email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua Lege a turismului aduce alte amenzi! Autoritatile vor putea practica controlul de tip “mystery guest”

Noua Lege a turismului aduce alte amenzi! Autoritatile vor putea practica controlul de tip “mystery guest”
amenzicontrol antifraudaturism

Ministerul Turismului a publicat in dezbatere publica forma finala a Legii turismului, document ce aduce noi obligatii pentru firmele care activeaza in acest domeniu. Este important de retinut ca autoritatile au liber de acum in ceea ce priveste controlul de tip “mystery guest”, adice cel sub acoperire.


Prezenta lege reglementeaza organizarea, coordonarea, finantarea, autorizarea si controlul activitatilor din domeniul turismului, promovarea si dezvoltarea turismului, precum si managementul resurselor turistice si umane in conformitate cu principiile echitatii, competitivitatii, accesibilitatii, sustenabilitatii si dezvoltarii durabile.

Controlul de specialitate reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii desfasurarii activitatii turistice si a respectarii prevederilor legale in vigoare.

In scopul efectuarii controlului de specialitate, organul de control procedeaza la:

a) examinarea documentelor aflate in dosarul de autorizare al operatorului;
b) verificarea concordantei dintre datele din dosarul de autorizare cu cele din spatiul public;
c) analiza si evaluarea informatiilor, in vederea confruntarii datelor din dosarul de autorizare cu informatiile proprii sau din alte surse si, dupa caz, a descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legislatiei in vigoare;
d) verificarea structurilor si serviciilor turistice, actelor si faptelor rezultand din activitatea operatorului economic supus controlului;
e) solicitarea de informatii de la terti;
f) verificarea altor locuri unde se realizeaza activitati turistice;


g) solicitarea de explicatii scrise de la reprezentantul legal al operatorului economic sau imputernicitul acestuia ori de la orice alte persoane, ori de cate ori acestea sunt necesare in timpul controlului, pentru clarificarea si definitivarea constatarilor;
h) informarea reprezentantului legal al operatorului economic sau a imputernicitului acestuia, dupa caz, cu privire la constatarile controlului, precum si discutarea acestora;
i) sanctionarea potrivit legii a faptelor reprezentand incalcari ale legislatiei in vigoare constatate si dispunerea de masuri pentru prevenirea si combaterea abaterilor.


Pentru efectuarea controlului de specialitate se pot folosi urmatoarele metode:

a) controlul prin sondaj care consta in activitatea de verificare selectiva a activitatii turistice;
b) controlul general care consta in activitatea de verificare a intregii activitati turistice;
c) controlul de tip “mystery guest”, care consta in activitatea de verificare a activitatii operatorului economic, fara a exista obligatia functionarilor cu atributii de control de a se legitima la inceputul controlului si de a informa operatorul economic cu privire la inceperea controlului.

Selectarea documentelor si a operatiunilor semnificative se apreciaza de catre functionarii cu atributii de control.

In cazul controlului de tip “mystery guest” nu este necesara prezentarea legitimatiei de control si a ordinului de serviciu. Functionarul cu atributii de control va contracta serviciile turistice direct de la operatorul economic, va consuma serviciile contractate, iar la final va emite un act de control pe care il va transmite operatorului economic.
 

Ce drepturi si obligatii are turistul?

Turistul are urmatoarele drepturi:

a) de a obtine de la operatorul economic autorizat, informatii corecte, complete, adecvate si clare privind preturile, conditiile si facilitatile oferite de catre acesta, cu privire la serviciile ofertate;
b) de a beneficia de produsele si serviciile turistice la pretul si in conditiile ofertate si contractate; c) de a achizitiona serviciile turistice sau pachetele de servicii turistice in baza unor contracte in care sunt mentionate explicit si detaliat, toate costurile si conditiile convenite de parti;
d) de a beneficia de serviciile si produsele turistice achizitionate, in conditii de igiena conform normelor sanitare in vigoare;
e) de a formula petitii, in conditiile legii, cu privire la produsele si serviciile turistice achizitionate.
 

Turistul are urmatoarele obligatii:

a) de a respecta prevederile legale in raportul cu operatorii economici din turism si cu ceilalti participanti la activitatile turistice;
b) de a respecta regulamentele impuse de operatorii economici cu privire la folosirea bazei materiale si facilitatilor puse la dispozitia lui, pe parcursul folosirii acestora in calitate de turist/client, cat si privind regulile de buna coabitare si respect reciproc fata de alti turisti si fata de angajatii prestatorului de servicii;
c) de a respecta valorile, traditiile si obiceiurile comunitatilor gazda;
d) sa solicite documentul fiscal justificativ pentru plata serviciilor turistice;
e) sa prezinte documentul de identitate furnizorului de servicii turistice, potrivit legii;
f) de a respecta regulile de aparare impotriva incendiilor, precum si modul de comportare in cazul producerii unei situatii de urgenta;
 g) de a respecta normele de protectie a mediului privind gestionarea deseurilor.


Raspunderi si sanctiuni


Art. 47 Constituie contraventii urmatoarele fapte:

(1) Nerespectarea prevederilor art. 28 alin. (6), art. 37 alin. (1) lit. a), c) si d);

(2) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. b), e) si f);

(3) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. (g), (l), (m), (n) si (o);

(4) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. (h), (i) si (j);

(5) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. (k);

(6) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (2);

(7) Nerespectarea prevederilor art. 38;

(8) Nerespectarea prevederilor art. 40;

(9) Nerespectarea prevederilor art. 13, art. 23 alin. (4) si art. 37 alin. (4);

(10) Nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (3), art. 4 alin. (2), art. 14, alin. (1) si alin. (3) – (6);

(11) Nerespectarea prevederilor art. 23 alin. (10) si (14);


Art. 48

(1) Contraventiile prevazute la art. 47 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

a) Faptele prevazute la art. 47, pct. (1) cu 35 pana la 40 puncte – amenda;

b) Faptele prevazute la art. 47, pct. (2) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

c) Faptele prevazute la art. 47, pct. (3) cu 4 pana la 8 puncte – amenda;

d) Faptele prevazute la art. 47, pct. (4) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

e) Faptele prevazute la art. 47, pct. (5) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

f) Faptele prevazute la art. 47, pct. (6) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

g) Faptele prevazute la art. 47, pct. (7) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

h) Faptele prevazute la art. 47, pct. (8) cu 1 pana la 2 puncte – amenda;

i) Faptele prevazute la art. 47, pct. (9) cu 7 pana la 10 puncte – amenda;

j) Faptele prevazute la art. 47, pct. (10) cu 4 pana la 7 puncte – amenda;

k) Faptele prevazute la art. 47, pct. (11) cu 1 pana la 2 puncte – amenda;

(2) Un punct - amenda reprezinta contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, stabilit in conditiile legii.

(3) Pentru contraventiile prevazute la art. 47, alin. (1) si (2), constand in nerespectarea prevederilor art. 37, alin. (1), lit. a), b), e) personalul cu atributii de control din cadrul autoritatii administratiei publice centrale in domeniul turismului poate aplica sanctiunea complementara a suspendarii activitatii pana la remedierea deficientelor constatate.

(4) In cazul suspendarii activitatii conform alin. (3), structura de specialitate cu atributii de control din cadrul autoritatii administratiei publice centrale in domeniul turismului, notifica, in termen de 5 zile de la data incheierii procesului – verbal de constatare si sanctionare, emitentul autorizatiei/certificatului de clasificare.

(5) Contravenientul are posibilitatea de a achita jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), in termen de cel mult 15 zile de la data incheierii procesului verbal sau, dupa caz, de la data comunicarii acestuia.


Consultati documentele in intregime in atasamentele de mai jos:

DOCUMENT  - Legea turismului >>>>

Expunerea de motive >>>>>


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
amenzicontrol antifraudaturism


Data aparitiei: 05 Noiembrie 2018

Votati articolul "Noua Lege a turismului aduce alte amenzi! Autoritatile vor putea practica controlul de tip “mystery guest”":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X