Presa de specialitate publica adesea interviuri cu antreprenori de succes sau articole in legatura cu business-urile acestora. Aflam despre incheierea unor afaceri importante, despre tranzactii sau parteneriate-cheie. Sunt momente esentiale in viata oricarei afaceri, cele „de stralucire”, care apar insa relativ rar in viata antreprenorului obisnuit.
Dincolo de aceste momente insa, succesul unui business vine adesea cu preponderenta din actiunile oamenilor din spatele sau. Ingredientele sale? Munca, constanta, perseverenta – lucruri poate mai greu de evidentiat, dar esentiale pentru ca o afacere sa se dezvolte.
Sarcinile de zi cu zi, deseori marunte, rareori evidentiate intr-un articol din presa de specialitate in legatura cu o afacere prospera, sunt insa cele care pot face diferenta. Una dintre acele actiuni banale, plictisitoare in aparenta, dar cu un rol foarte important in dezvoltarea unei afaceri, este verificarea informatiilor despre firmele partenere. Care sunt indicatorii de performanta ai acestor firme? Ce datorii au ele la ANAF sau la alte entitati? Care este situatia financiara a acestor firme?
Unde regasesti informatiile dorite in legatura cu firmele partenere?
Iata cateva dintre informatiile de care ai nevoie despre firmele partenere, pentru a intelege ce riscuri le sunt asociate:
- indicatorii de performanta financiara – asa cum sunt indicatorii de lichiditate, de solvabilitate sau indicatorii de profitabilitate. Cunoasterea acestora te va ajuta sa intelegi care este capacitatea companiei de interes de a-si plati furnizorii la timp, prin gestionarea eficienta a capitalului de lucru,
- evolutia cifrei de afaceri,
- datoriile la ANAF pe care le are firma partenera,
- datele financiare importante, asa cum sunt bilantul contabil sau contul de profit si pierdere,
- datele despre situatia ipotecilor, asa cum figureaza in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare – AEGRM,
- Datele cu privire la litigiile aflate pe rolul instantelor de judecata ale firmelor partenere
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Toate aceste informatii sunt publice, accesibile prin intermediul site-urilor diverselor institutii – asa cum este site-ul Ministerului Finantelor, al ANAF, al Registrului Comertului sau cel al Ministerului Justitiei.
Cautarea si integrarea tuturor informatiilor necesare intr-un raport despre firma partenera este deseori un proces anevoios si consumator de timp.
Este necesar sa cauti manual in aceste portaluri, unele dintre ele solicitand crearea unui cont si chiar achitarea unei taxe pentru a obtine informatia dorita. Un proces consumator de resurse pentru un antreprenor care are atat de multa nevoie de acestea pentru a-si dezvolta afacerea!
Mult mai simplu este sa apelezi la un portal ce ofera rapoarte cu date despre firme, asa cum este InfoQuick. Rapoartele financiare in legatura cu companiile din Romania oferite de InfoQuick sunt de actualitate, simplu si rapid de accesat.
Intr-un format prietenos si in doar cateva minute, odata ce ai achitat unul dintre abonamentele InfoQuick, ai la dispozitie informatii complete in legatura cu firma de interes. Poti, in acest fel, sa intelegi rapid daca exista anumite aspecte care sa necesite o atitudine prudenta din partea ta sau, chiar, daca trebuie sa analizezi terminarea unui parteneriat, datorita riscurilor pe care le presupune.
Cu ajutorul raportului cu date pentru evaluarea unei firme, oferit de InfoQuick, iti vei face o imagine completa asupra partenerilor tai de afaceri, care poate sta la baza unor decizii informate in legatura cu parteneriatele tale.