email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?
gdprdate personaledpo

Odata cu intrarea in vigoare a GDPR (regulamentul general privind protectia datelor), desemnarea unui DPO (ofiterul de protectia datelor) a devenit o prioritate in orice companie. Aceasta regula se poate gestiona la nivel intern, prin numirea unui angajat, sau se poate apela la serviciul unei firme de consultanta. In unele cazuri, a fost necesara chiar numirea unei echipe DPO, dupa cum vom afla din cazul dezbatut mai jos.


Luam drept exemplu o firma in care nu a fost numit un singur DPO, ci s-a hotarat numirea prin decizie a directorului general a unei comisii de supraveghere a datelor cu caracter personal.  Ce atributii are aceasta comisie, conform GDPR, vom afla in continuare.


Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor: raspunsul specialistului


Conform recomandarilor Grupului de Lucru art. 29, in functie de dimensiunea si structura organizatiei, ar putea fi necesar sa se constituie o echipa DPO (DPO si personalul acestuia). In astfel de cazuri, structura interna a echipei, precum si sarcinile si responsabilitatile fiecaruia dintre membrii acesteia, ar trebui sa fie redactate in mod clar la nivel intern. In viziunea GL art. 29 comisia desemnata ar trebui sa aiba responsabilitati de natura a ajuta/sprijini DPO in indeplinirea sarcinilor proprii.

Desigur ca este posibil ca aceasta comisie sa aiba mult mai multe sarcini si responsabilitati stabilite la nivelul fiecarei entitati, in functie de necesitati. Apreciem ca in situatia de fapt expusa o echipa (indiferent de denumire) care lucreaza pentru o institutie in materia protectiei datelor cu caracter personal ar putea indeplini sarcinile unui DPO ca echipa, sub responsabilitatea (DPO).

In plus, avand in vedere ca DPO este responsabil de o serie de sarcini, operatorul trebuie sa se asigure ca un DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, poate indeplini aceste sarcini in mod eficient. Spre exemplu, DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, trebuie sa fie in masura sa comunice in mod eficient cu persoanele vizate si sa coopereze cu autoritatea de supraveghere. In exemplul expus, tot DPO va fi cel care va indeplini rolul de punct de contact cu autoritatea, insa, in functie de eventualele solicitari/dispozitii ale autoritatii este permis ca pentru indeplinirea lor DPO sa fie sprijinit/ajutat de o echipa desemnata in acest sens.

 

 

Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Andreea COMAN - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprdate personaledpo


Data aparitiei: 13 Iunie 2018

Votati articolul "Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X