email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate

Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate
bacsiscontrol atifraudadocumente fiscale

In cuprinsul urmatorului studiu de caz facem referire la un bar care vinde bauturi alcoolice si non-alcoolice si care detine un borcan sigilat cu TIPS in care cumparatorii lasa bacsis neinclus in bonul fiscal, la dorinta, in beneficiul salariatilor. In cele ce urmeaza vom afla opinia specialistului privind procedura legala a acestor sume de bani, astfel incat un eventual control Antifrauda sa gaseasca sumele in numerar, conform registrului de casa.

Potrivit Legii Nr. 376/2022 din 23 decembrie 2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (Monitorul Oficial nr. 1255 din 27 decembrie 2022), operatorii economici care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5610 - Restaurante, respectiv 5630 - Baruri si alte activitati de servire a bauturilor, au obligatia de a evidentia separat pe documentele fiscale emise catre clienti (bonuri fiscale si/sau facturi) bacsisul.

Legea precizeaza ca prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate.

Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate 

Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate este urmatoarea:

Operatorii economici au obligatia de a inmana clientului o nota de plata, in prealabil emiterii bonului fiscal, in care sunt prevazute rubrici destinate alegerii de catre client a nivelului bacsisului oferit, intre 0% si 15% din valoarea consumatiei. Nota de plata trebuie sa contina si o alta rubrica in care clientul sa poata inscrie suma oferita drept bacsis, in valoare absoluta;
Bacsisul se evidentiaza distinct pe acelasi bon fiscal cu bunurile livrate/serviciile prestate si este introdus in baza de date a aparatelor de marcat electronice fiscale sub forma de articol, cu denumirea bacsis, indiferent de modalitatea de incasare a acestuia (numerar sau POS);

In situatia in care, la solicitarea clientilor, operatorii economici elibereaza acestora si factura, bacsisul se evidentiaza distinct si pe aceasta.

In ceea ce priveste regimul fiscal al bacsisului, Codul fiscal mentioneaza ca acesta nu poate fi asimilat din punctul de vedere al TVA, unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii, prin urmare bacsisul nu va fi purtator de TVA.
 
De asemenea, sumele provenite din incasarea bacsisului nu pot fi asimilate unui element de natura veniturilor pentru societate, iar distribuirea acestora catre salariati nu poate fi asimilata unui element de natura cheltuielilor. Prin urmare, bacsisul trebuie evidentiat in contabilitatea societatii pe seama conturilor de terti, respectiv de datorii folosind un analitic distinct si se distribuie integral salariatilor, pe baza unei evidente nominale a acestora. Procedura si modalitatea de distribuire catre salariati trebuie stabilite printr-un regulament intern.
 


Si nu in ultimul rand, trebuie avut in vedere faptul ca distribuirea catre salariati se va face dupa retinerea la sursa a impozitului pe venit (10%), veniturile respective fiind incadrate in categoria veniturilor din alte surse. Codul fiscal mentioneaza ca pentru aceste venituri in schimb nu se datoreaza CAS si/sau CASS.
 

Raspuns oferit in luna iunie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com


de Alina Ilie

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bacsiscontrol atifraudadocumente fiscale


Data aparitiei: 12 Iunie 2023
Ultima actualizare: 13 Iunie 2023

Votati articolul "Procedura de evidentiere a bacsisului pe documentele fiscale emise de societate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X