Noile case de marcat inca ridica semne de intrebare operatorilor economici. O situatie care poate provoca dileme are legatura cu schimbarea aparatului fiscal si memoria fiscala extrasa. Vom afla in continuare care sunt obligatiile fiscale ale unei firme in acest caz.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Citeste si: Fiscalizare casa de marcat. Ce se intampla cu vechiul aparat fiscal?
Inlocuirea casei de marcat: raspunsul specialistului
Potrivit art 4 alin 9 din Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
,,Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
Va prezentam mai jos si un raspuns dat de ANAF in cadrul unei sesiuni pe tema inlocuirii caselor de marcat vechi cu cele dotate cu jurnal electronic.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
,,Intrebare: Doresc sa stiu daca se predau memoriile pentru casele de marcat vechi si daca exista un termen.
Raspuns ANAF
In cazul incetarii activitatilor de livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie sau dupa dotarea cu noile aparate de marcat cu jurnal electronic, utilizatorilor le revine obligatia de a solicita distribuitorului autorizat sau unitatii acreditate pentru service, defiscalizarea vechilor aparate de marcat cu rola jurnal, procedura care consta in extragerea memoriei fiscale din aparatul de marcat si anularea numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti si de a pastra si arhiva memoria fiscala, pentru o perioada de 10 ani. Cadrul legal in vigoare nu prevede un termen in care utilizatorul sa procedeze la arhivarea memoriei fiscale a aparatului de marcat scos din uz’’.
Asadar, trebuie sa contactati distribuitorul autorizat pentru defiscalizarea vechiului aparat, iar memoria fiscala extrasa din aparat trebuie pastrata timp de 10 ani la sediul societatii.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.