25 mai 2018 este cu siguranta data care a pus pe jar multe companii. Regulamentul general pentru protectia datelor a luat pe nepregatite multi contribuabili persoane juridice. Conform unui chestionar realizat de Consiliul IMM-urilor, putine firme sunt la curent cu procedura GDPR si cu masurile pe care trebuie sa le ia pentru a evita amenzile uriase - de pana la 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri.
Daca lucrati in domeniul contabilitatii, cu siguranta v-ati intrebat ce masuri trebuia sa ia un contabil pentru a nu avea probleme cu GDPR.
Va reamintim ca este un regulament care se aplica tuturor, de la companii, ministere si case de pensii, pana la scoli si spitale, dat fiind ca toate aceste entitati, prin natura activitatii lor prelucreaza date cu caracter personal cum ar fi: nume, CNP-uri, numere de telefon, adrese de e-mail, precum si date cu caracter personal considerate sensibile (afectiuni medicale, cazier, datorii la Stat etc.).
Va prezentam mai jos un model de procedura generala dedicat departamentului de contabilitate. Il puteti folosi pentru a va personaliza propriul model, in functie de firma in care lucrati.
Regulile generale de protectie a datelor cu caracter personal
Intocmirea, primirea, pastrarea, accesarea, transmiterea, transportul, utilizarea si predarea documentelor care contin date cu caracter personal se face exclusiv de catre salariati instruiti cu privire la regulile de protectie a datelor cu caracter personal.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Intocmirea, primirea, pastrarea, accesarea, transmiterea, transportul, utilizarea si predarea documentelor care contin date cu caracter personal se fac cu respectarea strica a regulilor de protectie a datelor cu caracter personal.
Intocmirea, primirea, pastrarea, accesarea, transmiterea, transportul, utilizarea si predarea documentelor care contin date cu caracter personal se face exclusiv in scopul realizarii atributiilor de serviciu sau indeplinirii cerintelor legale.
Este interzisa orice divulgare a documentelor care contin date cu caracter personal, precum si orice informatie cu caracter personal cuprinsa in acestea.
Consultati in intregime modelul de procedura AICI.
Ce trebuie sa faceti dvs., contabilul, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol? Raspunsul vi-l ofera o lucrare specializata, conceputa exact pentru particularitatile activitatii de contabil si care identifica exact punctele unde puteti face pasi gresiti. Detalii AICI >>