email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inlocuirea casei de marcat. Cum se procedeaza cu memoria fiscala extrasa?

Inlocuirea casei de marcat. Cum se procedeaza cu memoria fiscala extrasa?
casa de marcatobligati fiscale

Noile case de marcat inca ridica semne de intrebare operatorilor economici. O situatie care poate provoca dileme are legatura cu schimbarea aparatului fiscal si memoria fiscala extrasa. Vom afla in continuare care sunt obligatiile fiscale ale unei firme in acest caz.

 

Citeste si: Fiscalizare casa de marcat. Ce se intampla cu vechiul aparat fiscal?

 

Inlocuirea casei de marcat: raspunsul specialistului


Potrivit art 4 alin 9 din Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

,,Operatorii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) si (2), la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea, sunt obligati sa asigure pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pentru o perioada de 10 ani’’.
 

Va prezentam mai jos si un raspuns dat de ANAF in cadrul unei sesiuni pe tema inlocuirii caselor de marcat vechi cu cele dotate cu jurnal electronic.


 

,,Intrebare: Doresc sa stiu daca se predau memoriile pentru casele de marcat vechi si daca exista un termen.
 

Raspuns ANAF

In cazul incetarii activitatilor de livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie sau dupa dotarea cu noile aparate de marcat cu jurnal electronic, utilizatorilor le revine obligatia de a solicita distribuitorului autorizat sau unitatii acreditate pentru service, defiscalizarea vechilor aparate de marcat cu rola jurnal, procedura care consta in extragerea memoriei fiscale din aparatul de marcat si anularea numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti si de a pastra si arhiva memoria fiscala, pentru o perioada de 10 ani. Cadrul legal in vigoare nu prevede un termen in care utilizatorul sa procedeze la arhivarea memoriei fiscale a aparatului de marcat scos din uz’’.
 
Asadar, trebuie sa contactati distribuitorul autorizat pentru defiscalizarea vechiului aparat, iar memoria fiscala extrasa din aparat trebuie pastrata timp de 10 ani la sediul societatii.

 

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatobligati fiscale


Data aparitiei: 08 Aprilie 2019

Votati articolul "Inlocuirea casei de marcat. Cum se procedeaza cu memoria fiscala extrasa?":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 25 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X