Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Fiscalizare casa de marcat. Cum se procedeaza si ce se intampla cu vechiul aparat fiscal?

Fiscalizare casa de marcat. Cum se procedeaza si ce se intampla cu vechiul aparat fiscal?
casa de marcat electronicafiscalizareformularul c801

Fiscalizarea casei de marcat reprezinta procesul de trecere al noului aparat in regim de lucru fiscal, prin care acesta memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Definitia este usor de retinut, insa practica s-ar putea sa devina o problema, mai ales in contextul actual.
 

Noua generatie de case de marcat aduce in ecuatia fiscalizarii alte necunoscute. Vom afla in continuare de la expertul nostru fiscal cum se face in prezent fiscalizarea casei de marcat electronice si ce se va intampla cu cea veche.

Luam drept exemplu cazul unui SRL care are in momentul de fata o casa de marcat si nu mai desfasoara activitati care obliga la folosirea casei de marcat. Ce demersuri trebuie luate in acest sens? Exista obligatia de a comunica la Finante acest lucru si trebuie scoasa din evidenta?

 

Fiscalizare casa de marcat: raspunsul specialistului


Pentru noua casa de marcat cu jurnal electronic societatea utilizatoare trebuie sa transmita on-line formularul pdf inteligent C801 "Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF”. Cererea se poate depune si in format hartie la organul fiscal competent (directia generala regionala a finantelor publice), formatul cererii fiind cel prevazut in anexa 6 la Normele metodologice aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata.
 
Indiferent de formatul in care este completata si de modalitatea de transmitere, cererea trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente, in copie certificata cu originalul:

- factura si documentul de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal;
- contractul de vanzare-cumparare cu plata in rate sau dupa caz, contractul de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca, la expirarea contractului de leasing, se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili


- procesul-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
- actul de identitate a reprezentantului legal inscris in cerere, precum si a actul de identitate cu care se legitimeaza imputernicitul, daca este cazul;
- certificatul de garantie al aparatului de marcat electronic fiscal.
 
De asemenea, la cerere, se mai anexeaza declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal, precum si imputernicirea in original, daca cererea a fost depusa prin imputernicit.
In cazul cererii in format pdf inteligent C801 documentatia de mai sus, mai putin declaratia pe proprie raspundere (de imputernicire nu poate fi vorba) se scaneaza si se ataseaza fisierului in format zip. Cererea C801 este semnata cu certificat digital calificat si este transmisa prin intermediul contului de SPV al societatii utilizatoare.

Societatea poate opta intre depunerea cererii (anexa 6 la HG nr. 479/2003) in format hartie sau prin intermediul serviciului SPV (formularul C801). Daca cererea a fost depusa in format hartie, direct la organul fiscal competent, nu este necesar sa fie transmis si formularul C801.
 
Dupa depunerea cererii, numarul unic de identificare alocat aparatului de marcat este comunicat societatii utilizatoare prin „Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale” si este inscris de catre tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia.

Vechea casa de marcat va fi defiscalizata, prin predarea memoriei fiscale la organul fiscal unde a fost inregistrata casa de marcat impreuna cu documentatia aferenta (preces-verbal de predare, cartea de interventii, registrul special, declaratia de instalare, adresa numar ordine etc.) si anularea numarului de ordine alocat de la directia generala regionala de finante publice.

Defiscalizarea trebuie realizata inclusiv in situatia in care societatea nu mai desfasoara activitati pentru care este obligatorie utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.


 

Citeste si cine NU are obligatia sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic.

 

Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Constanta Popa – consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcat electronicafiscalizareformularul c801

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Octombrie 2018


Votati articolul "Fiscalizare casa de marcat. Cum se procedeaza si ce se intampla cu vechiul aparat fiscal?":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 18 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Masuri recuperare suma pentru lucrari ascunse

Intrebare: Buna dimineata !

Va rog mult sa ma ajutati cu niste sfaturi in urmatorul caz:

Curtea de Conturi a descoperit ca o firma a efectuat
pentru institutia noastra unele lucrari ascunse,
iar plata s-a facut nelegal, in consecinta.

Firma a fost notificata sa dea banii inapoi pentru acele lucrari ascunse.

Firma a dat un Angajament de plata in care
recunoaste debitul datorat institutiei noastre
si ca se angajeaza sa restituie suma de bani.

1. - Va rog mult sa imi spuneti daca exista sanse de recuperare in instanta,
daca se da firma in judecata ?

2. La ce data se naste dreptul de a restitui suma ? ?
daca Devizul a fost emis la data de 10.12.2014,
Factura a fost primita de institutie la data de 17.12.2014,
iar plata s-a facut la data de 20.12.2014 ?

Daca Curtea de Conturi a dat recomandari
cu privire la masurile concrete ce se impun a fi luate,
respectiv a spus ca
prejudiciul trebuie recuperat
si ca trebuie sa se dispuna masuri de recuperare.a pagunelor
de la persoanele raspunzatoare de producerea lor,
3. - directorul institutiei poate sa se indrepte mai intai
impotriva firmei ca sa recupereze banii ?
sau trebuie sa se indrepte impotriva salariatilor vinovati de producerea prejudiciului ?

4. - Directorul vrea ca dupa ce da firma in judecata,
daca nu va castiga procesul,
sa se indrepte impotriva salariatilor vinovati.
Se poate face asa ?

5. - Daca juristul i-a pus in vedere ca directorul trebuie sa duca la indeplinire
masurile dispuse de Curtea de Conturi,
si daca acesta refuza sa faca asa, ce risca ?

6. - Cand se prescrie dreptul de a se lua masurile Curtii de Conturi ?
daca Nota de constatare a fost facuta la data de 26.04.2016,
iar Decizia la data de 04.07.2015,
iar masurile de recuperare au fost dispuse in Nota de constatare /26.04.2016 ?

7. - Si cine va raspunde pentru nerecuperarea prejudiciului ?

Raspuns: In urma Notificarii facuta de institutia noastra publica, firma a dat un Angajament de plata in care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Octombrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016