email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea incubatoarelor de afaceri a fost aprobata de Camera Deputatilor

legea incubatoarealor de afaceriincubatorul de afacerifacilitatiscutiriintreprinderi mici

Va informam ca recent proiectul de lege privind incubatoarele de afaceri a fost aprobat de catre plenul Camerei Deputatilor.

"Am initiat acest proiect de lege ocupand functia de ministru ca instrument inovator pentru dezvoltarea mediului de afaceri. Se va atinge astfel, dezideratul Strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea IMM-urilor - Orizont 2020, si anume acela ca Romania poate sa devina tara cu mediul de afaceri cel mai atractiv din Sud-Estul Europei. CNIPMMR va promova activ aceasta lege in randul membrilor privind dezvoltarea si sustinerea incubatoarelor de afaceri. Avand in vedere existenta unui context legislativ, apreciem in acest moment ca fiind oportun sustinerea financiara a incubatoarelor de afaceri prin lansarea unui apel dedicat a Programului Operational Regional, axa 2.1.", sustine Florin Jianu, presedinte CNIPMMR.
 

Legea privind incubatoarele de afaceri reglementeaza regimul juridic de infiintare si functionare a acestora, prin acordarea de facilitati pentru stimularea infiintarii incubatoarelor de afaceri, pentru crearea de noi locuri de munca, diversificarea economiilor si crearea unui mediu antreprenorial in cadrul comunitatilor locale.

Ce este un incubator de afaceri? Incubatorul de afaceri  este  o structura de sprijin a afacerilor, gestionata de un administrator, care urmareste crearea unui mediu favorabil, sustenabil, pentru intreprinderile mici si mjlocii nou infiintate stimulandu-le potentialul de dezvoltare si de viabilitate, ajutandu-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitatii comune si a suportului managerial necesar.

Cine poate fi fondator al unui incubator de afaceri? Pot fi fondatori ai unui incubator de afaceri autoritatile publice locale, institutia sau consortiul de institutii de invatamant superior acreditate, institutele, centrele  si statiunile de cercetare-dezvoltare, camerele de comert sau persoane juridice de drept privat.

Tipurile de incubatoare de afaceri care se pot infiinta sunt: cu portofoliu mixt; tehnologic; academic; agro-incubator; social; virtual; pentru activitati nonagricole in mediul rural.

Acordarea titlului de incubator de afaceri se face prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale cu atributii in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii.

Perioada de valabilitate a titlului de incubator de afaceri este de 10 ani, putand fi prelungit pentru perioade similare.

Serviciile oferite de administratorul incubatorului de afaceri sunt: preincubare, pentru o perioada maxima de 6 luni; incubare – pentru un ciclu de incubare de maxim  3 ani; accelerator de afaceri –pentru o perioada maxima de 2 ani.

Facilitatile acordate fondatorului incubatorului de afaceri, prin intermediul schemelor de ajutor de stat, sunt:

-    scutirea de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri;


-    scutirea de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura incubatorul de afaceri;
-    scutiri de la plata oricaror taxe datorate bugetelor locale;
-    alte facilitati care pot fi acordate, potrivit legii, de autoritatile administratiei publice locale sau centrale.

 


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea incubatoarealor de afaceriincubatorul de afacerifacilitatiscutiriintreprinderi mici


Data aparitiei: 12 Mai 2016
Ultima actualizare: 17 Mai 2016

Votati articolul "Legea incubatoarelor de afaceri a fost aprobata de Camera Deputatilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X