email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor

Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor
mfpOUG nr. 193/2002anaf

Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice (MFP) a fost publicat pe 1 februarie 2018 un proiect de ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere dispozitiile art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare,


Art. 1. – (1) Organele de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru aplicarea prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt organele de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Prin exceptie de la alin. (1), competenta de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, la operatorii economici prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012 cu modificarile ulterioare, revine persoanelor din cadrul aparatului de inspectie economico-financiara, asa cum este definit de art. 3 alin. (1) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012.

Art. 2. – Delimitarea competentelor diferitelor structuri de control din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se realizeaza prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

    Art. 3. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 

Mai jos puteti consulta cateva framente din referatul de aprobare.


 Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, a fost reglementata:
 

  • obligativitatea operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si a institutiilor publice care incaseaza impozite, taxe, amenzi, penalitati si obligatii de plata, de a accepta incasarea sumelor si prin intermediul cardului de debit si a cardului de credit;
     
  • obligativitatea persoanelor juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza o cifra de afaceri mai mare de 10.000 euro in echivalentul in lei, de a accepta ca mijloc de plata si cardul de debit si cardul de credit.

In ceea ce priveste competenta ANAF, aratam ca in Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se precizeaza la art. 7 pct. 18, lit A – Atributii generale – faptul ca ANAF ia masuri, potrivit atributiilor stabilite de lege, pentru prevenirea, constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventii.
Totodata art. 7, lit. B, pct 14 – Atributii in domeniul fiscal – prevede ca ANAF constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune.

 Pe cale de consecinta ANAF are competente generale de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventie.

In contextul in care, pe de o parte, ANAF are competenta generala de prevenire, constatare si sanctionare a faptelor ce constituie contraventii, iar pe de alta parte, Directia generala de inspectie economico-financiara realizeaza inspectia la operatorii economici anume prevazuti la art. 3 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011, si raportat la art. 6 lit. g din acelasi act normativ, s-a intocmit prezentul proiect de Ordin privind desemnarea organelor de control abilitate de Ministerul Finantelor Publice pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu ale carui prevederi.

 

Consultati in intregime referatul de aprobare aici. >>


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpOUG nr. 193/2002anaf


Data aparitiei: 02 Februarie 2018

Votati articolul "Ordin MFP privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X