Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a transmis recent un anunt nou prin care aduce la cunostinta persoanelor interesate ca, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii si a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare datorate de acesti contribuabili, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1034/22.12.2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 (OANAF 3610/2017) privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii.
Odata cu OANAF 3610/2017 au fost restructurate criteriile de selectie a contribuabililor mijlocii care sunt administrati, incepand cu 1 ianuarie 2017, de catre administratiile pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului mijlociu, sau de catre Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa caz.
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Mai mult, potrivit institutiei, elaborarea proiectului de ordin prin care se prevede modificarea Procedurii de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 560/2016, a fost determinata de necesitatea corelarii prevederilor referitoare la administrarea contribuabililor mijlocii cu modificarile legislative survenite in ultima perioada, respectiv in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, dar si de elaborarea de noi criterii si reguli specifice de selectie a contribuabililor mijlocii aprobate prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.610/2016.
Totodata, in urma continuarii, pe parcursul anului 2016, a procesului de modernizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, au avut loc modificari importante in structura organizatorica a organelor fiscale centrale, respectiv a directiilor generale regionale ale finantelor publice, in cadrul carora s-au infiintat administratiile finantelor publice pentru contribuabili mijlocii ca structuri specializate in administrarea acestor contribuabili, fapt care a generat si necesitatea adaptarii prevederilor referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii la aceste modificari.