Respinsabilul cu protectia datelor, cunoscut si sub acronimul DPO (Data Protection Officer), trebuie sa fie ales de catre operator, potrivit art. 37 alin. 5 din Regulament GDPR, tinandu-se cont de calitatile profesionale si, in special, de cunostintele de specialitate in dreptul si practicile din domeniul protectiei datelor.
Desemnarea unui responsabil cu protectia datelor este una dintre problemele critice cu care se confrunta societatile dupa intrarea in vigoare a GDPR. O societate de contabilitate este obligata ori nu sa desemneze un DPO? Vom afla raspunsul de la specialistul nostru in randurile de mai jos.
Desemnarea unui responsabilul cu protectia datelor: raspunsul specialistului
Pentru a elucida misterul desemnarii unui responsabil cu protectia datelor, luam drept exemplu o societate de contabilitate, care se ocupa cu evidentele contabile ale mai multor societati comerciale, dar si de completarea datelor in Revisal. Vom afla mai jos daca este nevoie de responsabil cu protectia datelor si daca da, responsabilul are nevoie de cursuri, diploma?
Raspuns:
Recomandam ca responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal sa fie desemnat atunci cand: operatiunile ce implica prelucrari ale datelor cu caracter personal sunt periodice (conditie indeplinita in situatia expusa), operatiunile de prelucrare se refera inclusiv la date cu caracter personal speciale (conditie indeplinita), operatiunile de prelucrare sunt sistematice, adica se efectueaza intr-un mod organizat si metodic si reprezinta activitatea principala a societatii de contabilitate (prin raportare la natura, domeniul de aplicare si/scopurile operatiunilor).
In concluzie, recomandam sa fie numit un responsabil cu protectia datelor cu caracter personal, chestiune necesara pe fondul indeplinirii conditiilor enuntate. Referitor la necesitatea ca Responsabilul cu protectia datelor sa urmeze cursuri sau sa detina o diploma, aceasta chestiune difera de la caz la caz. Regulamentul nu impune necesitatea existentei unei diplome, ci impune ca Responsabilul cu protectia datelor sa aiba cunostinte solide in domeniu. Recomandam sa va orientati catre o persoana care a mai lucrat in domeniul protectiei datelor cu caracter personal, avand in vedere complexitatea reglementarii si a gradului de interpretare a acesteia.

Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii

Examen Consultant Fiscal 2025

Cartea Verde a Contabilitatii
Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Andreea COMAN - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.