,2% si 1,3% din valoarea apartamentului, daca aici isi desfasoara activitatea o societate sau un sediu de PFA. Daca se utilizeaza in scopuri economice acel apartament, impozitul minim este de cel putin dublu fata de anul 2015, cu toate ca primariile pot cere si un impozit de 13 ori mai mare."

Se atrage astfel atentia asupra faptului ca o astfel de majorare mai mult decat semnificativa asupra impozitului e conditionata de o reevaluare in ultimii 5 ani.

"Daca nu s-a facut acesta reevaluare in ultimii 5 ani, impozitul este stabilit in procentul de 2% din valoarea impozabila determinata prin inmultirea suprafetei cu valoarea impozabila stabilita direct din lege. In acest caz, impozitele pot creste si de 20 de ori fata de nivelul actual, situatie rezultata din aplicarea art. 457 coroborat cu art. 458 alin. (4) din proiectul de Cod fiscal. Culmea este ca dispozitia legala este imperativa iar primariile nu pot reduce impozitul nici daca vor.", mai noteaza aceeasi sursa.

Impozit PFA, impozit sediu social

Daca vorbim de un spatiu atat locuinta, cat si folosit ca sediu social, se aplica un regim mixt. Astfel, impozitul total se determina prin insumarea unui impozit redus aferent suprafetei utilizate pentru locuit cu un impozit majorat aplicabil numai pentru suprafata in care se desfasoara activitati economice. Aceasta procedura de impozitare este reglementata de art. 459 din proiectul de Cod fiscal, noteaza sursa de mai sus.

Retinem, totodata, ca "impozitarea majorata pentru fiecare dintre aceste camere, proportionala cu suprafata, se va realiza daca si respectiva firma/PFA desfasoara activitati economice in aceasta incinta. De aici toti putem sa facem supozitii in sensul ca poate sa existe un sediu de societate intr-o camera dintr-un apartament iar asociatul unic al acelei societati desfasoara activitate numai la sediul clientilor".

Potrivit legii, se "prezuma desfasurarea unei activitati economice in cazul in care cheltuielile cu intretinerea respectivei locatii sunt decontate de respectiva societate sau respectivul PFA, conform art. 159 alin. (3) lit. b) din proiectul de Cod fiscal".

 


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pfaimpozit pe venitimpozitul pe cladiripfasediu social pfa


Data aparitiei: 02 Octombrie 2015

Votati articolul "Impozit PFA si sediu social. Cat platim din 2016?":
Rating:

Nota: 3.69 din 5 din 72 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X