Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Noua Lege a turismului aduce alte amenzi! Autoritatile vor putea practica controlul de tip “mystery guest”

Noua Lege a turismului aduce alte amenzi! Autoritatile vor putea practica controlul de tip “mystery guest”
amenzicontrol antifraudaturism

Ministerul Turismului a publicat in dezbatere publica forma finala a Legii turismului, document ce aduce noi obligatii pentru firmele care activeaza in acest domeniu. Este important de retinut ca autoritatile au liber de acum in ceea ce priveste controlul de tip “mystery guest”, adice cel sub acoperire.


Prezenta lege reglementeaza organizarea, coordonarea, finantarea, autorizarea si controlul activitatilor din domeniul turismului, promovarea si dezvoltarea turismului, precum si managementul resurselor turistice si umane in conformitate cu principiile echitatii, competitivitatii, accesibilitatii, sustenabilitatii si dezvoltarii durabile.

Controlul de specialitate reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii desfasurarii activitatii turistice si a respectarii prevederilor legale in vigoare.

In scopul efectuarii controlului de specialitate, organul de control procedeaza la:

a) examinarea documentelor aflate in dosarul de autorizare al operatorului;
b) verificarea concordantei dintre datele din dosarul de autorizare cu cele din spatiul public;
c) analiza si evaluarea informatiilor, in vederea confruntarii datelor din dosarul de autorizare cu informatiile proprii sau din alte surse si, dupa caz, a descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legislatiei in vigoare;
d) verificarea structurilor si serviciilor turistice, actelor si faptelor rezultand din activitatea operatorului economic supus controlului;
e) solicitarea de informatii de la terti;
f) verificarea altor locuri unde se realizeaza activitati turistice;

Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG


g) solicitarea de explicatii scrise de la reprezentantul legal al operatorului economic sau imputernicitul acestuia ori de la orice alte persoane, ori de cate ori acestea sunt necesare in timpul controlului, pentru clarificarea si definitivarea constatarilor;
h) informarea reprezentantului legal al operatorului economic sau a imputernicitului acestuia, dupa caz, cu privire la constatarile controlului, precum si discutarea acestora;
i) sanctionarea potrivit legii a faptelor reprezentand incalcari ale legislatiei in vigoare constatate si dispunerea de masuri pentru prevenirea si combaterea abaterilor.


Pentru efectuarea controlului de specialitate se pot folosi urmatoarele metode:

a) controlul prin sondaj care consta in activitatea de verificare selectiva a activitatii turistice;
b) controlul general care consta in activitatea de verificare a intregii activitati turistice;
c) controlul de tip “mystery guest”, care consta in activitatea de verificare a activitatii operatorului economic, fara a exista obligatia functionarilor cu atributii de control de a se legitima la inceputul controlului si de a informa operatorul economic cu privire la inceperea controlului.

Selectarea documentelor si a operatiunilor semnificative se apreciaza de catre functionarii cu atributii de control.

In cazul controlului de tip “mystery guest” nu este necesara prezentarea legitimatiei de control si a ordinului de serviciu. Functionarul cu atributii de control va contracta serviciile turistice direct de la operatorul economic, va consuma serviciile contractate, iar la final va emite un act de control pe care il va transmite operatorului economic.
 

Ce drepturi si obligatii are turistul?

Turistul are urmatoarele drepturi:

a) de a obtine de la operatorul economic autorizat, informatii corecte, complete, adecvate si clare privind preturile, conditiile si facilitatile oferite de catre acesta, cu privire la serviciile ofertate;
b) de a beneficia de produsele si serviciile turistice la pretul si in conditiile ofertate si contractate; c) de a achizitiona serviciile turistice sau pachetele de servicii turistice in baza unor contracte in care sunt mentionate explicit si detaliat, toate costurile si conditiile convenite de parti;
d) de a beneficia de serviciile si produsele turistice achizitionate, in conditii de igiena conform normelor sanitare in vigoare;
e) de a formula petitii, in conditiile legii, cu privire la produsele si serviciile turistice achizitionate.
 

Turistul are urmatoarele obligatii:

a) de a respecta prevederile legale in raportul cu operatorii economici din turism si cu ceilalti participanti la activitatile turistice;
b) de a respecta regulamentele impuse de operatorii economici cu privire la folosirea bazei materiale si facilitatilor puse la dispozitia lui, pe parcursul folosirii acestora in calitate de turist/client, cat si privind regulile de buna coabitare si respect reciproc fata de alti turisti si fata de angajatii prestatorului de servicii;
c) de a respecta valorile, traditiile si obiceiurile comunitatilor gazda;
d) sa solicite documentul fiscal justificativ pentru plata serviciilor turistice;
e) sa prezinte documentul de identitate furnizorului de servicii turistice, potrivit legii;
f) de a respecta regulile de aparare impotriva incendiilor, precum si modul de comportare in cazul producerii unei situatii de urgenta;
 g) de a respecta normele de protectie a mediului privind gestionarea deseurilor.


Raspunderi si sanctiuni


Art. 47 Constituie contraventii urmatoarele fapte:

(1) Nerespectarea prevederilor art. 28 alin. (6), art. 37 alin. (1) lit. a), c) si d);

(2) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. b), e) si f);

(3) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. (g), (l), (m), (n) si (o);

(4) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. (h), (i) si (j);

(5) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (1) lit. (k);

(6) Nerespectarea prevederilor art. 37 alin. (2);

(7) Nerespectarea prevederilor art. 38;

(8) Nerespectarea prevederilor art. 40;

(9) Nerespectarea prevederilor art. 13, art. 23 alin. (4) si art. 37 alin. (4);

(10) Nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (3), art. 4 alin. (2), art. 14, alin. (1) si alin. (3) – (6);

(11) Nerespectarea prevederilor art. 23 alin. (10) si (14);


Art. 48

(1) Contraventiile prevazute la art. 47 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

a) Faptele prevazute la art. 47, pct. (1) cu 35 pana la 40 puncte – amenda;

b) Faptele prevazute la art. 47, pct. (2) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

c) Faptele prevazute la art. 47, pct. (3) cu 4 pana la 8 puncte – amenda;

d) Faptele prevazute la art. 47, pct. (4) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

e) Faptele prevazute la art. 47, pct. (5) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

f) Faptele prevazute la art. 47, pct. (6) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

g) Faptele prevazute la art. 47, pct. (7) cu 10 pana la 15 puncte – amenda;

h) Faptele prevazute la art. 47, pct. (8) cu 1 pana la 2 puncte – amenda;

i) Faptele prevazute la art. 47, pct. (9) cu 7 pana la 10 puncte – amenda;

j) Faptele prevazute la art. 47, pct. (10) cu 4 pana la 7 puncte – amenda;

k) Faptele prevazute la art. 47, pct. (11) cu 1 pana la 2 puncte – amenda;

(2) Un punct - amenda reprezinta contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, stabilit in conditiile legii.

(3) Pentru contraventiile prevazute la art. 47, alin. (1) si (2), constand in nerespectarea prevederilor art. 37, alin. (1), lit. a), b), e) personalul cu atributii de control din cadrul autoritatii administratiei publice centrale in domeniul turismului poate aplica sanctiunea complementara a suspendarii activitatii pana la remedierea deficientelor constatate.

(4) In cazul suspendarii activitatii conform alin. (3), structura de specialitate cu atributii de control din cadrul autoritatii administratiei publice centrale in domeniul turismului, notifica, in termen de 5 zile de la data incheierii procesului – verbal de constatare si sanctionare, emitentul autorizatiei/certificatului de clasificare.

(5) Contravenientul are posibilitatea de a achita jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (1), in termen de cel mult 15 zile de la data incheierii procesului verbal sau, dupa caz, de la data comunicarii acestuia.


Consultati documentele in intregime in atasamentele de mai jos:

DOCUMENT  - Legea turismului >>>>

Expunerea de motive >>>>>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
amenzicontrol antifraudaturism

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Noiembrie 2018


Votati articolul "Noua Lege a turismului aduce alte amenzi! Autoritatile vor putea practica controlul de tip “mystery guest”":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Rog sa imi explicati masurile dispuse

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati si sa imi dati un sfat in ceea ce priveste urmatoarea problema:

- este vorba despre un caz intamplat intr-un muzeu
- acum 1 an directorul cultural a intocmit o Nota de fundamentare si a solicitat alocarea unei sume de bani pentru realizarea unui proiect cultural.
- proiectul a constat in tiparirea si distribuirea unei reviste in care muzeul nostru
avea rezervata o pagina de publicitate
- in schimb, comisia de audit a spus ca proiectul nu are nici o legatura
cu activitatea institutiei noastre, a muzeului
- nu intelegem aceasta opinie
- s-a dorit ca in urma proiectului sa creasca numarul de vizitatori si marirea veniturilor proprii prin cazari

- problema este ca, pe langa faptul ca se imputa faptul ca proiectul nu are legatura cu activitatea institutiei, a doua este urmatoarea:
- incadrarea gresita a Proiectului - la capitolul 20.01.09 ? Materiale si prestari de servicii cu caracter functional ( = la activitati culturale ), in loc la capitolul 20.11 ? Carti, publicatii si materiale documentare, pt. editarea Revistei si la capitolul 20.01.08 ? Posta, telecomunicatii, radio, TV, internet ( = editare de carti, reviste sau alte publicatii stiintifice si de popularizare )
- totusi, institutia noastra a solicitat printr-o Adresa aprobarea noului proiect si alocarea banilor necesari la capitolul 20.01.09, iar cheltuielile s-au facut din acest capitol pentru tiparire si distribuire revista
- Consiliul Judetean, ordonatorul principal de credite, a aprobat alocarea de bani in capitolul solicitat de noi si, in mod implicit, noul proiect propus de noi

- odata ce managerul poate sa propuna si alte activitati /proiecte inafara Programului minimal aprobat, odata ce are ca obiectiv realizarea de venituri proprii, ....., iar banii au fost cheltuiti de la capitolul unde au fost alocati,
- odata ce managerul a considerat ca proiectul a fost oportun si
- chiar si presedintele Consiliului Judetean a solicitat realizarea acestui proiect,
iar in sedinta a solicitat consilierilor aprobarea proiectului cu suma solicitata,

- va rog sa imi spuneti:
de ce se considera de catre comisia de control
ca proiectul nu are nici o legatura cu activitatea institutiei si ca nu a fost un proiect inclus in Programul minimal anual, cf. Anexei la Contractul de management,
si ca nu au fost respectate prevederile legale cand s-au efectuat cheltuielile ?
de ce s-a considerat ca creditele bugetare au fost utilizate pe alte destinatii decat cele aprobate, fiind nerespectate prevederile art.14 alin.3 din Leg.273/2006 si art.23(1)din aceeasi lege si cele ale art.5(1) din OG nr.119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv ?
de ce s-a considerat ca institutia noastra nu a avut aprobate credite bugetare la articolul bugetar 20.11-Carti, publicatii si materiale documentare, pentru editarea revistei, si ca cheltuielile ar fi fost suportate de la alineatul bugetar 20.01.09 - Materiale si prestari de servicii cu caracter functional, prin nerespectarea destinatiei creditelor aprobate ?
- comisia de control a mai spus ca
Protocolul de colaborare cu o alta unitate,
care a avut ca obiect editarea, tiparirea si distribuirea revistei,
nu a respectat toate prevederile legale.
S-a spus ca serviciile de distributie a revistei care nu sunt strict legate de activitatea entitatii si/sau au fost efectuate pe baza de documente neconforme privind serviciile prestate.
La ce anume s-a referit ?
- se poate, de ex., considera
ca obiectul contractului nu a respectat
anumite prevederi legale
cum ar fi cele de mai sus ?
( nu s-a spus asta, dar ar fi posibil sa se spuna si acest lucru ? )
- doar ordonatorul principal de credite a analizat si verificat, dar a si aprobat proiectul si bugetul aferent
- de aceea, nu inteleg de ce nu ar fi corect cum a procedat institutia noastra
- se va imputa cuiva suma de bani alocata acestui proiect ?
- odata ce s-a dispus masura:
stabilirii intinderii prejudiciului cauzat de institutie prin plata nelegala a cheltuielilor privind editarea si distribuirea revistei, care nu sunt strict legate de activitatea institutiei,
cat si dispunerea masurilor pentru recuperarea integrala a prejudiciului, potrivit legii,
- cui i se va imputa acea suma de bani ? managerului? directorului cultural? contabilului sef ? economistului care a pus viza CFP ? coordonatorului de proiect ? consilierului juridic ? sau toti sunt vinovati ?
- din lista, ar fi cineva nevinovat ? /ar ramane neacuzat de cele de mai sus ?
pentru ca oportunitatea o stabileste managerul, directorul cultural a cerut proiectul, cei 2 impreuna cu contabilul sef si cu economistul care pune viza CFP - au facut platile ...,
ceilalti ar fi doar executanti, fara factor de decizie si control financiar /raspunzatori pentru tipul de proiect si plata gresita din alt capitol ?
- daca se va considera ca toti sunt vinovati, cum se va imparti suma ?
Care este modul de stabilire a vinovatiei, care este ordinea gradului de vinovatie si care sunt procentele care ii va reveni fiecaruia si pe care le va plati fiecare ?

Raspuns: - cred ca odata ce avem in ROF "editarea revistei X ( care deja are 7 ani ), cataloage, pliante,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Noiembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X