Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Aplicarea pentru sistemul split TVA: facilitati si cum se poate renunta ulterior

Aplicarea pentru sistemul split TVA: facilitati si cum se poate renunta ulterior
split tvaimpozit profitcod fiscaldeclaratia 086

Va reamintim ca, incepand cu data de 1 martie 2018, anumiti contribuabili aplica mecanismul split TVA fie pentru ca asa spune legea, fie prin optiune.


In ceea ce priveste obligativitatea aplicarii acestui mecanism, sunt vizate persoanele impozabile si institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 316 din Codul fiscal, care se afla in cel putin unul dintre urmatoarele cazuri:

- inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA, restante conform art. 157 din Codul de procedura fiscala, neachitate in termen de 60 de zile lucratoare de la scadenta, cu exceptia celor a caror executare silita este suspendata in conditiile art. 235 din Codul de procedura fiscala, in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor;

- se afla sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

Conform fiscalitatea.ro, in cazul persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, potrivit art. 316 din Codul fiscal, care nu se afla in niciuna dintre situatiile prezentate mai sus, se poate opta pentru plata defalcata a TVA.

Daca va aflati in ultimul caz, atunci trebuie sa stiti ca urmatorul pas il reprezinta depunerea notificarii catre organul fiscal – adica formularul 086 – care inseamna Notificare privind aplicarea/renuntarea la aplicarea mecanismului de plata defalcata a TVA si vor aplica mecanismul platii defalcate a TVA incepand cu ziua urmatoare celei in care sunt publicate in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA, pentru facturi/documente emise si avansurile incasate incepand cu aceasta data.

Daca va intrebati ce facilitati exista pentru cei care opteaza pentru acest mecanism, va informam ca si in anul anul 2018 se vor acorda beneficii fiscale sub forma reducerii cu 5% a impozitului pe profit/pe veniturile microintreprinderilor aferent perioadei in care aplica sistemul.  Mai mult de atat, aceasta facilitate se aplica si in cazul contribuabililor care au optat pentru aplicarea mecanismului platilor defalcate a TVA in anul 2017, pe toata perioada in care aplica sistemul.

In situatia in care nu va aflati in niciunul dintre cazurile ce impun aplicarea obligatorie a sistemului, puteti renunta la aplicarea mecanismului platii defalcate a TVA la sfarsitul anului fiscal, insa nu mai devreme de un an de la data la care au fost inscrisi in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA. Pentru clarificarea situatiei, depuneti notificarea la organul fiscal competent, adica formularul 086 - Notificare privind aplicarea/renuntarea la aplicarea mecanismului de plata defalcata a TVA. Radierea din Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA se face de catre organul fiscal competent, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data depunerii notificarii iar mecanismul platii defalcate a TVA nu se mai aplica incepand cu data radierii din registru, anunta sursa mentionata mai sus.

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator



Prin urmare, contribuabilii care opteaza pentru Split TVA pe cursul lui 2018 vor putea sa renunte la aplicarea mecanismului platii defalcate a TVA la finalul lui 2019. In toata perioada in care aplica sistemul aceste persoane vor beneficia de reducerea cu 5% a impozitului pe profit/pe veniturile microintreprinderilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvaimpozit profitcod fiscaldeclaratia 086

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Mai 2018


Votati articolul "Aplicarea pentru sistemul split TVA: facilitati si cum se poate renunta ulterior":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii contracte, incheiere, incetare, ...

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog sa ma lamuriti cum ar trebui sa se procedeze in cazul
incheierii si incetarii unor Contracte:

- institutia noastra incheie diverse contracte,
de utilitati, de prestari servicii, de lucrari, etc.
- inainte de incheierea unui contract
se face un Referat de solicitare
de catre compartimentul solicitant
care are nevoie de respectivele servicii, programe de salarizare /contabilitate, etc.

1. - incetarea unui Contract cine o urmareste ?
- ce salariat are o asemenea sarcina de serviciu ?

2. - ce salariat are obligatia printr-un Referat
sa aduca la cunostinta directorului acest lucru
si sa ceara prelungirea sau incheierea unui nou Contract ?
salariatul de la achizitii publice ? responsabilul de la administrativ ? juristul ?
sau salariatul care raspunde de respectivul domeniu
in care a fost incheiat Contractul ?
( de exemplu: salariatul responsabil
de la resurse umane - care foloseste un Program de salarizare, ...,
responsabilul de la administrativ - in cazul contractelor cu energia electrica, gunoiul, etc ? )

3. - contabilitatea semneaza direct un contract
sau mai este necesar sa se faca un Referat
catre director prin care sa i se spuna ca
este buget sau nu, ca se poate incheia sau nu un contract ?

Raspuns: Achizitorul face dosarul de achizitie si urmareste inchiderea lui. Dar datele privind plata nu sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016