Incepand cu data de 1 februarie 2019, prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 167/30.01.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 80/31.01.2019, s-au modificat si completat prevederile Ordinului presedintelui ANAF nr. 2.856/2017, privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
Prevederile se aplica persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, respectiv persoanelor impozabile care opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa, in situatia in care cifra de afaceri este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei/an, anunta ANAF printr-un comunicat.
Pentru a beneficia de procedura de inregistrare rapida, acesti contribuabilii au posibilitatea de a depune electronic ”Declaratia pe proprie raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare”.
Contribuabilii vor depune la organul fiscal competent si declaratia de mentiuni - formular 010 impreuna cu dovada transmiterii declaratiei pe proprie raspundere fara erori de validare.
Este important de retinut faptul ca contribuabilii de mai sus nu vor fi incadrati la risc fiscal ridicat.
Inregistrarea in scopuri de TVA a acestor contribuabili se va face chiar in ziua depunerii formularului 010, prin emiterea deciziei de aprobare a inregistrarii. Ulterior, in termen de 15 zile de la depunere, informatiile din cadrul declaratiei pe propria raspundere vor fi verificate de ANAF.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
DE RETINUT!
In cazul in care informatiile din declaratie nu concorda cu informatiile disponibile in bazele de date ale ANAF, dosarul va fi transmis catre Directia Generala Antifrauda Fiscala in vederea efectuarii unei analize suplimentare, urmand ca, in situatia in care se confirma neconcordantele, inregistrarea in scopuri de TVA sa fie anulata.