email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitati ce pot fi prestate de expertul contabil: raspunsul specialistului

Activitati ce pot fi prestate de expertul contabil: raspunsul specialistului
revisalexpert contabilitm

Legislatia prevede ca exista anumite activitati ce pot fi desfasurate de expertul contabil. Vom clarifica detaliat aceste prevederi cu ajutorul specialistului nostru Gabriela Dita. 


Spre exemplu, expertul contabil liber profesionist poate completa si trimite Revisal daca nu este inregistrat ca prestator de servicii de resurse umane si nu are nici atestat de resurse umane sau nu?

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

 

Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta! 

Activitati ce pot fi prestate de expertul contabil: raspunsul specialistului

Conform art. 6 din OG 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca societate, pentru persoanele fizice si juridice, urmatoarele lucrari:

a) organizeaza, conduce, tine, verifica si supravegheaza contabilitatea, intocmeste si semneaza situatiile financiare si executa lucrari cu caracter fiscal, respectiv calculul de impozite, taxe si contributii, intocmirea si depunerea de declaratii fiscale si asigurarea reprezentarii clientului in relatia cu autoritatile fiscale, ca parte a unui contract de prestari de servicii in domeniul contabilitatii.

Prin tinerea contabilitatii se intelege inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico-financiare cu respectarea legii contabilitatii si a reglementarilor contabile aplicabile, precum si refacerea sau revizuirea contabilitatii. Rezultatul lucrarilor de verificare sau revizuire poate consta in semnatura de certificare acordata de expertul contabil. Prin lucrari cu caracter fiscal se intelege calculul de impozite, taxe si contributii, intocmirea si depunerea de declaratii fiscale si asigurarea reprezentarii clientului in relatia cu autoritatile fiscale;

b) acorda asistenta de specialitate privind organizarea si tinerea contabilitatii;

c) efectueaza analize si evaluari economico-financiare in scop financiar-contabil, altele decat cele definite prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2011 privind unele masuri in domeniul evaluarii bunurilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 99/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, si care nu se concretizeaza intr-un raport de evaluare intocmit potrivit standardelor de evaluare adoptate de Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR). Astfel de evaluari se pot referi la estimari ale fluxurilor de trezorerie si ale starii financiare a entitatii, evaluarea veniturilor si a cheltuielilor, estimarea nivelului provizioanelor si a ajustarilor de valoare, precum si alte evaluari executate de expertii contabili in activitatea lor curenta, fara a se limita la acestea;

d) efectueaza expertize financiar-contabile, inclusiv expertize financiar-contabile cu componenta fiscala, dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoanele fizice ori juridice in conditiile prevazute de lege si de reglementarile CECCAR;
e) executa alte lucrari cu caracter financiar-contabil, inclusiv activitati de evidenta electronica a personalului, de salarizare, de organizare administrativa si informatica, certificare de informatii, date si documente;

f) indeplineste, potrivit dispozitiilor legale, atributiile prevazute in mandatul de cenzor si de mandatar financiar;

g) acorda asistenta de specialitate necesara pentru infiintarea si reorganizarea societatilor;

h) asigura managementul financiar-contabil si al performantei economice;

i) asigura controlul intern de gestiune si managementul riscurilor persoanelor juridice;

j) acorda consultanta in gestiune financiara si in contabilitate, presteaza servicii specifice contabilitatii manageriale si raportarii integrate;

k) efectueaza pentru persoanele fizice si juridice servicii profesionale care presupun cunostinte privind activitatile prevazute la prezentul articol.

Astfel cum se poate observa printre atributiile expertului contabil se inregistreaza executarea altor lucrari cu caracter financiar-contabil, inclusiv activitati de evidenta electronica a personalului, de salarizare, de organizare administrativa si informatica, certificare de informatii, date si documente, activitati de asistenta de specialitate necesara resurselor umane.

Totodata, mentiuni privind prestatorii de servicii constand in completarea si transmiterea ReviSal, sunt facute de art. 2 alin. (4) – (11) din HG 905/2017, astfel:

(4) Au obligatia de a infiinta registrul, completa si transmite datele in registru la inspectoratul teritorial de munca si misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state in Romania, respectiv, dupa caz, reprezentantele organizatiilor internationale acreditate in Romania, institutele culturale si reprezentantele comerciale si economice ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania.

(5) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) pot contracta serviciul de completare si transmitere a datelor in registru prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare, inclusiv ale prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal.

(6) Completarea si transmiterea datelor in registru se realizeaza de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a), de catre persoanele care au aceste atributii stabilite prin fisa postului in cazul angajatorilor prevazuti la art. 1 lit. b) si de catre prestatorii prevazuti la alin. (5).

(7) Prestatorii prevazuti la alin. (5) nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a datelor in registru incredintate de angajator.

(8) Angajatorii prevazuti la art. 1 lit. a) au obligatia de a notifica, in scris, inspectoratul teritorial de munca, in a carui raza teritoriala isi au sediul/domiciliul, despre incheierea contractelor de prestari servicii prevazute la alin. (5), precum si datele de identificare ale prestatorului, in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari de servicii.

(9) Contractarea serviciului de completare si transmitere a datelor in registru nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite de prezenta hotarare.

(10) Angajatorii sau, dupa caz, prestatorii care completeaza si transmit datele in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor, cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal.

(11) Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei necesare pentru completarea si transmiterea datelor se stabilesc prin ordin comun al ministrului muncii si justitiei sociale si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale.

Astfel, potrivit prevederilor art. 2 alin. (6) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) completarea si transmiterea acestuia se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.

Totodata, expertul contabil se poate inregistra la ITM ca prestator de servicii de completare si transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor formuland o cerere dupa urmatorul model:

EXPERT CONTABIL/CONTABIL AUTORIZAT
COD FISCAL (CIF): …………………………………
Domiciliu fiscal: …………………………………………
Tel./Fax: …………………………/……………………
E-mail: …………………………………………………
Nr. ……………/…………………………

Catre, INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCA ---------

Subsemnatul/a ……………………………………………………………………….., in calitate de expert contabil/contabil autorizat, cu domiciliul fiscal in localitatea ………………………………...………, str. ……………………….……………, nr. …………, bl. ….…, sc. ….…, et. ….…, ap. ….…, jud. …………….……………..……, CIF …………………………, inscris/a in Tabloul Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania sub nr. ……………/………………………; Prin prezenta, solicit inregistrarea ca PRESTATOR DE SERVICII DE COMPLETARE SI TRANSMITERE A REGISTRULUI GENERAL DE EVIDENTA A SALARIATILOR IN FORMAT ELECTRONIC la Inspectoratul Teritorial de Munca .......... Anexez prezentei certificatul de inregistrare fiscala eliberat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (xerocopie lizibila).
Expert contabil/contabil autorizat,
(Nume, prenume,
semnatura si stampila/parafa) …………………………………
LS


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabriela Dita - Consilier juridic. 

 

Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta! 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Cunoasteti modificarile legate de TVA? Amenzile sunt uriase!


Spune “Adio!” incertitudinilor tale privind Taxa pe Valoarea Adaugata!
A aparut Cartea Verde a TVA, editia pe 2022!

Cartea Verde a TVA acopera absolut orice operatiune din sfera de aplicare a TVA si, foarte important, ofera intotdeauna informatie actualizata. Toate modificarile Codului fiscal cu referire la TVA sunt prezentate, explicate si comentate cu promptitudine. Lucrarea iti arata cat se poate de clar, simplu si pe scurt, cum se aplica regulile TVA pentru toate tipurile de operatiuni existente in practica.

Afla totul despre noile reguli TVA care se aplica in 2022!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisalexpert contabilitm

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 01 Iunie 2021


Votati articolul "Activitati ce pot fi prestate de expertul contabil: raspunsul specialistului":
Rating:

Nota: 3.19 din 5 din 8 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • 25 de intrebari si raspunsuri ANAF despre e-Factura. Situatii intalnite in practica

    • ANAF a publicat recent o colectie de intrebari si raspunsuri oferite de reprezentantii institutiei despre e-Factura, care cuprinde mai multe situatii intalnite in practica de contribuabili.  e-Factura este unul dintre instrumentele implementate de Fisc pentru eliminarea evaziunii fiscale. Legea este inca proaspata, iar contabilii si antreprenorii intampina numeroase obstacole in respectarea regimului legislativ.  ...» citeste mai departe aici

  • Trecerea optionala la impozitul pe profit. Care sunt conditiile pentru o microintreprindere din 2023

    • Tinand cont de modificarile recente aduse Codului fiscal, trecerea optionala la impozitul pe profit are conditii noi.  Asadar, in cazul unei microintreprinderi, in ce conditii se poate opta ca de la inceputul anului 2023 sa devina platititoare de impozit pe profit Trecerea optionala la impozitul pe profit: raspunsul specialistului In baza modificarilor aduse art. 48 alin. 1 din Codul fiscal prin OG 16/2022 si care vor intra in vigo...» citeste mai departe aici

  • Guvernul plafoneaza pretul pentru lemnele de foc la 400 lei pe metrul cub

    • Guvernul impune plafonarea pretului pentru lemnele de foc la 400 lei pe metrul cub, la 1.500 de lei pe tona pentru brichetele de lemn si la 2.000 de lei pentru peleti, potrivit OUG 143/2022 (M.O. 970 din 5 octombrie 2022).  Decizia a fost luata in contextul crizei energetice pe care o traverseaza Europa, precum si al perspectivelor pe termen scurt si mediu. Se constata o serie de cresteri artificiale ale preturilor la lemnul de foc si la produsele der...» citeste mai departe aici

  • Ultimele precizari ANAF facute pentru stabilirea rezidentei fiscale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza contribuabilii persoane fizice care sosesc /pleaca, in/din Romania pentru o perioada ce depaseste in total 183 de zile ca, in vederea stabilirii rezidentei fiscale, au obligatia depunerii la ANAF a Chestionarului pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania sau, dupa caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la plecarea din Romania. Chestion...» citeste mai departe aici

  • Ce s-a schimbat in legislatia privind concediile. Ghid practic

    • Au fost introduse noi prevederi in legislatia privind concediile carora trebuie sa le acorzi atentie. Noutatile vizeaza concediul paternal (Legea nr. 117/2022), cuantumul indemnizatiei de concediu de crestere a copilului (Legea nr. 225/2021) si concediul medical pentru ingrijirea pacientilor cu afectiuni oncologice (Legea nr. 24/2022).  Orice modificare legislativa genereaza intotdeauna o sumedenie de neclaritati si favorizeaza, in consecinta, controalele de la...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X