Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?
gdprdate personaledpo

Odata cu intrarea in vigoare a GDPR (regulamentul general privind protectia datelor), desemnarea unui DPO (ofiterul de protectia datelor) a devenit o prioritate in orice companie. Aceasta regula se poate gestiona la nivel intern, prin numirea unui angajat, sau se poate apela la serviciul unei firme de consultanta. In unele cazuri, a fost necesara chiar numirea unei echipe DPO, dupa cum vom afla din cazul dezbatut mai jos.


Luam drept exemplu o firma in care nu a fost numit un singur DPO, ci s-a hotarat numirea prin decizie a directorului general a unei comisii de supraveghere a datelor cu caracter personal.  Ce atributii are aceasta comisie, conform GDPR, vom afla in continuare.


Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor: raspunsul specialistului


Conform recomandarilor Grupului de Lucru art. 29, in functie de dimensiunea si structura organizatiei, ar putea fi necesar sa se constituie o echipa DPO (DPO si personalul acestuia). In astfel de cazuri, structura interna a echipei, precum si sarcinile si responsabilitatile fiecaruia dintre membrii acesteia, ar trebui sa fie redactate in mod clar la nivel intern. In viziunea GL art. 29 comisia desemnata ar trebui sa aiba responsabilitati de natura a ajuta/sprijini DPO in indeplinirea sarcinilor proprii.

Desigur ca este posibil ca aceasta comisie sa aiba mult mai multe sarcini si responsabilitati stabilite la nivelul fiecarei entitati, in functie de necesitati. Apreciem ca in situatia de fapt expusa o echipa (indiferent de denumire) care lucreaza pentru o institutie in materia protectiei datelor cu caracter personal ar putea indeplini sarcinile unui DPO ca echipa, sub responsabilitatea (DPO).

In plus, avand in vedere ca DPO este responsabil de o serie de sarcini, operatorul trebuie sa se asigure ca un DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, poate indeplini aceste sarcini in mod eficient. Spre exemplu, DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, trebuie sa fie in masura sa comunice in mod eficient cu persoanele vizate si sa coopereze cu autoritatea de supraveghere. In exemplul expus, tot DPO va fi cel care va indeplini rolul de punct de contact cu autoritatea, insa, in functie de eventualele solicitari/dispozitii ale autoritatii este permis ca pentru indeplinirea lor DPO sa fie sprijinit/ajutat de o echipa desemnata in acest sens.

 

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

 

Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Andreea COMAN - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprdate personaledpo

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iunie 2018


Votati articolul "Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum sa facem un salariat sa restituie banii

Intrebare: Buna ziua !

Este vorba despre un litigiu de munca privind salariul.
Institutia publica vrea sa recupereze suma de bani
Incasata de un salariat.

Va rog din tot sufletul sa ne ajutati sa desclcim problema.

Daca in urma unui proces, un salariat a castigat la Tribunal, la Fond,
acordarea unui alt salariu, mai mare, decat cel stabilit de angajator,
iar angajatorul a fost obligat la plata unor diferente de bani,

iar daca la Apel, in urma rejudecarii cauzei,
institutia a castigat definitiv procesul,
astfel incat, cu alte cuvinte, hotararea a fost desfiintata,
iar instanta a recunoscut ca
institutia daduse salariatului-reclamant un salariu corect,

1. - acest lucru inseamna ca partile au fost repuse in situatia anterioara ?

2. - odata ce la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii,
adica, odata ce nu a cerut si obligarea salariatului
la plata sumelor de bani primite in baza hotararii de Fond - care a fost desfiintata,
si daca salariatul a fost Notificat de institutie sa restituie suma de bani,
iar salariatul a primit Notificarea, dar nu a raspuns si nu a restituit suma,

ce cale va trebui sa aleaga institutia ? ?din urmatoarele situatii:

1. - institutia va trebui sa dea in judecata pe salariat,
adica sa faca o actiune civila avnd ca obiect pretentii,
pentru restituirea sumei de bani -
pentru ca este o plata nedatorata ?
In acest caz, salariatul spune ca:
?Se readuce in discutie fondul cauzei, solutionat la Apel
si ca institutia nu mai poate face o actiune in pretentii ? obligatia de plata pentru salariat de restituire a sumei de bani.?
?.dar, avand in vedere situatia de fata, salariatul are sau nu dreptate ? ?..
sau
2. - institutia are la indemana o alta actiune pentru ceea ce ii este datorat ?
si care anume ?
sau
3. - institutia va trebui sa ceara executarea silita a hotararii de Apel ?
si sa apeleze la un executor judecatoresc ?
daca la Apel, institutia nu a cerut si intoarcerea executarii ?

4. - de la ce data institutia trebuie sa ceara restituirea sumei,
de la data hotararii /data la Fond, cand a ramas definitiva ?
sau
de la data hotararii /data la Apel, cand hotararea de la Fond a fost desfiintata ?
Salariatul spune ca institutia nu a procedat la inceperea vreunei forme de punere in executare ??
si ca executarea a devenit prescrisa ?

Salariatul refuza sa restituie de buna voie sumele de bani
pentru ca le-a primit in baza hotararii de Fond, care a fost definitive si executorie de drept?
?. or, hotararea a fost desfiintata ?.

Acesta mai spune ca angajatorul i-a dat banii in baza unei hotarari judecatoresti, in mod benevol ??!
invocand art.1 si 2 din Legea nr.124/2014.
?. or, hotararea de fata nu se incadreaza
in situatiile de exonerare de la plata prevazute in Legea nr.124/2014.
ci, instant de Fond a considerat ca angajatorul i-a acordat un salariu mai mic
la angajarea salariatului in anul 2013 !....
iar instant de Apel a corectat greseala, desfiintand hotararea de Fond.



Raspuns: Juristul nostru mi-a spus ca la acea data era urmatoarea situatie: angajatorul a fost somat de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iunie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016