Mai multe surse guvernamentale au anuntat ca taxa declarata ilegala de UE, si anume, timbrul auto de mediu, va fi inclusa in pretul combustibililor.
Astfel, la fiecare litru de combustibil, ar urma sa se adauge 5 bani. Sumele astfel colectate vor fi administrate de Ministerul de Mediu in conditiile in care acelasi minister trebuie sa restituie peste 1,5 miliarde de euro din aceeasi taxa.
"Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis in data de 9 iunie 2016 ca taxa de prima inmatriculare perceputa de Romania cumparatorilor de masini este ilegala din punct de vedere al legislatiei UE, dupa ce Romania a extins-o si la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o data condamnata.
Odata stabilita sursa de finantare, grupul de lucru va stabili si cum si in cat timp vor fi restituite sumele catre cei care le vor revendica. Guvernul ar avea de restituit peste 1,5 miliarde de euro.
Romania a introdus in 2008, in timpul Guvernului Calin Popescu Tariceanu, prima taxa ce avea ca scop limitarea importurilor de autoturisme second-hand, cu explicatia ca tara se transforma intr-un cimitir al vechiturilor poluante ale Vestului", aminteste portalul Cursdeguvernare.ro.
Taxa s-a plimbat prin legislatia romaneasca sub diferite forme, asa cum aminteste aceeasi sursa. Asa se face ca in 2006 s-a numit taxa speciala, ulterior taxa pe poluare, mai tarziu taxa pentru emisii poluante si printr-o noua ordonanta data in 2013 (OUG 9/2013), timbrul de mediu.
Iata si o parte din decizia CJUE referitoare la costurile acestei operatiuni, asa cum au fost ele estimate de Ministerul Finantelor, redata de sursa de mai sus.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Examen Consultant Fiscal 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
"In cauza principala, in ceea ce priveste repercusiunile economice care pot decurge dintr‑o incompatibilitate cu articolul 110 TFUE a regimului de taxare instituit prin OUG nr. 9/2013, guvernul roman a prezentat o estimare potrivit careia restituirea cu dobanda a sumelor percepute cu titlu de taxe pentru inmatricularea vehiculelor s‑ar ridica la 6.504.429.857,47 RON (aproximativ 1.448.341 039 de euro). Restituirea unor asemenea sume ar avea drept consecința o crestere cu 0,9 % a deficitului bugetar al statului roman prevazut pentru anul 2015, care ar trece de la 1,83 % la 2,7 % din PIB‑ul acestui stat".
Asadar, saga acestei taxe nu pare sa se mai termine, iar suma stabilita de CJUE are toate sansele sa se mareasca in viitor in conditiile in care guvernamantul actual continua sa perceapa aceasta taxa nelegala.