email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF implementeaza notificari automate pentru contribuabilii care NU au depus SAF-T

ANAF implementeaza notificari automate pentru contribuabilii care NU au depus SAF-T
saf-tfisierul standard de control fiscald406

Odata cu extinderea capacitatii de analiza pentru datele colectate prin D406 – Fisierul standard de control fiscal (SAF-T), ANAF implementeaza un mecanism de notificare automata pentru contribuabilii ce nu au indeplinit obligatiile legale privind depunerea acestei declaratii.

In acest sens, in cursul zilei de 20 august a.c., au fost transmise 15023 de notificari, ce vizeaza contribuabilii care fie nu au depus, fie au depus partial sau incorect D406.

In lucrarea SAF-T. Ghid de raportare corecta, fiecare sectiune si subsectiune a D406 este comentata si analizata in detaliu, astfel incat sa o completati fara erori, sa evitati amenzile contraventionale, sa scapati de amenintarea ca firma dvs. sa ridice semne de intrebare si sa atraga inspectii fiscale imediate. Detalii aici >>


Precizam faptul ca notificarile transmise catre contribuabilii unde s-au constatat inadvertente la nivelul datelor cuprind si rapoarte detaliate ale tranzactiilor neconforme, anexate la documentul PDF transmis (pentru accesarea acestora se verifica anexele din aplicatia cu care se vizualizeaza PDF-ul primit).

Reamintim ca Fisierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) este un fisier in format electronic, standardizat international pentru trimiterea de rapoarte fiscale, de raportare TVA, de la contribuabili catre autoritatile fiscale. SAF-T este un standard international pentru schimbul electronic de date contabile intre societati/organizatii si autoritatile fiscale.

Acest standard a fost conceput de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) in 2005, iar de atunci a suferit o serie de perfectionari, versiunea cea mai recenta fiind OECD SAF-T 2.0. Rolul sau este de a simplifica relatia contribuabililor cu ANAF, intrucat ANAF ar putea face unele verificari electronic, fara sa mai fie nevoie sa efectueze inspectii fiscale pe teren. Implementarea SAF-T si utilizarea informatiilor in vederea consolidarii sustenabilitatii financiare a Romaniei, eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, imbunatatirii si consolidarii gradului de colectare a TVA si prevenirii/combaterii evaziunii fiscale sunt elaborate in acord cu Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).



Raportarea SAF-T se implementeaza in etape, fiind obligatorie pentru contribuabilii mari incepand cu 2022, din 2023 pentru contribuabili mijlocii, respectiv din 2025 pentru contribuabili mici.

Nedepunerea la termenele prevazute de lege a Declaratiei informative D406 sau depunerea incorecta ori incompleta atrage contraventii, in conformitate cu prevederile art. 337 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, dupa cum urmeaza:

- amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei in cazul nedepunerii acestei declaratii in termenele legale;
- amenda de la 500 lei la 1.500 lei in cazul depunerii de declaratii incorecte or incomplete.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
saf-tfisierul standard de control fiscald406


Data aparitiei: 22 August 2024

Votati articolul "ANAF implementeaza notificari automate pentru contribuabilii care NU au depus SAF-T":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X