email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbare sediu social. Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal?

Schimbare sediu social. Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal?
sediu socialcod de procedura fiscalaonrc

Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care isi schimba sediul social dintr-un oras din provincie in Bucuresti. Dupa modificarile la ONRC se radiaza societatea din vechiul oras si se inmatriculeaza in Capitala.

Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal, ne explica in randurile urmatoare consultantul fiscal Ionut Jinga.
 

Citeste si: ONRC - Nu dispare obligatia depunerii la oficiul registrului comertului a dovezii detinerii cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social
 

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

Schimbare sediu social - procedura: raspunsul specialistului

Potrivit art 32 alin 5 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala:

 

,,Modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul’’.
 


Prin urmare, daca sediul social reprezinta si domiciliu fiscal pentru societate, aceasta nu trebuie sa mai depuna nicio cerere sau declaratie, transferul dosarului fiscal efectuandu-se intre vechiul organ fiscal si noul organ fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii modificarii in registrul ORC.
   
Conform art 31 alin 1 lit c din Codul de procedura fiscala, domiciliul fiscal poate fi sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat.
 
Ma jos va prezint Procedura modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, reglementata de Ordinul ANAF  nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
PROCEDURA de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social

1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor persoane juridice care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sediul social reprezinta si domiciliul fiscal;
b) au solicitat inregistrarea mentiunilor privind modificarea sediului social in registrul comertului.

2. Competenta de administrare a contribuabililor prevazuti la pct. 1 trece la noul organ fiscal incepand cu ziua urmatoare expirarii termenului de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunilor privind modificarea sediului social.

3. In cazul contribuabililor care isi modifica sediul social, iar adresa noului sediu social este in raza teritoriala a organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla si ultimul domiciliu fiscal al contribuabilului, schimbarea domiciliului fiscal se face de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, dupa primirea informatiilor de la Oficiul National al Registrului Comertului, cu data inscrierii mentiunii in registrul comertului.

4. Pentru ceilalti contribuabili care isi modifica sediul social, pe baza informatiilor primite de la Oficiul National al Registrului Comertului, Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala transmite electronic atat organului fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, cat si organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social informatia privind adresa noului sediu social precum si data inscrierii acestei mentiuni in registrul comertului.

5. Informatia privind modificarea sediului social se transmite organelor fiscale implicate in ziua cand a fost comunicata de Oficiul National al Registrului Comertului sau cel tarziu in a doua zi lucratoare, in vederea demararii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului.

6. In termen de 12 zile lucratoare de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii privind modificarea sediului social, organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal pregateste dosarul fiscal al contribuabilului pentru a fi transferat catre organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social.

7. Dosarul fiscal al contribuabilului va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.

8. Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.

9. Inainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifica in Registrul contribuabililor daca respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, dupa modificarea sediului social, prin depunerea formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".

10. Daca respectivul contribuabil a depus un formular 050 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sisteaza.

11. Daca respectivul contribuabil nu a facut o alta solicitare de modificare a domiciliului fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal transfera dosarul fiscal al contribuabilului organului fiscal de la noul sediu social.

12. La implinirea termenului de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii privind modificarea sediului social, Directia generala de tehnologia informatiei transmite electronic, atat organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal, cat si organului fiscal de la noul domiciliu fiscal, informatia privind implinirea termenului legal pentru modificarea competentei de administrare a contribuabilului.

13. La primirea informatiei, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social inregistreaza contribuabilul in evidenta sa fiscala, iar organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal radiaza contribuabilul din evidenta proprie.

14. Toate documentele emise sau primite in cadrul derularii procedurii se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

15. Daca pe parcursul derularii procedurii contribuabilul se radiaza, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare. In acest sens se intocmeste un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
 
In cazul in care societatea doreste stabilirea domiciliului fiscal la un alt loc decat cel in care este declarat noul sediu social, se va aplica Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, reglementata de Ordinul ANAF  nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In acest caz societatea va avea obligatia depunerii formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului" (impreuna cu documente doveditoare ),  la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal, conform procedurii descrise mai jos:
 
1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor persoane juridice, persoane fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderilor individuale si familiale, precum si altor entitati care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca:

   a) se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor sau la locul in care se afla majoritatea activelor;
   b) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre entitatile autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
   c) se solicita modificarea domiciliului fiscal, cu exceptia cazului in care acesta este stabilit la sediul social.
   
2. Competenta de administrare a contribuabililor prevazuti la pct. 1 revine, pana la finalizarea procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, organului fiscal de la ultimul domiciliu fiscal.
   
3. Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului", insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta. Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
   
4. Cererea se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunica contribuabilului/platitorului.
   
5. Cererea se transmite, in maximum 3 zile lucratoare de la inregistrare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, de catre organul fiscal prevazut la pct. 3 catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.
   
6. Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.
   
7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.
   
8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza sa se stabileasca domiciliul fiscal emite, in termen de maximum doua zile lucratoare, Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5a) la ordin.
   
9. Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se intocmeste in 3 exemplare, se vizeaza de conducatorul compartimentului cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor si se aproba de conducatorul organului fiscal.
   
10. Exemplarul Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului se semneaza de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin regulamentul de organizare si functionare si prin prezenta procedura.
   
11. Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala

   
12. Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei, potrivit pct. 11.
   
13. De la data prevazuta la pct. 11 competenta pentru administrarea contribuabililor revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.
   
14. Un exemplar al Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se transmite, insotit de o copie a documentului care atesta data comunicarii deciziei potrivit pct. 11, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.
   
15. Dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului si cuprinde:

   a) formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului";
   b) documentatia depusa de contribuabil;
   c) decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal;
   d) orice alte documente emise sau primite in cadrul derularii procedurii.
   
16. Daca pe parcursul derularii procedurii contribuabilul se radiaza, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare. In acest sens se intocmeste un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Atentie: A aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile!


Cele 70 de monografii grupate in aceste 16 domenii sunt complet noi!

• Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

Nu rata: Pretul lucrarii este REDUS CU 50%.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu socialcod de procedura fiscalaonrc

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 25 Ianuarie 2022


Votati articolul "Schimbare sediu social. Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X