email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost majorata suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare

A fost majorata suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare
creante salarialesalarii mediiinsolventa

Suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare a fost majorata la 5 salarii medii brute, conform OUG 53/2021.

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 615 din 22 iunie 2021.

Prin OUG 35/2021 se stabilise ca suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depasi cuantumul a 4 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat.


OUG 35/2021 – creante salariale: continutul actului normativ

Denumire completa: OUG nr. 53 din 16 iunie 2021pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale

 

Avand in vedere consecintele negative asupra angajatorilor care au avut activitatile intrerupte sau reduse ca urmare a pandemiei de COVID-19 si a instituirii starii de urgenta si/sau a starii de alerta, situatii care au condus la declansarea procedurilor de insolventa, acestia fiind astfel in imposibilitatea de a realiza venituri care sa permita continuarea raporturilor de munca si plata salariilor,

luand in considerare necesitatea intensificarii in acest context a masurilor de sprijinire a angajatorilor aflati in insolventa si a salariatilor, inclusiv prin promovarea urgenta de solutii legislative menite sa asigure o protectie sociala sporita salariatilor angajatorilor in insolventa,

intrucat dispozitiile Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, asigura in prezent suportarea drepturilor salariale si a altor drepturi banesti stabilite in contractele individuale de munca si/sau in contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei numai pe o perioada de 4 luni calendaristice si in limita unui plafon de 4 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat,

in considerarea faptului ca intarzierea implementarii unor noi reglementari cu impact social la nivel national poate conduce la cresterea ratei somajului la nivel national, precum si la aparitia unor conflicte intre salariati si angajatorii aflati in procedura de insolventa, de notorietate fiind incidentele petrecute in cursul lunii februarie 2021 cu minerii din cadrul Societatii Complexul Energetic Hunedoara - S.A.,

tinand cont de faptul ca aceste elemente vizeaza interesele generale ale salariatilor si constituie situatii de urgenta a caror reglementare nu poate fi amanata,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

 

Articolul I

Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 25 mai 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 14, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:

Articolul 14

(1) Suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depasi cuantumul a 5 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat.2. 

La articolul 15, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:

Articolul 15

(1) Creantele salariale prevazute la art. 13 alin. (1) lit. a) si c)-e) reprezinta drepturi salariale si alte drepturi banesti datorate si neplatite salariatului la data si, dupa caz, in transele prevazute in contractul individual de munca si/sau contractul colectiv de munca, asupra carora nu a intervenit prescriptia dreptului la actiune, si se suporta pentru o perioada de 5 luni consecutive.

..............................................................................................

(3) O alta solicitare privind plata creantelor salariale poate fi facuta numai daca perioada prevazuta la alin. (2) este mai mica de 5 luni.

Articolul II

Cererile prevazute la art. 19 alin. (1) si (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, depuse anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se solutioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare la momentul depunerii acestora.

Articolul III

In termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va modifica, in mod corespunzator, Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.850/2006, cu modificarile ulterioare.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante salarialesalarii mediiinsolventa


Data aparitiei: 23 Iunie 2021

Votati articolul "A fost majorata suma totala a creantelor salariale suportate din Fondul de garantare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X