In Monitorul Oficial nr. 174 din 19 februarie 2021 a fost publicat Ordinul comun nr. 203/207/188/2021 prin care este modificata Declaratia 112.
Ministerul de Finante a publicat pe 17 februarie proiectul de ordin pentru modificarea si completarea Declaratiei 112 - Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
A fost necesara modificarea formularului ca urmare a modificarilor aparute in domeniul legislatiei fiscale si in cel al asigurarilor sociale. Aceasta asteptare a tinut contabilii pe jar in ultima perioada, mai ales ca exista temerea ca D112 pentru 2021 va aparea pe ultima suta de metri, ceea ce nu este departe de adevar, avand in vedere ca termenul limita pentru joi, 25 februarie.
In 20 februarie, ANAF a actualizat si PDF-ul inteligent necesar generarii formularului.
Declaratia 112 pentru 2021 - ultima versiune
Soft A - actualizat in 20 februarie 2021
Soft J - actualizat in 20 februarie 2021
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Anexa validari - actualizat in 20 februarie 2021
Ordinul comun nr. 203/207/188/2021 - lista principalelor modificari
- Introducerea unor noi casete in Anexa 1.2. - Anexa asigurat - Sectiunea E3, pentru declararea distincta a bazelor de calcul aferente sumelor incasate de personalul medico-sanitar si auxiliar sanitar care isi desfasoara activitatea in baza contractelor de prestari servicii acordate tn baza dispozitiilor art. 3 din O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplica regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor, precum si a contributiilor sociale obligatorii aferente;
- Introducerea in Nomencliatorul "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului’ din Anexa nr. 3, a unor noi tipuri de asigurati, dupa cum urmeaza:
a) Personal medico-sanitar si auxiliar sanitar care isi desfasoara activitatea in baza contractelor de prestari servicii prevazute de O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplica regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor;
b) Personal medico-sanitar si auxiliar sanitar care isi desfasoara activitatea in baza contractelor de prestari servicii prevazute de O.U.G. nr. 3/2021, pentru care se aplica regimul fiscal specific veniturilor asimilate salariilor, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii.
- Introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat" din Anexa nr. 4, a unor noi tipuri de asigurati, dupa cum urmeaza:
a) Salariat fara studii superioare, cu studii superioare si vechime sub 1 an, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistermul public de pensii, potrivit legii;
b) Salariat cu studii superioare si vechime peste 1 an, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii;
c) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta de Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii;
d) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. XI alin. (1) din O.U.G. nr. 30/2020, cu modificadrile si completarile ulterioare sau de indemnizatia prevazuta de O.U.G. nr. 120/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, suportata din bugetul asigurarilor de somaj, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii;
e) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta la art. 1 alin. (4) din O.U.G. nr. 132/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii;
f) Salariat care beneficiaza de indemnizatia prevazuta de O.U.G. nr. 147/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, asigurat in sistemele proprii de asigurari sociale si care nu are obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, potrivit legii;
- Introducerea unei noi valori in Anexa 5 - Nomenclatorul “Indicativ conditii speciale/deosebite, pentru declararea locurilor de munca in conditii deosebite, in conformitate cu Decizia nr. 24/2019 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie privind aplicarea prevederilor art. 22 din Legea nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane si prelevarea organelor si tesuturilor de la cadavre tn vederea transplantului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Modificari de natura tehnica care constau in actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei.
Declaratia 112 se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, conform legii.
Pentru depunerea declaratiei, platitorul/imputernicitul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale subordonate sau poate fi descarcat de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro