email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Case de marcat cu jurnal electronic. TOT ce trebuie sa stie un agent economic

Case de marcat cu jurnal electronic. TOT ce trebuie sa stie un agent economic
case de marcat electroniceanafoperatori economici

Se apropie cu pasi repezi termenele de la care contribuabilii mari si mijlocii sunt obligati sa utilizeze case de marcat cu jurnal electronic. Va reamintim ca MFP a tot prelungit acest termen pentru ca erau multe neclaritati legate de noua metoda. Am realizat un ghid care vine in sprijinul agentilor economici si ofera informatii complete despre tot ceea ce presupune dotarea cu noile case de marcat: termene limita, reguli de transmitere a datelor, obtinerea numarul unic de identificare si verificarea unei case de marcat in evidenta ANAF.

 

Case de marcat cu jurnal electronic: noile termene

Contribuabilii mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu 1 septembrie 2018, iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu 1 noiembrie 2018.


Romania este singura tara din Europa care inca mai foloseste case de marcat cu role de hartie.


Cum se va face transmitere electronica la ANAF?

Asa cum reiese din OPANAF 627/2018 fisierele XML respective, cu datele prevazute de legislatia in vigoare (spre exemplu, cele din bonul fiscal etc.) sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate si atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificat digital calificat si se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
Conform art. III alin. 1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se vor aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (cu alte cuvinte, primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018). Continuarea aici. >>


Case de marcat cu jurnal electronic: cum obtii numarul unic de identificare

Cererea de atribuire a numarului unic de identificare a aparatului fiscal din aplicatia informatica a ANAF se poate depune si online prin intermediul serviciului SPV.

 

  • cererea de atribuire a numarului unic de  identificare a apararului fiscal trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente (in copie certificata cu originalul):
  •  factura si documentul de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal;
  • contractul de vanzare-cumparare cu plata in rate sau dupa caz, contractul de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca, la expirarea contractului de leasing, se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
  • procesul-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;

Continuarea aici. >>

 

Cum puteti verifica daca o casa de marcat este in evidenta ANAF


Operatorii economici pot verifica daca o casa de marcat este sau nu in evidenta ANAF cu ajutorul unei aplicatii implementate de institutie.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a creat pe site-ul propriu o sectiune numita “Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)”. Prin intermediul unei aplicatii din aceasta sectiune, numita Evidenta aparatelor de marcat electronice fiscale, agentii economici pot verifica daca o casa de marcat este luata sau nu in evidenta Agentiei Nationale de Administrate Fiscala.
 
Aici pot fi scrise urmatoarele date:

- Seria aparatului de marcat electronic fiscal (seria AMEF);
- Numar autorizatie distributie.

Continuarea aici. >>

 


Ghidul caselor electronice publicat de ANAF

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat pe site-ul insitutiei un ghid destinat distribuitorilor autorizati si unitatilor acreditate pentru vanzari si service case de marcat, precum si pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale.

In ghidul caselor de marcat electronice veti gasi informatii legate de inregistrarea caselor de marcat si proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a casei de marcat in etapa operationala  a Registrului de evidenta  al AMEF. „Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale” se elibereaza in termen de 2 zile de la depunerea cererii de catre solicitant.

De asemenea, veti putea citi si cum se procedeaza in cazul schimbarilor starii sau situatiei aparatelor de marcat electronice fiscale si precizari referitoare la dispozitiile legale privind organul fiscal competent sa primeasca o serie de documente si sa efectueze o serie de operatiuni.

Continuarea aici. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electroniceanafoperatori economici


Data aparitiei: 26 Iulie 2018
Ultima actualizare: 14 August 2018

Votati articolul "Case de marcat cu jurnal electronic. TOT ce trebuie sa stie un agent economic":
Rating:

Nota: 4.34 din 5 din 43 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X