email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
mfpOUG nr. 193/2002anaf

Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice (MFP) a fost publicat pe 1 februarie 2018 un proiect de ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere dispozitiile art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare,


Art. 1. – (1) Organele de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru aplicarea prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt organele de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Prin exceptie de la alin. (1), competenta de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, la operatorii economici prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012 cu modificarile ulterioare, revine persoanelor din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012.

Art. 2. – Delimitarea competentelor diferitelor structuri de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se realizeaza prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

    Art. 3. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 

Mai jos puteti consulta cateva framente din referatul de aprobare.


 Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, a fost reglementata:
 

  • obligativitatea operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si a institutiilor publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, penalitati si obligatii de plata, de a accepta incasarea sumelor si prin intermediul cardului de debit si a cardului de credit;
     
  • obligativitatea persoanelor juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalentul in lei, de a accepta ca mijloc de plata si cardul de debit si cardul de credit.

In ceea ce priveste competenta ANAF, aratam ca in Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se precizeaza la art. 7 pct. 18, lit A – Atributii generale – faptul ca ANAF ia masuri, potrivit atributiilor stabilite de lege, pentru prevenirea, constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventii.
Totodata art. 7, lit. B, pct 14 – Atributii in domeniul fiscal – prevede ca ANAF constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune.

 Pe cale de consecinta ANAF are competente generale de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventie.

In contextul in care, pe de o parte, ANAF are competenta generala de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventii, iar pe de alta parte, Directia generala de inspectie economico-financiara realizeaza inspectia la operatorii economici anume prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011, si raportat la art. 6 lit. g din acelasi act normativ, s-a intocmit prezentul proiect de Ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu ale carui prevederi.

 

Consultati in intregime referatul de aprobare aici. >>


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpOUG nr. 193/2002anaf


Data aparitiei: 02 Februarie 2018

Votati articolul "Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X