email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP pregateste introducerea unor facilitati fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

MFP pregateste introducerea unor facilitati fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
insolventadeclaratii fiscaledeclaratia rectificativa

In data de 26 iunie 2019, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost publicat un Proiect de Ordonanta de urgenta privind instituirea unor facilitati fiscale.

Proiectul propune o serie de masuri de eficientizare a recuperarii obligatiilor bugetare la entitatile aflate in procedura de restructurare, respectiv, masuri suplimentare de salvare a acestora, avand in vedere gradul mic de colectare a obligatiilor bugetare in procedura insolventei, precum si riscul major ca statul sa piarda controlul in cadrul procedurii insolventei. Aceste masuri sunt propuse cu scopul de a evita intrarea iminenta in insolventa a acestor societati cu potential de viabilizare.

Principalele masuri propuse:

    1. Instituirea unor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 - in cazul debitorilor care au datorii mai mari de un milion lei

In scopul revitalizarii si evitarii deschiderii procedurii insolventei, proiectul propune ca debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, sa isi poata restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 in cuantum mai mare de un milion de lei, inclusiv si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscalā, precum si obligatiile bugetare accesorii.

Pentru a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:



a) sa nu poata indeplini conditiile pentru a beneficia de esalonarea la plata reglementata de Codul de procedura fiscala;
b) sa prezinte un plan de restructurare, intocmit de un expert independent;
c) sa nu se afle in procedura insolventei;
d) sa nu se afle in dizolvare potrivit prevederilor legale in vigoare;
e) sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal. Aceasta conditie trebuie indeplinita la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 5 alin.(2);
f) indeplinirea testului creditorului privat prudent; Testul creditorului privat prudent reprezinta o analiza de sine statatoare, efectuata pe baza premiselor avute in vedere in cadrul planului de restructurare a debitorului, din care sa rezulte ca statul se comporta similar unui creditor privat, suficient de prudent si diligent, care ar obtine un grad mai mare de recuperare a creantelor in varianta restructurarii fata de varianta executarii silite.

Pentru obligatiile bugetare ce formeaza obiect al restructurarii nu se datoreaza si nu se calculeaza obligatii de plata accesorii de la data aprobarii planului de restructurare.

In acest sens sunt propuse masuri pentru buna desfasurare a procesului de restructurare a obligatiilor bugetare: notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare, continutul planului de restructurare, modalitatea de solicitare de restructurare a obligatiilor bugetare, modul de solutionare a cererii, regimul de supraveghere a debitorului, conditii pe perioada de derulare a planului de restructurare s.a.

    2. Anularea unor obligatii accesorii

Proiectul propune aplicarea acestei facilitati pentru debitorii care la data de 31 decembrie 2018, inclusiv, au obligatii bugetare restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei. Pot beneficia de aceasta facilitate si debitorii care au obligatiile bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion de lei sau mai mari  si nu doresc sa beneficieze de restructurarea obligatiilor bugetare.

Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, aferente obligatiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la de 31 decembrie 2018, inclusiv, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

    a) toate obligatiile bugetare principale restante la 31decembrie 2018, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30noiembrie 2019, inclusiv;
    b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie2019 si 30 noiembrie 2019, inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
    c) debitorul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
    d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea conditiilor prevazute la lit. a)- c), dar nu mai tarziu de 30 noiembrie 2019, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

Daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la lit. b-d) se anuleaza si dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, aferente obligatiilor bugetare principale cu termene de plata pana la 31 decembrie 2018, inclusiv, si stinse pana la aceasta data, administrate de organul fiscal central.

Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, aferente diferentelor de obligatii bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 decembrie 2018, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

    - declaratia rectificativa este depusa incepand cu data de 1 ianuarie 2019 pana la data de 30noiembrie 2019, inclusiv;
    -  toate obligatiile bugetare principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 30 noiembrie 2019, inclusiv;
    -  sunt indeplinite conditiile prevazute la lit. b) - d).

In situatia inspectiilor fiscale ce urmeaza a incepe dupa intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, in scopul acordarii anularii accesoriilor aferente obligatiilor bugetare declarate suplimentar de debitori prin declaratie rectificativa, organele fiscale iau in considerare declaratiile rectificative depuse de debitori in cel mult 10 zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.

Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile, aferente obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 31 decembrie 2018, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

    -  toate diferentele de obligatii bugetare principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedura fiscala;
    - cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

Debitorii care, la data de 30 noiembrie 2019, inclusiv, au cereri de rambursare in curs de solutionare pentru care, ulterior acestei date, organul fiscal respinge total sau partial rambursarea beneficiaza de anularea obligatiilor bugetare accesorii daca achita obligatiile bugetare de care depinde anularea, nestinse prin compensare cu sumele individualizate in cererea de rambursare, in 30 de zile de la data comunicarii deciziei prin care se respinge rambursarea.

In aplicarea acestor facilitati proiectul propune aprobarea unor proceduri de aplicare prin ordin al ministrului finantelor publice la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventadeclaratii fiscaledeclaratia rectificativa


Data aparitiei: 01 Iulie 2019

Votati articolul "MFP pregateste introducerea unor facilitati fiscale. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X