Revenim, ca de fiecare data, cu cele mai importante articole si cele mai accesate subiecte din ultima perioada. Ultima luna de vara vine la pachet cu vestea unei noi taxe pe comertul electronic, inclusiv pentru toti detinatorii de domenii.ro, indiferent daca acestia obtin venituri de la adresele respective sau nu. V-am pregatit si un DOSAR de TVA in care veti regasi noutati de ultima ora cu privire la sistemul de plata defalcata a TVA, vehement criticat de mediul de afaceri, Consiliul IMM-urilor din Romania si Asociatia patronala a agentiilor de turism din Romania.
Veti regasi, de asemenea, si un material cuprinzator referitor la calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari 2017, cateva modalitati legale prin care sa platiti mai putini bani statului, precum si obligatiile pe care le au sediile secundare care au sub 5 salariati.
BONUS, la finalul articolului: Balanta de verificare. MODEL 2017
Taxa de mentenanta: O noua taxa din 2018 pentru afacerile din online! Comertul electronic, suprataxat
Daca un domeniu inca mai prospera pana anul trecut, acela era al comertului electronic. Nu doar afacerile din online vor fi taxate suplimentar din martie 2018, ci absolut orice domeniu.ro, indiferent daca acesta aduce proprietarului venituri sau nu. In conditiile in care site-uri ale unor institutii de stat nu reusesc sa functioneze corect, sa ofere informatii utile si sa aiba o structura inteligibila, nu ne putem astepta decat la o taxa pe mentenanta de care nu vom avea parte. Mai mult decat atat, la inceputul anului 2016, acest proiect care taxa suplimentar toti detinatorii de domenii.ro a fost anulat, insa revine din martie 2018, conform anuntului facut recent de Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica Bucuresti.
Atentie! Data de expirare a domeniilor se va calcula tinand cont de principiul conform caruia vechea taxa de inregistrare trebuie sa acopere minim cinci ani de mentenanta.
Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari 2017
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Obiectivul situatiilor financiare anuale il constituie furnizarea de informatii despre pozitia financiara, performanta financiara si fluxurile de trezorerie ale unei entitati, utile unei categorii largi de utilizatori.
Entitatile mici, prevazute la pct. 9 alin. (3) din Reglementarile contabile, precum si entitatile mijlocii si mari, prevazute la pct. 9 alin. (4) din Reglementarile contabile, au obligatia elaborarii notelor explicative la situatiile financiare anuale.
Notele explicative cuprinse in capitolul 6 "Note explicative la situatiile financiare anuale" din Reglementarile contabile, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt limitative, acestea urmand sa contina cel putin informatiile cerute de capitolul respectiv.
DOSAR: Noile modificari de TVA, valabile din luna septembrie
Am reunit intr-un nou dosar toate acele noutati importante cu privire la TVA, programate sa se aplice incepand din toamna acestui an. Cu toate acestea, vorbim de modificari extrem de criticate de mediul de afaceri si de schimbari care vor face ca de la un sistem de impozitare prietenos, Romania sa treaca la cel mai agresiv mod de impozitare din Uniunea Europeana.
Plata defalcata a TVA - care este efectul asupra cresterii gradului de colectare la buget?
Fortat sa faca "vraji" pentru cresterea gradului de colectare a TVA la buget, guvernul vine cu un nou subiect "hot": proiectul de Ordonanta prin care se doreste implementarea unui nou sistem de plata defalcata a TVA.
Descoperiti modalitatile legale prin care sa platiti mai putini bani statului. Secrete dezvaluite de specialisti
Intr-o tara in care legile sunt permanent modificate, sa fiti la curent cu noutatile si sa intelegeti toate aspectele fiscal-contabile importante este extrem de dificil. Totusi, trebuie sa va asigurati mereu ca actionati conform legii. Motivele sunt evidente: pentru ca sunteti un profesionist, dar si pentru ca ANAF-ul nu iarta pe nimeni.
Cu siguranta va intrebati care este cea mai buna modalitate de a fi informat si de a aplica legea in mod corect. Aceasta este intrebarea pe care ne-am pus-o si noi, precum si profesionistii cu care stam de vorba. Iar concluzia la care am ajuns este ca participarea la conferinte merita de fiecare data. (detalii aici >>)
Ce obligatii au sediile secundare care au sub 5 salariati?
Contribuabilii care au infiintat sedii secundare au obligatia sa le declare prin completarea formularului Declaratie privind sediile secundare - formular 061 (Ordinul ANAF numarul 3698/2015 cu modificarile si completarile ulterioare).
Depunerea declaratiei: la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului (societatii mama) care le infiinteaza insotita de copii dupa certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar si ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, (ex: Certificatul constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului etc).
BONUS! Balanta de verificare. MODEL 2017
Redam mai jos formularul pentru balanta de verificare, alaturi de cateva informatii utile:
BALANTA DE VERIFICARE (cu patru egalitati - Cod 14-6-30 si Cod 14-6-30/A)
BALANTA DE VERIFICARE (cu cinci egalitati - Cod 14-6-30/a, Cod 14-6-30/b1, Cod 14-6-30/b2)
BALANTA DE VERIFICARE (cu sase egalitati - Cod 14-6-30/b)
BALANTA ANALITICA A STOCURILOR (Cod 14-6-30/c)
Balanta de verificare serveste la:
- verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate;
- controlul concordantei dintre contabilitatea sintetica si analitica;
- intocmirea situatiilor financiare si raportarilor contabile stabilite potrivit legii. Click aici pentru formular!