email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Au fost modificate Normele privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale

Au fost modificate Normele privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale
creante salarialemonitorul oficial
 
A fost publicata in Monitorul Oficial Hotararea nr. 50/2021 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.850/2006.
 
 
Actul normativ a aparut in Monitorul nr. nr. 179 din 22 februarie 2021, data de la care a intrat in vigoare.
 

Hotararea nr. 50/2021: continutul actului normativ

 
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile si completarile ulterioare,
 
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
 
Articol unic. -
 
Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.850/2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1038 din 28 decembrie 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. Articolul 7 se abroga.
 
2. La articolul 10 alineatul (1), litera b) se abroga.
 
3. La articolul 10, alineatele (2), (3) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
 
"(2) In cazul angajatorului transnational in stare de insolventa, cererea prevazuta la art. 19 alin. (1) din lege trebuie insotita de o copie de pe hotararea prevazuta la art. 20 alin. (2) din lege, precum si de documentele prevazute la alin. (1) lit. c)-k).
 
(3) Cererea prevazuta la art. 19 alin. (2) din lege trebuie insotita de documentul prevazut la alin. (1) lit. a), precum si de o copie de pe notificarea adresata, potrivit art. 19 alin. (4) din lege, administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru plata creantelor salariale.
 
(4) In cazul angajatorului transnational in stare de insolventa, cererea prevazuta la art. 19 alin. (2) din lege trebuie insotita de o copie de pe hotararea judecatoreasca prevazuta la art. 20 alin. (2) din lege si de o copie de pe notificarea adresata, potrivit art. 19 alin. (4) din lege, administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru plata creantelor salariale."
 
4. La articolul 13, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
 
"Art. 13. -
(1) In situatia in care se constata indeplinirea de catre angajator a conditiei prevazute la art. 2 din lege, agentia teritoriala emite dispozitia prevazuta la art. 21 alin. (1) din lege."
 
5. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
 
"
Art. 15. -
(1) In situatia in care se constata neindeplinirea de catre angajator a conditiei prevazute la art. 2 din lege, agentia teritoriala emite dispozitia prevazuta la art. 21 alin. (3) din lege."
 
6. Anexa nr. 1 se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.
 
7. In cuprinsul anexelor nr. 3 si 4, sintagma "conditiilor prevazute de art. 2 din lege" se inlocuieste cu sintagma "conditiei prevazute de art. 2 din lege".
 
 
ANEXA
(Anexa nr. 1 la norme)
 
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca
a Judetului . . . . . . . . . ./Municipiului Bucuresti
 
CERERE
pentru stabilirea cuantumului si plata creantelor ce se suporta din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale
 
In temeiul prevederilor art. 19 alin........... din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare lege, persoana fizica/persoana juridica/dl (dna) /organizatia.........., cu sediul/domiciliul/resedinta in.........., str........... nr..........., bl..........., sc..........., et..........., ap..........., judetul/sectorul.........., in calitate de administrator/lichidator/salariat (a) /reprezentant al salariatilor angajatorului in stare de insolventa.........., cu sediul/domiciliul/resedinta in.........., str........... nr..........., bl..........., sc..........., et..........., ap..........., judetul/sectorul.........., va solicit sa procedati la stabilirea cuantumului si la plata creantelor ce se suporta din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.
 
Anexam prezentei cereri urmatoarele documente:*)
 
*) Se bifeaza cu "x" casutele corespunzatoare documentelor anexate de solicitant.
 
□ copie de pe hotararea judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii de insolventa;
 
□ copie de pe hotararea prevazuta la art. 20 alin. (2) din lege;
 
□ copie de pe notificarea adresata administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru plata creantelor salariale;
□ situatia creantelor salariale aferente perioadelor prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege, intocmita de administrator sau lichidator;
 
□ copii de pe pontajele care atesta prestarea muncii de catre salariati in perioadele prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege;
 
□ copii de pe statele de plata care atesta existenta creantelor salariale aferente perioadelor prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege;
 
□ copie de pe contractul colectiv de munca aplicabil la nivelul angajatorului in stare de insolventa;
 
□ copii de pe contractele individuale de munca ale salariatilor care au suferit accidente de munca sau boli profesionale;
 
□ copii de pe certificatele medicale pe baza carora se acorda, potrivit legii, indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca datorata accidentelor de munca si bolilor profesionale;
 
□ copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de munca, intocmite, potrivit legii, de autoritatea competenta;
 
□ copii de pe formularele de declarare finala a bolilor profesionale, intocmite, potrivit legii, de autoritatea competenta;
 
□ copii de pe fisele de lichidare ale persoanelor ale caror raporturi de munca au incetat in perioadele prevazute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege.
 
             Data                                Semnatura solicitantului
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante salarialemonitorul oficial

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 25 Februarie 2021


Votati articolul "Au fost modificate Normele privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie autoturism germania-Tva

Intrebare: In cazul unei achizitii unui autoturism second-hand din Germania, cu TVA pe factura de 19%, societatea cumparatoare a bunului a achitat toata valoarea inclusiv TVA catre furnizorul din Germania, care este procedura si operatiunile de efectuat? Mentionez ca firma din Germania a declarat ca vor returna ei TVA catre societatea cumparatoare.

Monografie contabila: 2133 = 404 valoare fara TVA - in cazul returnarii TVA

461 = 404 TVA de pe factura

512 = 461 TVA returnata

este corecta inregistrarea ?
se face taxare inversa ?
se declara in D390 ?
la care rand se declara in D300 ?
firma este microintreprindere, autoturismul va avea folosinta mixta , Se va deduce doar 50 % TVA ?

Raspuns: Daca firma furnizoare a facturat cu tva, aceasta se inregistreaza in cost si se va recupera de la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Februarie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X