email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informare ANAF: Procedura privind inregistrarea in scopuri de TVA

procedura inregistrare tvascopuri tva2016cifra de afaceridocumente tva

Va aducem la cunostinta ca Ministerul de Finante a publicat in Monitorul oficial procedura privind inregistrarea in scopuri de TVA, valabila in 2016.

1. Cine se poate inregistra in scopuri de TVA?

· persoanele impozabile nou infiintate ce doresc, prin optiune, sa fie platitoare de TVA;

· persoanele impozabile infiintate in anii anteriori ce nu au atins plafonul cifrei de afaceri care sa le oblige sa fie inregistrate in scopuri de TVA, dar doresc sa fie platitoare de TVA;

· persoanele impozabile ce au depasit plafonul de 220.000 lei, ce au obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA.

Procedura despre care scriem este aplicabila pentru primele doua categorii de entitati, respectiv persoanele nou infiintate ce declara de la infiintare depasirea plafonului de scutire de TVA respectiv persoanele infiintate in perioada anterioara ce nu au atins plafonul de scutire de TVA dar opteaza pentru inregistrarea in scopuri de TVA.
 

2. Ce documente trebuie depuse pentru inregistrarea in scopuri de TVA?

Pentru a se inregistra in scopuri de TVA, aceste persoane vor depune urmatoarele documente:

· cerere de inregistrare in scopuri de TVA insotita de documentele prevazute de legislatie pentru evaluarea "intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice", mai exact, declaratia 088, pentru persoanele care sunt supuse inmatricularii la Registrul comertului.

Termenul de inmatriculare la Registrul comertului trebuie privit ca aplicabil societatilor si nu persoanelor fizice ce desfasoara activitati independente inmatriculate deoarece continutul formularului 088 nu le poate fi aplicabil. Un PFA nu are administrator, de exemplu.

· declaratie de inregistrare cu completarea vectorului fiscal pentru persoanele impozabile ce nu sunt supuse inmatricularii la Registrul comertului. Este cazul persoanelor fizice ce desfasoara profesii libere reglementate individual de legea speciala ce le reglementeaza profesia.

· declaratie de mentiuni pentru persoanele impozabile ce au inceput activitatea anterior. Se impune prezentarea documentatiei ce atesta capacitatea de a desfasura activitati economice, formularul 088. Mentionam ca textul din procedura este superficial si ar trebui interpretat ca fiind aplicabil pentru persoanele juridice inmatriculate la Registrul comertului.

 3. Ce optiuni are Fiscul, odata depuse documentele?

Autoritatea fiscala analizeaza documentatia depusa si poate:

· aproba inregistrarea in scopuri de TVA. In acest sens se emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA, iar solicitantul este inregistrat in scopuri de TVA incepand cu data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de TVA. A se retine ca nu este data de 1 a lunii urmatoare.

· respinge cererea de inregistrare in scopuri de TVA. In acest caz, autoritatea fiscala trebuie sa precizeze motivele de fapt si de drept pentru care a fost respinsa solicitarea contribuabilului.

Daca contribuabilul se considera nedreptatit prin respingerea inregistrarii in scopuri de TVA, acesta are dreptul sa depuna contestatie in termen de 45 zile de la comunicarea deciziei de respingere a solicitarii.


Sursa: ANAF Cluj


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura inregistrare tvascopuri tva2016cifra de afaceridocumente tva


Data aparitiei: 11 Februarie 2016

Votati articolul "Informare ANAF: Procedura privind inregistrarea in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 3.17 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X