email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?
gdprdate personaledpo

Odata cu intrarea in vigoare a GDPR (regulamentul general privind protectia datelor), desemnarea unui DPO (ofiterul de protectia datelor) a devenit o prioritate in orice companie. Aceasta regula se poate gestiona la nivel intern, prin numirea unui angajat, sau se poate apela la serviciul unei firme de consultanta. In unele cazuri, a fost necesara chiar numirea unei echipe DPO, dupa cum vom afla din cazul dezbatut mai jos.


Luam drept exemplu o firma in care nu a fost numit un singur DPO, ci s-a hotarat numirea prin decizie a directorului general a unei comisii de supraveghere a datelor cu caracter personal.  Ce atributii are aceasta comisie, conform GDPR, vom afla in continuare.


Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor: raspunsul specialistului


Conform recomandarilor Grupului de Lucru art. 29, in functie de dimensiunea si structura organizatiei, ar putea fi necesar sa se constituie o echipa DPO (DPO si personalul acestuia). In astfel de cazuri, structura interna a echipei, precum si sarcinile si responsabilitatile fiecaruia dintre membrii acesteia, ar trebui sa fie redactate in mod clar la nivel intern. In viziunea GL art. 29 comisia desemnata ar trebui sa aiba responsabilitati de natura a ajuta/sprijini DPO in indeplinirea sarcinilor proprii.

Desigur ca este posibil ca aceasta comisie sa aiba mult mai multe sarcini si responsabilitati stabilite la nivelul fiecarei entitati, in functie de necesitati. Apreciem ca in situatia de fapt expusa o echipa (indiferent de denumire) care lucreaza pentru o institutie in materia protectiei datelor cu caracter personal ar putea indeplini sarcinile unui DPO ca echipa, sub responsabilitatea (DPO).

In plus, avand in vedere ca DPO este responsabil de o serie de sarcini, operatorul trebuie sa se asigure ca un DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, poate indeplini aceste sarcini in mod eficient. Spre exemplu, DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, trebuie sa fie in masura sa comunice in mod eficient cu persoanele vizate si sa coopereze cu autoritatea de supraveghere. In exemplul expus, tot DPO va fi cel care va indeplini rolul de punct de contact cu autoritatea, insa, in functie de eventualele solicitari/dispozitii ale autoritatii este permis ca pentru indeplinirea lor DPO sa fie sprijinit/ajutat de o echipa desemnata in acest sens.

 

 

Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Andreea COMAN - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprdate personaledpo


Data aparitiei: 13 Iunie 2018

Votati articolul "Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X