email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021. Analiza ANAF

Modificari aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021. Analiza ANAF
codul de procedura fiscalalitigii fiscaledubla impunere

Reprezentantii DGRFP Brasov au efectuat o analiza care vizeaza modificarile aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021.

Reamintim ca acest act normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 476 din 7 mai 2021 si ca priveste aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea Codului de procedura fiscala.

Te invitam la Weinarul Litigii fiscale recente din data de 10 iunie 2021. Completeaza acum formularul de comanda.► 

Iata mai jos modificarile introduse prin Legea nr. 127/2021.


TITLUL IX - Solutionarea litigiilor fiscale generate de interpretarea si aplicarea acordurilor si conventiilor care prevad evitarea/eliminarea dublei impuneri

Codul de procedura fiscala INAINTE

Art. 283^3 „Plangeri” alin. (6) lit. d) si pct. 2 al lit. e):

Plangerea persoanei afectate trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii si documente:
...............................................................
d) o trimitere la normele legale in vigoare si la acordurile sau conventiile prevazute la art. 283^1 alin. (3) lit. a). In cazul in care se
aplica mai multe acorduri sau conventii, persoana afectata precizeaza conventia care genereaza chestiunea litigioasa;
e) informatii si copii ale documentelor justificative cu privire la:
................................
2. detalii privind caile de atac administrative si judiciare, procedurile initiate de persoana afectata in ceea ce priveste tranzactiile relevante, precum si copii ale deciziilor de solutionare a contestatiei si/sau ale hotararilor judecatoresti pronuntate, dupa
caz, in legatura cu chestiunea litigioasa;


Codul de procedura fiscala DUPA

La art. I pct. 3, la articolul 283^3, litera d) si punctul 2 al literei e) ale alineatului (6) se modifica:
.......................................
d) o trimitere la normele legale in vigoare si la acordurile sau conventiile prevazute la art. 283^1 alin. (3) lit. a). In cazul in care se
aplica mai multe acorduri sau conventii, persoana afectata precizeaza acordul sau conventia care genereaza chestiunea
litigioasa;

 e) informatii si copii ale documentelor justificative cu privire la:
 ...................................................................
2. detalii privind caile de atac administrative si judiciare exercitate de persoana afectata, procedurile initiate de persoana afectata in
ceea ce priveste tranzactiile relevante, precum si copii ale deciziilor de solutionare a contestatiei si/sau ale hotararilor judecatoresti
pronuntate, dupa caz, in legatura cu chestiunea litigioasa;

Codul de procedura fiscala INAINTE

Art. 283^7 alin. (1):
(1) In cazul in care comisia consultativa nu este infiintata in termenul prevazut la art. 283^6 alin. (4) intrucat A.N.A.F. sau
celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza nu au nominalizat cel putin o persoana independenta si un supleant al
acesteia in comisia consultativa, persoana afectata poate adresa o sesizare in acest sens instantelor competente sau oricarui alt
organism national imputernicit sa faca numiri din statele membre care nu au facut nominalizarile. In Romania organismul national
imputernicit sa faca numiri este Ministerul Finantelor Publice

Codul de procedura fiscala DUPA

La art. I pct. 3, alin. (1) al art. 283^7 se modifica:

(1) In cazul in care comisia consultativa nu este infiintata in termenul prevazut la art. 2836 alin. (4), persoana afectata poate sa
adreseze o sesizare pentru infiintarea comisiei consultative unei instante competente sau oricarui alt organism national imputernicit
sa faca numiri din statele membre in cauza.

La art. I pct. 3, dupa alineatul (1) al articolului 283^7 „Numirea de catre instantele competente sau de catre organismul national
imputernicit sa faca numiri” se introduc alineatele (1^1) si (1^2): (1^1) In cazul in care A.N.A.F. nu a numit cel putin o persoana
independenta si un supleant al acesteia in comisia consultativa, persoana afectata poate adresa o sesizare organismului national
imputernicit sa faca numiri pentru a face numirile in comisia consultativa din lista prevazuta la art. 2839. In Romania organismul
national imputernicit sa faca numiri este Ministerul Finantelor.

(1^2) In cazul in care nici A.N.A.F. nu a numit cel putin o persoana independenta si un supleant al acesteia in comisia consultativa si nici celelalte autoritati competente ale statelor membre in cauza nu au facut acest lucru, persoana afectata poate adresa o sesizare Ministerului Finantelor, instantelor competente sau organismelor nationale imputernicite sa faca numiri din celelalte state membre pentru a numi cele doua persoane independente din lista prevazuta la art. 283^9.

La art. I pct. 3, dupa alin. (5) al art. 283^7 se introduce alin. (6):

(6) Persoanele independente, desemnate potrivit alin. (12), numesc presedintele in conformitate cu art. 283^8 alin. (3), prin tragere la sorti din lista persoanelor independente prevazuta la art. 283^9.

Codul de procedura fiscala INAINTE

Art. 283^8 „Comisia consultativa”, alin. (7):

(7) Reprezentantii fiecarei autoritati competente si persoanele independente numite potrivit alin. (1) aleg un presedinte din lista
persoanelor prevazuta de art. 283^9. Cu exceptia cazului in care reprezentantii fiecarei autoritati competente si persoanelor
independente convin altfel, presedintele este un judecator.

Codul de procedura fiscala DUPA

La art. I pct. 3, la art. 283^8, alin. (7) se modifica:

(7) Reprezentantii fiecarei autoritati competente si persoanele independente numite potrivit alin. (1) aleg un presedinte din lista
persoanelor prevazuta de art. 283^9. Cu exceptia cazului in care reprezentantii fiecarei autoritati competente si persoanele independente convin altfel, presedintele este un judecator.

Codul de procedura fiscala INAINTE

Art. 283^9 „Lista persoanelor independente”, alin. (5):

(5) In situatia in care A.N.A.F. are motive intemeiate sa formuleze obiectii fata de mentinerea unei persoane independente pe lista
prevazuta la alin. (1) din motive de lipsa de independenta, acesta informeaza Comisia Europeana, oferind elemente de proba
adecvate in acest sens. Statul membru care a nominalizat persoana respectiva este informat cu privire la obiectiile si
elementele de proba furnizate de A.N.A.F., prin intermediul Comisiei Europene.

Codul de procedura fiscala DUPA

La art. I pct. 3, la art. 283^9, alin. (5) se modifica:

(5) In situatia in care A.N.A.F. are motive intemeiate sa formuleze obiectii fata de mentinerea unei persoane independente pe lista
prevazuta la alin. (1) din motive de lipsa de independenta, agentia informeaza Comisia Europeana, oferind elemente de proba
adecvate in acest sens. Statul membru care a nominalizat persoana respectiva este informat cu privire la obiectiile si elementele de
proba furnizate de A.N.A.F., prin intermediul Comisiei Europene.


Codul de procedura fiscala INAINTE

Art. 283^13 „Informatii, elemente de proba si audieri”, alin. (4):

(4) Persoanele independente sau oricare alt membru nominalizat de A.N.A.F. au obligatia de a pastra secretul profesional, in temeiul normelor legale in vigoare, in legatura cu informatii pe care le primesc in calitatea lor de membri ai comisiei consultative sau ai comisiei de solutionare alternativa a litigiilor. Persoanele afectate si, dupa caz, reprezentantii acestora se angajeaza sa respecte obligatia de confidentialitate privind orice informatii, inclusiv documente pe care le primesc in timpul lucrarilor comisiei
consultative sau a comisiei de solutionare a litigiilor. Persoanele afectate si reprezentantii acestora fac o declaratie in acest sens la
A.N.A.F., atunci cand li se solicita acest lucru in cursul lucrarilor.

Codul de procedura fiscala DUPA

La art. I pct. 3, la art. 283^13, alin. (4) se modifica:

(4) Persoanele independente sau oricare alt membru nominalizat de A.N.A.F. au obligatia de a pastra secretul profesional, in temeiul normelor legale in vigoare, in legatura cu informatiile pe care le primesc in calitatea lor de membri ai comisiei consultative sau ai comisiei de solutionare alternativa a litigiilor. Persoanele afectate si, dupa caz, reprezentantii acestora se angajeaza sa respecte obligatia de confidentialitate privind orice informatii, inclusiv documente pe care le primesc in timpul lucrarilor comisiei
consultative sau ale comisiei de solutionare alternativa a litigiilor.
Persoanele afectate si reprezentantii acestora fac o declaratie in acest sens la A.N.A.F., atunci cand li se solicita acest lucru in cursul lucrarilor.


Codul de procedura fiscala INAINTE

Art. 283^15 alin. (1) si (4):

(1) In termen de 180 de zile de la notificarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor,
A.N.A.F. impreuna cu autoritatile competente ale statelor membre in cauza procedeaza dupa cum urmeaza:

a) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei
consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiului;

b) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala fara respectarea avizului comisiei
consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiului;

c) nu se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei
consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiului. ................................................................... (4) Cu exceptia cazului in care Curtea de Apel Bucuresti hotaraste ca, potrivit normelor legale in vigoare privind caile de atac si prin aplicarea criteriilor prevazute la art. 2838 alin. (4) si (6), a existat o lipsa de independenta, decizia finala este pusa in aplicare de A.N.A.F., care, in urma deciziei, modifica impozitarea, indiferent de termenele de prescriptie prevazute de normele legale in vigoare. In
cazul in care decizia nu a fost pusa in aplicare, persoana afectata poate sesiza Curtea de Apel Bucuresti pentru a asigura punerea in aplicare a acesteia.

Codul de procedura fiscala DUPA

La art. I pct. 3, alin. (1) si (4) ale art. 283^15 se modifica:

(1) In termen de 180 de zile de la notificarea avizului comisiei consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor,
A.N.A.F. impreuna cu autoritatile competente ale statelor membre in cauza procedeaza dupa cum urmeaza:

a) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei
consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor;

b) se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala fara respectarea avizului comisiei
consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor;

c) nu se pun de acord asupra modului de solutionare a chestiunii litigioase si emit o decizie finala cu respectarea avizului comisiei
consultative sau al comisiei de solutionare alternativa a litigiilor. ................................................................... (4) A.N.A.F. pune in aplicare decizia finala prin modificarea impozitarii, indiferent de termenele de prescriptie prevazute de normele legale in vigoare.

La art. I pct. 3, dupa alin. (4) al art. 283^15 se introduc alin. (5) si (6):

(5) In cazul in care decizia finala nu a fost pusa in aplicare de A.N.A.F., persoana afectata poate adresa o sesizare Curtii de Apel Bucuresti pentru a solicita punerea in aplicare a deciziei finale.

(6) Prin exceptie de la alin. (4), decizia finala nu este pusa in aplicare de A.N.A.F. in cazul in care Curtea de Apel Bucuresti hotaraste ca, potrivit normelor legale in vigoare privind caile de atac si prin aplicarea criteriilor prevazute la art. 2838 alin. (4) si (6), a existat o lipsa de independenta a persoanelor independente numite de catre A.N.A.F. in comisia consultativa.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de procedura fiscalalitigii fiscaledubla impunere


Data aparitiei: 27 Mai 2021

Votati articolul "Modificari aduse Codului de procedura fiscala de Legea nr. 127 /2021. Analiza ANAF":
Rating:

Nota: 4.13 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X